کد خبر : 1966960 | 30 شهریور 1402 ساعت 08:20 | 5.3K بازدید | 3 دیدگاه

همه چیز زیر سایه جنجال اسپانیا

شروع اولین دوره لیگ ملت‌های فوتبال زنان اروپا

اولین دوره لیگ ملت‌های فوتبال زنان اروپا از امروز به میزبانی شهر‌های مختلف قاره سبز برگزار می‌شود. مسابقاتی که پس از اتمام جام جهانی 2023 هیجان بسیاری را به فوتبال ملی زنان اروپا تزریق می‌کند.

شروع اولین دوره لیگ ملت‌های فوتبال زنان اروپا

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) در سال 2018 میلادی تصمیم گرفت رقابت‌های تدارکاتی تیم‌های ملی مردان اروپا را با یک تورنمنت رسمی و درآمدزا جایگزین کند. اتفاقی که باعث شد اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا در سال 2019 با قهرمانی تیم فوتبال پرتغال به پایان برسد. سران این نهاد فوتبالی اروپا چند وقت پس از پایان دومین دوره تورنمنت مردان تصمیم گرفتندتا در راستای پیشرفت هرچه بیشتر فوتبال زنان در قاره اروپا لیگ ملت‌های زنان را هم راه‌اندازی کنند.

به همین خاطر پس از گذشت چند سال از آن روز حالا اولین دوره مسابقات از امروز آغاز می‌شود. موضوعی که رخ دادنش ثابت کرد که فوتبال زنان برای الکساندر چفرین و مجموعه تحت مدیریتش (یوفا) جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال اروپا مرحله گروهی اولین دوره این رقابت‌ها از 21 سپتامبر تا 5 اکتبر 2023 در بازه زمانی فیفادی تیم‌های ملی زنان که تفاوت زیادی با تیم‌های مردان دارد، برگزار می‌شود. پس از آن مرحله نهایی هم در فوریه سال 2024 میلادی برگزار می‌شود تا قهرمان اولین دوره لیگ ملت‌های زنان اروپا مشخص شود.

به همین بهانه شرایط تیم‌های مدعی حاضر در این رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم. این دوره از رقابت‌ها با حضور 51 تیم ملی در سه لیگ مختلف برگزار می‌شود.

انگلیس
تیم ملی انگلیس یکی از بهترین تیم‌های جام جهانی زنان در استرالیا بود. تیمی که به بازی نهایی هم رسید اما اسپانیایی‌ها مانع رسیدن سه‌شیرها به مدال طلا شدند. با وجود اینکه پس از پایان جام جهانی اخباری مبنی بر جدایی سرمربی این تیم و رفتن به تیم مردان هلند یا انگلستان شنیده می‌شد، ویگمن روی نیمکت زنان انگلیس ماند. طبق برنامه شاگردان ویگمن در اولین بازی خودشان روز جمعه در یک بازی سنتی در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف تیم ملی فوتبال اسکاتلند می‌روند. مسابقه‌ای که به نظر نمی‌رسد دختران ویگمن در آن کار سختی برای رسیدن به پیروزی داشته باشند.

1928542

فرانسه
هروه رنار که با خروس‌ها در جام جهانی عملکرد نامطلوبی داشت و در مرحله یک‌چهارم نهایی از گردونه بازی‌ها کنار رفت، روز جمعه دومین تورنمنت رسمی‌اش با تیم ملی کشورش را تجربه می‌کند. آنها در ورزشگاه استاددوفرانس شهر پاریس میزبان پرتغال، تیمی که نمایش خوبی در استرالیا داشت، هستند. رنار و شاگردانش پس از این بازی برای دومین مسابقه به وین اتریش سفر می‌کنند. مسابقه‌ای که روز سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود.

1928539

اسپانیا
پرحاشیه‌ترین تیم ملی فوتبال زنان جهان اسپانیاست. تیمی که در فینال جام جهانی که با قهرمانی آنها هم به پایان رسید، حواشی زیادی را بابت رفتار غیراخلاقی رئیس فدراسیون فوتبال این کشور پشت سر گذاشت. حاشیه‌هایی که باعث اتفاقات زیادی برای فوتبال اسپانیا شد. این موضوع حتی دامن خورخه ویلدا را هم گرفت و او با وجود قهرمانی از سمتش اخراج شد. به هر روی بازیکنان اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کردند تا زمان فراهم نشدن امنیت‌شان حاضر به حضور در اردوی تیم ملی نیستند. اتفاقی که حضور آنها در اولین دوره لیگ ملت‌ها را با اما و اگر‌های بسیاری مواجه کرده است. ماتادورها در این مرحله طبق برنامه باید مقابل سوئد و سوییس صف‌آرایی کنند.

1928541

منبع:روزنامه ایران ورزشی

دیدگاه‌ها