کد خبر : 1967192 | 31 شهریور 1402 ساعت 10:53 | 740.6K بازدید | 182 دیدگاه

روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان

انتقام از تاریخ، شش ثانیه به پایان

امین میرزازاده در شش ثانیه به پایان کشتی فینال وزن 130 کیلو رضا کایالپ را شکست داد تا انتقام بلگراد 2022 را از این کشتی گیر مطرح تاریخ بگیرد.

انتقام از تاریخ، شش ثانیه به پایان

به گزارش "ورزش سه" در دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت ۱۲ ظهر مسابقات مقدماتی سه وزن ۶۰، ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم برگزار می‌شود.

1928996

بولت پرسپولیسدر پایان  روز دوم مسابقات کشتی فرنگی رده بندی تیمی، امتیاز تیم‌های برتر به شرح زیر است:

1_ آذربایجان: 70 امتیاز

2_ ایران: 60 امتیاز

3_  ترکیه: 38 امتیاز

4 _ ازبکستان: 31 امتیاز

5_ گرجستان: 30 امتیاز

6 _ مولداوی: 26 امتیاز


 

رقابت‌های کشتی گیران ایران در پایان روز دوم با سه مدال طلای میرزازاده، نقره مهمدی و برنز دادمرز و حضور دو کشتی گیر ما در دیدارهای رده بندی به پایان رسید، ما فردا علاوه بر حضور سه کشتی گیر کشورمان ایمان محمدی، محمدرضا گرایی و ناصر علیزاده در اوزان 67، 63 و 87 کیلو دو نماینده کشورمان محسن نژاد و ساروی را در دیدار رده بندی خواهیم داشت.


بولت زیر مجموعهدر وزن 130 کیلو امین میرزازاده در فینال این وزن به مصاف رضا کایالپ کشتی گیر پر عنوان ترکیه‌ای رفت. رضا کایالپ که خورجینی از مدال‌های مختلف این وزن را در کشتی فرنگی دارد در دیدار فینال و در برابر میرزا زاده کشتی گیر خوزستانی ایران در حالی به میدان آمد که سال قبل در فینال موفق شده بود با نتیجه یک بر یک  میرزازاده را شکست دهد و سالن کشتی بلگراد برای دومین بار پیاپی میزبان دیدار فینال این دو کشتی گیر در رقابت‌های جهانی باشد. رقابت دو کشتی گیر بعد از یک دقیقه و سی ثانیه با اخطار داوران به میرزازاده با نتیجه یک بر صفر به نفع حریف ترکیه‌ای شد.

بولت زیر مجموعهتلاش‌های رضا کایالپ برای فیتو در خاک و رو کردن میرزازاده به نتیجه نرسید تا وقت اول کشتی با نتیجه یک بر صفر به پایان برسد. تمام برنامه‌های میرزازاده برای گرفتن اخطار برای کایالپ با تلاش‌های کشتی گیر ترکیه‌ای در وقت دوم برعکس نتیجه داد تا داوران دوباره به میرزاده اخطار بدهند. امین که نتیجه را از دست رفته می‌دید، پای رضا را از تشک خارچ کرد و نتیجه را دو بر یک کرد، در حالی که شش ثانیه به پایان کشتی باقی مانده بود امین دوباره پای رضا کایالپ را از تشک خارج کرد و بالاخره موفق شد کشتی را با قدرت به پایان برساند و قهرمان جهان شود.

ویدئو: 311447

🥇مهمدی به نقره اکتفا کرد

بولت زیر مجموعهعلیرضا مهمدی قهرمان جوانان جهان در وزن ۸۲ کیلوگرم که در نیمه نهایی برابر میهایل برادو از مولداوی با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید و راهی فینال شد در فینال وزن 82 کیلوگرم به مصاف رفیق حسینوف از آذربایجان رفت، کشتی گیر ایذه‌ای ایران با دوبنده آبی در فینال به مصاف حریف خود رفت در فینال برابر حسینوف با سابقه قهرمانی جهان و مدال المپیک اخطار اول را از داوران برای حسینوف گرفت تا یک بر صفر از حریف عنوان‌دار خود پیش بیفتد. تلاش‌های مهمدی برای بارانداز با بدلکاری حسینوف در لحظه آخر نتیجه را یک بر یک کرد.

