کد خبر : 1966526 | 28 شهریور 1402 ساعت 14:00 | 3.1K بازدید | 1 دیدگاه

میراسماعیلی:

تعلیق جودو ایران بدون هیچ پیش شرطی به پایان رسید

رئیس فدراسیون جودو گفت: تعلیق جودوی ایران بدون هیچ شرط و شروطی به پایان رسیده و از امروز در میادین رسمی حضور خواهیم داشت.

تعلیق جودو ایران بدون هیچ پیش شرطی به پایان رسید

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، روز گذشته دوشنبه 27 شهریور ماه سال 1402 جودوی ایران پس از 4 سال تعلیق دوباره به صورت رسمی به میادین بین‌المللی بازگشت. پایان تعلیق جودوی ایران باعث شد تا تیم ملی جودو مردان و ایران با ترکیب 4 ملی‌پوش جهت حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 راهی چین شدند.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا تعلیق جودوی ایران به صورت رسمی به پایان رسید یا خیر، گفت: ما 4 سال سخت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر گذاشته‌ایم و خوشبختانه دیروز دوشنبه 27 شهریور ماه تعلیق جودوی ایران به پایان رسید. واقعا در طول این مدت ما پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام انقلاب اسلامی ماندیم. شاید شرایط سختی داشتیم و نوجوانان و جوانان ما در مسابقات بین‌المللی نتوانستند شرکت کنند و از فعالیت‌های بین‌المللی محروم بودند، اما با افتخار سرمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا گرفتیم و در این 4 ساله خانواده جودو اتحاد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کردند و در نهایت کارهای بزرگی انجام دادیم.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که آیا تعلیق جودوی ایران بدون پیش شرط به پایان رسیده است، گفت: بله، دو شب پیش تعلیق جودوی ایران بدون هیچ شرط و شروطی به پایان رسید. به عنوان رئیس فدراسیون این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام می‌کنم که تعلیق جودوی ایران به پایان رسیده، هیچ پیش شرطی هم وجود ندارد و تمام مسائل اداری ما در حال انجام شدن است. ما حتی مراحل ثبت نام ملی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده‌ایم چون یک روز فرصت باقی مانده بود. خوشبختانه فدراسیون جهانی هم با ما همکاری‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و کارت‌های بچه‌های ما جهت حضور در مسابقات صادر شده است.

وی در ادامه افزود: ما در این مدت به زیرساخت‌های جودو توجه کردیم. واقعا تلاش کردیم و توانستیم مسابقات داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با پاداش نقدی برگزار کنیم. اردوهای تیم ملی تشکیل شد و در طول محرومیتی که داشتیم با تفاهم‌نامه‌هایی که با برخی از کشورها به امضا رسانده بودیم، موفق شدیم در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشیم. در سال 1402 ما 5 سفر خارجی در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داشتیم.

میراسماعیلی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حضور تیم ملی جودوی ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه، گفت: خوشبختانه ما سال گذشته موفق شدیم در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی ترکیه برگزار شد، حضور پیدا کنیم و اتفاقا مدال برنز مسابقات تیمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این رقابت‌ها به دست آوردیم. روز گذشته هم پس از پایان تعلیق ابوالفضل محمودی، مهدی فتحی‌پور و قاسم باغچقی در بخش مردان و مریم بربط در بخش بانوان با هدایت حسین قمی و تکتم بیدل راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شدند و از دوم مهرماه به روی تاتامی خواهند رفت.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید تعلیق 4 ساله شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای جودوی ایران به‌گونه‌ای رقم زده است که کسب مدال در بازی‌های آسیایی کار سختی خواهد بود، گفت: بله، بخاطر 4 سال تعلیق و دوری از میادین بین‌المللی شرایط ما در این دوره از بازی‌ها ویژه و خاص خواهد بود. به هر حال بچه‌های ما به دور از میادین رسمی بودند و حالا در یک جنگ نابرابر قرار خواهند گرفت. باید از ستاد بازی‌های آسیایی تشکر کنم که نگاه ویژه‌ای به مردان و بانوان ما داشتند، اما باید همه بدانند که این نفرات اعزامی به بازی‌های آسیای دست و پا نیستند. ما با تمام تعلیق و مشکلاتی که وجود داشت، اخیرا در وزن 66 کیلوگرم در مسابقات دانشجویان جهان ابوالفضل محمودی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم که عنوان پنجمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کرده است. این اتفاق مهمی برای ما است. مهدی فتحی‌پور، قاسم باغچقی دیگر نمایندگان اعزامی به هانگژو هستند که در این مدت که ما تعلیق بودیم به مسابقات مختلف بین‌المللی اعزام شدند و مدال‌های خوبی کسب کردند.

وی در مورد اعزام مریم بربط به بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: مریم بربط دختر تاریخ ساز جودوی ایران است. او علیرغم سن کمی که دارد 5 تا 6 مدال آسیایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کارنامه خود رقم زده است، اما شرایط سختی دارد، در هر صورت او نیز مثل سایر جودوکاران به خاطر تعلیق در شرایط خاص و ویژه‌ای تمرین کرده و مسابقه داده است. همه این شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دانند اما ما باز هم به درخشش جودوکارانمان در هانگژو امیدواریم.

میراسماعیلی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت. به او تبریک می‌گویم. او از جنس ورزش است و فردی ارزشمند برای ورزش کشورمان است.حضور ورزشکاران در ورزش و مدیریت به خاطر سابقه ورزشی است، در واقع قهرمانان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسی به عنوان رئیس یا وزیر نمی‌شناسد. مثلا آرش میراسماعیلی، هادی ساعی، علیرضا دبیر، روح الله حسینی و سجاد انوشیروانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر مدال‌هایشان می‌شناسند؛ نه به خاطر پست و جایگاهی که دارد.

رئیس فدراسیون جودو در پایان صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: ما در طول این چهار ساله‌ای که تعلیق بودیم، به لطف خدا و کمک خانواده جودو ۱۲ خانه جودو ساختیم. شاید کمتر به چشم آمد، اما ما این کار بزرگ را در استان‌های مختلف انجام دادیم. آکادمی جودو ایران را در تهران با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح کردیم. کل بودجه ما تا سال گذشته ۴ میلیارد تومان بوده است، امسال با کلی تلاش ۷ میلیارد تومان شده است. شما حساب کنید با این شرایط اواخر آبان ماه باید ۵۴ نفر را به مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان اعزام کنیم. هزینه این نفرات چقدر می شود؟ حداقل ۴ تا ۵ میلیارد هزینه این اعزام است. تیم کاتا آبان ماه با ترکیب ۲۰ نفر به مسابقات جهانی ابوظبی اعزام خواهد شد، شما حساب کنید هزینه این نفرات را با بودجه‌ای که ما در اختیار داریم.

دیدگاه‌ها