کد خبر : 1967389 | 01 مهر 1402 ساعت 10:48 | 100.7K بازدید | 33 دیدگاه

دروغ می‌گویند اهل حاشیه نیستم

مهاجم سابق استقلال: نکونام زندگی من را عوض می‌کرد

استراماچونی با من صحبت کرد و از شرایط و عملکرد من رضایت داشت اما نمی‌دانم یک‌باره چه اتفاقی افتاد که من را در لیست مازاد قرار دادند...

مهاجم سابق استقلال: نکونام زندگی من را عوض می‌کرد

به گزارش ورزش سه، روح‌الله باقری با درخشش در خونه به خونه مورد توجه وینفرد شفر قرار گرفت و در سال ۹۷ با قراردادی سه ساله به استقلال پیوست و نمایش‌های خوبی در این تیم داشت اما پس از حضور آندره آ استراماچونی در لیست مازاد آبی‌ها قرار گرفت تا تهران را به مقصد مشهد ترک کند.

اما باقری در شهرخودرو هم نتوانست به هدف خود دست پیدا کند و پس از یک دوره مصدومیت نسبتا طولانی از این تیم کنار گذاشته شد تا پس از یک دوره حضور در نساجی، به سپاهانِ محرم نویدکیا بپیوندد که البته در این تیم هم با درخشش سجاد شهباززاده فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد.

آخرین دوره حضور روح‌الله باقری در فوتبال به تیم هوادار برمی‌گردد و مهاجم سابق استقلال پس از جدایی از این تیم تهرانی از فوتبال فاصله گرفت. باقری امروز در گفتگویی با خبرنگار ما درباره مسیر فوتبالی خود صحبت کرد و گفت در ناکامی‌هایش، کسی جز خودش را مقصر نمی‌داند.

گفتگو با روح‌الله باقری را در ادامه می‌خوانید:

بولت استقلالچه شد که از فوتبال فاصله گرفتی؟
روزهای سختی را گذراندم. یک‌سری مشکلات خانوادگی برایم پیش آمده بود که باید کنار خانواده‌ام می‌ماندم و به همین دلیل با وجود اینکه سال قبل با چند تیم صحبت کرده بودم، تصمیم گرفتم از فوتبال فاصله بگیرم. خیلی سخت بود که بین خانواده و فوتبال یکی را انتخاب کنم اما در نهایت تصمیم گرفتم یک سال از فوتبال دور باشم.

بولت استقلالدر حال حاضر شرایطت چطور است؟ قصد بازگشت به فوتبال را داری؟
شرایط بهتر است و با مربی خودم صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنم و بدنم آمادگی کامل دارد. در حال حاضر هیچ مصدومیتی ندارم و با چند تیم هم در حال مذاکره هستم. آماده هستم که برگردم و دوباره خودم را اثبات کنم.

بولت استقلالبه گذشته برگردیم و درباره دوران فوتبالت صحبت کنیم. تو در خونه به خونه اوج گرفتی به استقلال آمدی.
ما تا مرز قهرمانی جام حذفی پیش رفتیم و شرایط خوبی داشتیم که همین موضوع باعث شد من از تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ... پیشنهاد دریافت کنم و با نهایت علاقه استقلال را انتخاب کنم. همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا در مقطعی با نظر سرمربی، سیستم تیم و پست من تغییر کرد. من نوک و پشت مهاجم بازی می‌کردم اما در دوره‌ای در وینگر چپ و راست بازی کردم ولی با این حال باز هم شرایط خوبی داشتم. متاسفانه در نیم فصل از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شدم و نتوانستم در بدنسازی شرکت کنم و حدود یک ماه را از دست دادم. قسمت نبود که آقای شفر در استقلال ادامه بدهد و سپس آقا فرهاد [مجیدی] آمدند که باز هم مشکلی نبود و خوب کار کردم.

1406780

بولت استقلالاما استراماچونی تو را در لیست مازاد استقلال قرار داد. چرا این اتفاق افتاد؟
زمانی که آقای استراماچونی آمدند، با یکدیگر صحبت کردیم و ایشان درباره عملکرد و تغییر پست‌های من سوال کردند و از من رضایت داشتند اما نمی‌دانم یک‌باره چه اتفاقی افتاد که نتوانستیم ادامه بدهیم.