بولت زیر مجموعهیک دقیقه پایانی کشتی در وقت اول بدون رد و بدل شدن امتیاز به پایان رسید تا دو کشتی گیر برای وقت دوم به استراحت سی ثانیه بروند. حسینوف که امتیاز آخر را گرفته و برنده کشتی بود با کار کردن بیشتر دست‌ها اخطار وقت دوم را برای مهمدی گرفت و در خاک هر چه لیفت کرد نتوانست کنده فرنگی را بالا بیاورد. کشتی در حالی که با نتیجه دو بریک به سود حریف آذربایجانی ادامه داشت در دقایق باقی مانده با مدیریت کشتی گیر با تجربه آذربایجانی به پایان رسید تا مهمدی در یک قدمی طلا به نقره جهان برسد.


🥇اولین مدال را دادمرز گرفت 

بولت زیر مجموعهدر دیدار رده بندی وزن 55 کیلو پویا دادمرز به مصاف حریف قزاقستانی خود موکاشف رفت، دادمرز با سه طلای نوجوانان، جهان و امیدهای جهان در برابر حریف خود موفق شد با تلاش بیشتر حریف خود را با اخطار داوران در خاک بنشاند و یک امتیاز بگیرد، بارانداز او در خاک نتیجه را سه بر صفر کرد و در ادامه با یک بارانداز دیگر به امتیاز پنجم برسد.

بولت زیر مجموعهداد مرز که از ناحیه ابرو در روز اول مصدوم شده بود وقت اول را با همین نتیجه به پایان رساند تا با استراحت سی ثانیه سه دقیقه تا مدال برنز فاصله داشته باشد. 

بولت زیر مجموعهکشتی در وقت دوم با اخطار داوران به دادمرز یک امتیاز برای کشتی گیر قزاقستانی همراه داشت، مو کاشف در خاک با استقامت دادمرز نتوانست کاری از پیش ببرد تا نتیجه پنج بر یک به نفع کشتی گیر ایذه‌ای ما شود. فن کمر کشتی گیر قزاقی در بیست ثانیه پایانی دو امتیاز برای او داشت و در ادامه او به دنبال گرفتن دو امتیاز با بلند کردن دادمرز از تشک بود که نتیجه نداد. وقت کشتی به پایان رسید و چلنج قزاقستانی‌ها نتیجه‌ای برای آنها نداشت تا کشتی با نتیجه شش بر سه به نفع دادمرز به پایان برسد و دادمرز اولین مدال ایران را در این رقابت‌ها در وزن 55 کیلو دشت کند.

ویدئو: 311429

در پایان کشتی‌های روز دوم هیچ کدام کشتی گیران ایران به دیدار فینال نرسیدند تا سهم ایران در خوشبینانه‌ترین حالت در هفت وزن اول دو طلا و سه برنز باشد که بستگی به نتایج کشتی گیران ما در ادامه راه دارد.


بولت زیر مجموعهدر وزن 97 کیلو گرم یکی از مدعیان اصلی ایران برای کسب طلا محمد هادی ساروی در مرحله نیمه نهایی به مصاف گابریل روسیلو کیندلان کوبایی رفت. محمدهادی ساروی که بعد از دو پیروزی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی در مرحله یک چهارم بالدایوف از نروژ را شکست داد در این کشتی سخت امتیاز اول را روسیلو با اخطار به ساروی گرفت تا ساروی در خاک بنشیند. تلاش کشتی گیر کوبایی در خاک نتیجه نداد تا داور سرپا را اعلام کند. تلاش دو کشتی گیر در ادامه نتیجه‌ای نداد تا وقت اول با یک امتیاز به نفع روسیلو به پایان برسد. کمرگیری کشتی گیر کوبایی در شروع وقت دوم، دو امتیاز برای او به همراه داشت تا نتیجه سه بر صفر به نفع او شود.

