کد خبر : 1967077 | 30 شهریور 1402 ساعت 17:51 | 6.4K بازدید | 17 دیدگاه

رویدادی تاریخی:

روز صلح و فوتبال به تقویم رسمی اضافه شد

بنا بر اعلام رسمی سایت فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس این فدراسیون اعلام کرد «روز صلح و فوتبال» به تقویم رسمی اضافه شد.

روز صلح و فوتبال به تقویم رسمی اضافه شد

به گزارش "ورزش سه"، چرایی این نامگذاری را از احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال، جویا شدیم.

وی گفت: فوتبال در ایران بارها با خلق شادی‌های ملی به مردم ادای دین کرده و سزاوار بود که در تقویم رسمی یک روز به نام این خانواده بزرگ قید شود.

محمدی گفت: روز ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ در هنگام برگزاری یک مسابقه فوتبال در شهر مرزی چوار واقع در استان ایلام، هواپیماهای دشمن با بمباران زمین چمن باعث شهادت و مجروحیت ۱۵ نفر از جمله چند کودک شدند که این فاجعه یک نمونه بی‌مانند در تاریخ فوتبال است. سال گذشته رئیس فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه به منظور پاسداشت این روز به استان ایلام و شهر چوار سفر کردند.

رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی افزود: با حمایت رئیس و دبیرکل فدراسیون و به منظور پاسداشت این رویداد بزرگ، پروپوزالی در خصوص ابعاد ماجرا، هدف و ضرورت نامگذاری و اهمیت موضوع تهیه و به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شد تا روز «صلح و فوتبال» در تقویم رسمی کشور گنجانده شود.

وی افزود: در تقویم هیچ کشوری روزی با این عنوان وجود ندارد، ما کشور و مردمی صلح‌طلبیم و هدف از نامگذاری این روز تاکید بر مفاهیم ارزشمندی چون تکریم شهدا و جانبازان، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی با محوریت فوتبال و صلح و استفاده از ظرفیت‌های FIFA با محوریت ایران در حوزه اجتماعی فوتبال بود.

محمدی بیان داشت: خوشبختانه در جلسات برگزار شده در شورای فرهنگ عمومی کشور این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و طبق مکاتبه این شورا به زودی با تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور اجرا ابلاغ خواهد شد.

دیدگاه‌ها