بولت استقلالیعنی یک‌باره نظر استراماچونی تغییر کرد؟
دقیقا. در دوران بدنسازی و بازی‌های دوستانه همه چیز خوب بود و پاس گل می‌دادم و گل می‌زدم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. البته حرف‌های زیادی برای گفتن هست اما من دوست ندارم سوءتفاهمی ایجاد شود. من خاطرات خوبی با استقلال دارم اما یک‌باره نظرات تغییر کرد‌.

بولت استقلالاما در همان مقطع هم باشگاه استقلال علاقه داشت تو به صورت قرضی جدا شوی اما خودت اصرار به جدایی داشتی.
اصلا اینطور نبود و اتفاقا من دوست داشتم قرضی جدا شوم. من حتی ۳۰ درصد مطالباتم را بخشیدم و دوست داشتم بمانم اما طبق مشورت‌هایی که کردم تصمیمم عوض شد. در آن دوره استقلال در اوایل فصل نتایج ضعیفی گرفته بود اما عالی و هجومی بازی می‌کرد و من هم تصمیم گرفتم قرضی جدا شوم که متاسفانه یک‌باره همه چیز عوض شد.

بولت استقلالپس از جدایی از استقلال، یک دوره پر حاشیه را در شهرخودرو گذراندی و بارها هم شایعه کنار گذاشتن تو از این تیم مطرح شد. درباره این دوره صحبت کن.
من بعد از استقلال از القادسیه کویت و چند تیم قطری پيشنهاد داشتم و برای عقد قراردادی سه ساله با القادسیه به توافق رسیده بودم اما با مشورت‌هایی که کردم، گفتند سطح لیگ کویت خیلی پایین‌تر از لیگ ایران است. در همان مقطع طی صحبت‌هایی که با آقا یحیی داشتم و با توجه به اینکه ایشان یک مربی بزرگ و فنی هستند، تصمیم گرفتم به شهرخودرو بروم. در هفته اول گل زدم و هفته دوم پاس گل دادم و سپس لیگ تعطیل شد و من و امین قاسمی‌نژاد دچار کشیدگی همسترینگ شدیم و حدود دو ماه از فوتبال دور شدیم و در ادامه هم قسمت نبود...

1450088

بولت استقلالدر واقع مصدومیت، تنها عامل جدایی تو از شهرخودرو بود؟
وقتی سرمربی یک بازیکن را جذب می‌کند، به او نیاز دارد اما من از هفته دوم تا هفته یازدهم نتوانستم بازی کنم و حق داشتند از من ناراحت شوند. در آن مقطع من و فرشاد فرجی در هتل بازی می‌کردیم و زندگی حرفه‌ای داشتیم اما گاهی بدشانسی‌هایی به سراغ آدم می‌آید. ولی انشالله از این به بعد یک روح‌الله باقری جدید و قوی برمی‌گردد که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بولت استقلالاما در بیشتر مواقع باشگاه‌ها و سرمربی‌ها از بازیکن مصدوم حمایت می‌کنند و کم پیش می‌آید که یک بازیکن فقط به خاطر مصدومیت از تیمی کنار گذاشته شود.
در همه اتفاقات و جدایی‌ها، هر دو طرف می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند اما من به باشگاه حق می‌دهم؛ آقا یحیی می‌خواست تیم را برای قهرمانی ببندد و اگر همان روند هفته‌های ابتدایی ادامه پیدا می‌کرد، شرایط تغییر می‌کرد. حتی آقای گل‌محمدی در هفته‌های ابتدایی از من تمجید می‌کردند و می‌گفتند من توانایی حضور در تیم ملی را هم دارم اما متاسفانه یک بدشانسی و مصدومیت باعث شد شاکله تیم ایشان به هم بریزد و حق داشتند این تصمیم را بگیرند؛ گلایه‌ای نیست.

بولت استقلالتو حتی سابقه حضور در تیم پرهوادار سپاهان را هم داری اما در این تیم هم نتوانستی خودت را نشان بدهی.
من در آن مقطع از دو تیم بزرگ سپاهان و تراکتور پيشنهاد داشتم و با تراکتور مذاکره کردم و حتی به آقای منصوریان گفتم که می‌آیم اما یک‌باره آقای نویدکیا هم تماس گرفتند که من دو دل شدم و باید از همینجا از این بابت از آقای منصوریان عذرخواهی کنم. سپاهان به بازی‌های آسیایی رفت و پس از اینکه برگشت، من با آقا محرم صحبت کردم و به سپاهان رفتم؛ همه چیز خوب بود اما بدن من نسبت به سایر بازیکنان که تازه از بازی‌های آسیایی برگشته بودند، عقب‌تر بود‌. از طرفی از شانس من خدا را شکر سجاد در طول فصل بهترین عملکرد را داشت و طبیعتا با این شرایط من زمان کمی برای بازی داشتم.