بولت زیر مجموعهدست توی ساروی در اواسط کشتی نتیجه‌ای برای او نداشت تا کشتی به یک دقیقه پایانی برسد. دفاع حریف کوبایی و قدرت بدنی بالای او باعث شد تا ساروی هر چی زد نتیجه‌ای نگیرد و با شکست برابر او به دیدار رده بندی برود

بولت زیر مجموعهدر دیگر دیدار نیمه نهایی کشتی گیر مطرح ارمنستانی آلکسانیان موفق شد با ضربه فنی با نتیجه 9 بر صفر حریف لیتوانی خود را شکست دهد و به فینال برسد.

ویدئو: 311425

بولت زیر مجموعهدر وزن 60 کیلو گرم که وزن المپیکی است مهدی محسن نژاد بعد از استراحت دور اول و شکست حریف آمریکایی خود در دور دوم در کشتی سخت و نفس گیر موفق شد سئونگ هاک کیم از کره را شکست دهد و  در مرحله یک چهارم به مصاف حریف آلمانی خود کرامر که حریف روسی را شکست داده بود رفت و او را هم شکست داد تا مرحله نیمه نهایی برای کسب مستقیم سهمیه المپیک و رسیدن به فینال به مصاف ژولومان شارشنبکوف کشتی گیر مطرح قرفیزستانی و قهرمان حال حاضر جهان برود. 

ویدئو: 311407

بولت زیر مجموعهمحسن نژاد که از قد و قامت بلندتری از حریف خود برخوردار است اخطار اول را گرفت تا قهرمان جهان صاحب امتیاز اول شود و با بارانداز به امتیاز سوم برسد. کشتی در یک دقیقه پایانی وقت اول بدون رد و بدل شدن امتیاز به پایان رسید تا نتیجه وقت اول سه بر صفر به نفع حریف قرقیزی شود.

ویدئو: 311411

بولت زیر مجموعهپیپ پیچک محسن نژاد در آغاز وقت دوم دو امتیاز برای او داشت تا در ادامه داوران به کشتی گیر قرقیز اخطار بدهند و نتیجه سه بر سه شود.

ویدئو: 311416

بولت زیر مجموعهمحسن نژاد در خاک هر چه زد به در بسته خورد تا کشتی سرپا شود و کشتی گیر قرقیز خیلی سریع با خارج کردن پای محسن نژاد امتیاز چهارم را هم بگیرد. در یک دقیقه پایانی تجربه شارشنبکوف به جوانی محسن نژاد چربید تا محسن نژاد علیرغم نمایش خوب به فینال رقابت‌ها نرسد و به رده بندی برسد. جایی که نتیجه‌اش برای کسب سهمیه المپیک مهم و حیاتی است.

ویدئو: 311424

امروز مهدی محسن‌نژاد (۶۰ کیلوگرم)، دانیال سهرابی (۷۲ کیلوگرم) و محمدهادی ساروی (۹۷ کیلوگرم) با رقبای خود مصاف می‌دهند.

*در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد با حافظ ‌اف از آمریکا مسابقه می‌دهد.
*در وزن ۷۲ کیلوگرم دانیال سهرابی با پولیتایف از اوکراین کشتی می‌گیرد.
*در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی با راگینگر از اتریش نبرد خواهد داشت.

همچنین امشب (جمعه) و از ساعت ۱۹:۳۰ دیدارهای فینال و رده‌بندی ۴ وزن نخست آغاز می‌شود که پویا دادمرز در رده‌بندی وزن ۵۵ کیلوگرم برای برنز مبارزه خواهد کرد. 

همچنین علیرضا مهمدی حدودا از ساعت ۲۱ در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم با رقیب آذربایجانی مسابقه می‌دهد و حدود ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه امین میرزازاده در فینال سنگین وزن با رضا کایالپ دیدار می‌کند.


فینالیست‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی به این شرح است:

۵۵ کیلوگرم: الدانیز عزیزلی (جمهوری آذربایجان) - نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان)

۷۷ کیلوگرم: آکژول محموداف (قرقیزستان) - سانان سلیمان‌اف (جمهوری آذربایجان)

۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی (ایران) - رفیق حسین‌اف (جمهوری آذربایجان)

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده (ایران) - رضا کایالپ (ترکیه)

برنامه مسابقات جمعه ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان:

از ساعت ۱۲: رقابت‌های مقدماتی اوزان ۶۰، ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم

از ساعت ۱۸:۳۰:  نیمه‌نهایی اوزان ۶۰، ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم

از ساعت ۱۹:۳۰: فینال و رده‌بندی اوزان ۵۵، ۷۷، ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم

از ساعت ۲۲:۳۰: رقابت بین نفرات پنجم اوزان ۵۵ و ۱۳۰ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

31 شهریور 1402 ساعت 16:56

✅ نفرات راه‌یافته به نیمه‌نهایی سه وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان:

۶۰ کیلوگرم:

مهدی محسن‌نژاد (ایران) - ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان)

گئورگ غریبیان (ارمنستان) - کنچیرو فومیتا (ژاپن)

وزن  ۷۲ کیلوگرم:

سلچوک کان‌ (ترکیه) - ابراهیم غانم (فرانسه)

روبرت فریتش (مجارستان) - شینگو هارادا (ژاپن)

وزن ۹۷ کیلوگرم:

محمدهادی ساروی (ایران) - گابریل روسیلو کیندلان (کوبا)

آرتور الکسانیان (ارمنستان) - ونسکایتیس (لیتوانی)

31 شهریور 1402 ساعت 16:24

رقابت‌ها در صبح روز دوم برای نمایندگان کشورمان با حضور محمد هادی ساروی و محسن‌نژاد در مرحله نیمه نهایی به پایان رسید تا این دو کشتی‌گیر از ساعت 18:15 در این مرحله به مصاف رقبای خود بروند. دیگر کشتی‌گیر کشورمان، دانیال سهرابی، با شکست برابر ارسلان نماینده صربستان و شکست این کشتی گیر برابر نماینده مجارستان از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

31 شهریور 1402 ساعت 16:24

محمدهادی ساروی بعد از دو پیروزی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی در مرحله یک چهارم به مصاف بالدایوف از نروژ رفت. اخطار به حریف نروژی  با بارانداز ساروی او را به امتیاز سه رساند تا کشتی در اواسط وقت اول سه بر صفر شود. نبرد دو کشتی گیر در ادامه وقت اول نتیجه‌ای نداشت تا دو  کشتی گیر برای سی ثانیه استراحت نزد مربیان خود بروند. وقت دوم و اخطار به ساروی نتیجه را سه بر یک کرد. تلاش‌های کشتی گیر نروژی در خاک نتیجه نداد تا داور به دو کشتی گیر سرپا بدهد و کشتی در دو دقیقه پایانی در سرپا ادامه یابد. در حالی که یک دقیقه و ده ثانیه به پایان کشتی باقی مانده بود داوران به ساروی اخطار دادند. رو کردن ساروی در خاک و یک امتیاز داوران نتیجه را چهار بر یک به نفع نماینده ایران کرد. تلاش‌های بالدایوف در ادامه با مدیریت کشتی توسط ساروی که خسته به نظر می‌رسید نتیجه نداد تا نماینده ما به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها برسد.
به نظر می‌رسد در صورت رسیدن ساروی به فینال او باید آرتور آلکسانیان از ارمنستان را در فینال روبروی خود ببیند که در طرف مقابل جدول قرار دارد و حریفان خود را تا اینجای رقابت‌ها شکست داده است.