بولت استقلالسطح آمادگی‌ات در آن دوره چطور بود؟
همه چیز خوب بود. من در جام حذفی ۴۵ دقیقه بازی کردم که گل تساوی برابر فولاد را زدم. من هیچوقت اهل حاشیه نبودم اما گاهی زندگی طبق پیش‌بینی پیش نمی‌رود.

بولت استقلالتو با توجه به شرایطی که داشتی، می‌توانستی تبدیل به یک بازیکن فوق‌العاده‌ در فوتبال ایران شوی. فکر می‌کنی چرا این اتقاق رخ نداد؟
مگر الان چیزی تمام شده است؟ همه اشتباهاتی دارند و من هم مشکلاتی داشتم اما هنوز هم همه چیز خوب است و من حتی مذاکراتم را هم با چند تیم دنبال کرده‌ام؛ فقط قانون جدیدی که تصویب شده، کار را سخت کرده است. من هنوز هم همان روح‌الله باقری هستم و قوی‌تر برمی‌گردم و حرف‌هایم را در زمین می‌زنم.

بولت استقلالاما فکر می‌کنم تو در تیم‌های سابقت هم می‌توانستی بهتر از این عمل کنی ولی شرایط طور دیگری پیش رفت.
قسمت نبود. شاید اگر بین سپاهان و تراکتور، به تراکتور می‌رفتم شرایط بهتر می‌شد. البته می‌توانم مثبت هم نگاه کنم و بگویم شاید من در سپاهان به قدری در تمرینات خوب کار می‌کردم که همین موضوع به سجاد هم انگیزه داد تا تبدیل به ستاره تیم شود. من الان خیلی راحت می‌توانم بگویم باشگاه‌هایی که در آن بازی کردم، مقصر هستند اما باید به وجدان خودم رجوع کنم و نمی‌توانم خودم را گول بزنم. شاید گاهی دیگران هم مقصر بودند اما طبیعتا بیشتر مسائل به خودم برمی‌گردد؛ من به عنوان بازیکن نباید مصدوم می‌شدم و یا باید در مسابقه‌ای که بازی کردم، گل می‌زدم. آدم باید صادق باشد و خودش را گول نزند.

بولت استقلالدر هوادار هم می‌توانستی بهتر عمل کنی اما مصدومیت اجازه نداد.
زمانی که در خدمت تیم هوادار بودم، بسیاری می‌گفتند مصدوم هستم اما در بازی‌های زیادی حضور داشتم. البته در دوره‌ای مصدومیت داشتم اما با این حال تا هفته پایانی بازی کردم.

1709967

بولت استقلالتو در مقطعی، یکی از بازیکنان مورد علاقه جواد نکونام هم بودی.
آقا جواد از دوستان خوب من است و آقا مهدی سرطلایی هم برادر بزرگ من هستند. من بعد از استقلال می‌توانستم به فولاد بروم و پیش آقا جواد باشم؛ شاید این موضوع می‌توانست مسیر زندگی من را تغییر بدهد اما قسمت این بود و هیچکس از فردای خودش خبر ندارد. برای آقای نکونام و کادر ایشان که همه از دوستان من هستند، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم امسال به قهرمانی برسند.

بولت استقلالدر حال حاضر آینده‌ات را چطور می‌بینی؟
از نظر من، کل زندگی ۹۰ دقیقه است اما ممکن است مثل رکوردی که مانه در لیگ انگلیس زد، در سه دقیقه زندگی یک نفر تغییر کند. من قوی‌تر از قبل برمی‌گردم و خودم را ثابت می‌کنم.

بولت استقلالفکر می‌کنی باز هم بتوانی در تیم‌های بزرگ بازی کنی؟
صد درصد. من قبلا در این تیم‌ها بازی کردم و اولین بازیکنی بودم که در هر دو جام برای استقلال گل زدم و توانستم در یک بازی که شانس یک نیمه‌ای داشتم، گل بزنم. شاید این مشکلات رخ داد که من خودم را پیدا کنم و قوی‌تر شوم.

دیدگاه‌ها