1652445
31 شهریور 1402 ساعت 16:06

در وزن 60 کیلوگرم که وزن المپیکی است مهدی محسن‌نژاد بعد از استراحت دور اول و شکست حریف آمریکایی خود در دور دوم در کشتی سخت و نفس‌گیر موفق شد سئونگ هاک کیم از کره را شکست دهد و  در مرحله یک چهارم به مصاف حریف آلمانی خود کرامر که حریف روسی را شکست داده بود رفت. یک دقیقه و نوزده ثانیه از کشتی گذشته بود که به حریف آلمانی اخطار دادند. بارانداز محسن‌نژاد در خاک دو بار تکرار شد تا نتیجه پنج بر صفر بر شود. کشتی‌گیر بهبهانی ما برای رسیدن به نیمه نهایی و المپیک در اواخر وقت اول با خاک کردن حریف خود دو امتیاز دیگر گرفت تا وقت اول هفت بر صفر به نفع کشتی گیر کشورمان شود. تلاش‌های دو کشتی‌گیر در وقت دوم نتیجه نداد تا محسن‌نژاد به نیمه نهایی برسد تا به مصاف قهرمان جهان از قرقیزستان در این مرحله برود.

1744537
31 شهریور 1402 ساعت 15:54

با شکست علی ارسلان با ضربه فنی برابر حریف مجاری خود، دانیال سهرابی که به ارسلان باخته بود از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

31 شهریور 1402 ساعت 15:41

محمدهادی ساروی بعد از شکست حریف قدرتمند خود از اتریش با نتیجه سه بر یک در دور بعدی رقابت‌ها به مصاف حریف لهستانی خود کورنیزاک رفت. حریف لهستانی که بدن ورزیده‌ای دارد در دقیقه 4:38 موفق شد اولین امتیاز را با اخطار ساروی بگیرد و او را در خاک بنشاند. تلاش‌های کشتی گیر لهستانی در خاک نتیجه نداد و دو کشتی‌گیر در سرپا به کشتی ادامه دادند. دست توی ساوری در ادامه با عکس العمل کورنیزاک نتیجه نداد تا کشتی در سه دقیقه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع نمانیده لهستان به پایان برسد. کشتی در وقت دوم با اخطار به دوبنده قرمز یک بر یک شد تا ساروی در 2:34 ثانیه به پایان کشتی موفق به بارانداز حریف خود شود و در ادامه دو بارانداز دیگر چاشنی کار کند و نتیجه را هفت بر یک کند. دست توی ساروی در سرپا با عکس العمل حریف لهستانی باز هم برای ساروی امتیازی نداشت تا کشتی در سی ثانیه به پایان با مدیریت کشتی ساروی با همین نتیجه به پایان برسد.

1636470
31 شهریور 1402 ساعت 15:12

در وزن 60 کیلوگرم که وزن المپیکی است، مهدی محسن‌نژاد بعد از استراحت دور اول و شکست حریف آمریکایی خود در دور دوم با نتیجه هفت بر صفر به مصاف سئونگ هاک کیم از کره رفت، کشتی این دو کشتی‌گیر که همزمان با کشتی سهرابی با ارسلان بود و در اواخر وقت اول با اخطار به حریف کره‌ای یک بر صفر به نفع محسن‌نژاد شد. رو کردن حریف کره‌ای در خاک نتیجه را دو بر یک کرد به نفع حریف کره‌ای کرد. شروع کشتی در وقت دوم با دو امتیاز محسن‌نژاد نتیجه را سه بر دو کرد. حملات محسن‌نژاد و اخطار داوران نتیجه را چهار بردو به نفع کشتی‌گیر ایران کرد تا دو کشتی‌گیر وارد یک دقیقه پایانی کشتی شوند. تلاش‌های دو کشتی‌گیر در یک دقیقه پایانی نتیجه‌ای نداد تا محسن‌نژاد برنده کشتی باشد.

1929076
31 شهریور 1402 ساعت 15:11

دانیال سهرابی، قهرمان امیدهای جهان که موفق شده بود حریف اکراینی خود را شکست دهد، در دور بعد به مصاف حریف ایرانی الاصل صربستان علی ارسلان رفت. علی ارسلان که قهرمان دوره قبل این رقابت‌هاست و بچه آمل است و از آذر سال 80 برای صربستان کشتی می‌گیرد. در این دیدار به مصاف کشتی‌گیر خوش‌تکنیک و جوان ایرانی قرار گرفت. کشتی این دو که بین قهرمان امیدهای جهان و قهرمان جهان بود در اواسط کشتی با اخطار داوران به سهرابی یک بر صفر به نفع ارسلان شد و او موفق شد با سه بارانداز نتیجه را هفت بر صفر کند.

ارسلان که از تجربه زیادتری از سهرابی برخوردار بود و حمایت هواداران صربستانی را در سالن پشت سر خود می‌دید وقت اول را با همین نتیجه به پایان رساند تا دو کشتی گیر آماده وقت دوم این رقابت تمام ایرانی باشند، وقت دوم با اخطار داوران به ارسلان هفت بر یک شد و او در خاک موفق به گرفتن امتیاز در خاک نشد تا داور سرپا را اعلام کند. دو امتیاز سهرابی و چلنج صربستانی‌ها نتیجه نداد تا کشتی هفت بر چهار شود. حملات سهرابی و خارج شدن پای ارسلان از تشک نتیجه را هفت بر پنج کرد تا کشتی در ثانیه‌های پایانی با خاک  شدن ارسلان هفت بر هفت شود و پایان کشتی با برد حریف صربستانی با امتیازهای درشت‌تر به پایان برسد.

1929074
31 شهریور 1402 ساعت 14:42

محمدهادی ساروی سومین کشتی گیر ایرانی در وزن 97 کیلو بود که در وزن حساس و المپیکی برای مدال و کسب سهمیه به روی تشک آمد و در این وزن پس از استراحت در دور اول در مرحله یک شانزدهم به مصاف راگینگر از اتریش رفت. ساروی با دو برنز المپیک توکیو 2020 و جهانی 2022 دوره قبل در بلگراد و یک طلای جهان از رقابت‌های 2021 جهانی اسلو نروژ از امیدهای اول ایران در این رقابت‌هاست که در مصاف با حریف خود از اتریش که دارنده نقره  امیدهای جهان و طلای امیدهای اروپاست موفق شد در حالی که یک دقیقه سی ثانیه از وقت کشتی گذشته بود حریف را با رای داوران با اخطار در خاک بنشاند و یک امتیاز بگیرد، تلاش ساروی برای امتیاز گرفتن در خاک نتیجه‌ای نداد تا نتیجه همچنان یک بر صفر باشد. تلاش دو کشتی گیر در ادامه با خارج شدن پای حریف اتریشی دو بر صفر شد تا وقت اول با همین نتیجه به پایان برسد. وقت دوم فشار ساروی و خارج شدن پای حریف اتریشی نتیجه را  سه بر صفر کرد. یک دقیقه و نوزده ثانیه به پایان کشتی به ساروی اخطار دادند و او در خاک در اختیار حریف اتریشی قرار گرفت و تلاش کشتی گیر اتریشی به نتیجه نرسید تا کشتی سه بر یک در یک دقیقه به پایان ادامه یابد. کشتی در سرپا بدون فعل و انفعالی ادامه یافت تا نتیجه سه بر یک پایانی بر آغاز ساروی در رقابت‌های جهانی باشد.

1652724
31 شهریور 1402 ساعت 13:44

دانیال سهرابی، کشتی‌گیر اندیمشکی ایران، اولین کشتی‌گیر ایران بود که به روی تشک آمد و برابر آرتور پولیتایف از اکراین قرار گرفت، نبرد دو کشتی‌گیر با اخطار به سهرابی و یک امتیاز به نفع حریف اکراینی شروع شد و در ادامه دو بر صفر شد. سهرابی که کشتی را دو بر صفر عقب افتاده بود قبل از پایان وقت اول با فن کمر 4 امتیازی و در ادامه بارانداز نتیجه را شش بر دو کرد تا وقت اول شش بر دو به پایان برسد. 
کشتی‌گیر اکراینی در وقت دوم و در اواسط آن با فشار دانیال از تشک خارج شد تا نتیجه هفت بر دو شود. تقاضای اخطار داوران با یک امتیاز دیگر نتیجه را هشت بر دو کرد تا کشتی با همین نتیجه به پایان برسد و ایران روز دوم رقابت‌های فرنگی را با پیروزی شروع کند.
دانیال با این برد در دور بعد به مصاف ارسلان، کشتی‌گیر ایرانی میزبان، خواهد رفت.

1906703
مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها