کد خبر : 1967433 | 01 مهر 1402 ساعت 13:32 | 18.5K بازدید | 6 دیدگاه

صدها سوال از یولیان ناگلزمان

پر رمز و رازترین سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان

یولیان ناگلزمان، سرمربی جدید تیم ملی آلمان، کار دشواری را روی نیمکت این تیم در پیش خواهد داشت.

پر رمز و رازترین سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته دوران جدیدی در تیم ملی فوتبال آلمان آغاز شد و ناگلزمان با انرژی بسیار زیادی که در نشست خبری هم نشان داد به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. 

مدیران فدراسیون فوتبال آلمان تصمیم گرفتند این مربی جوان را به عنوان جانشین هانسی فلیک انتخاب کنند تا هدایت تیم ملی کشورشان را در رقابت‌های جام ملت‌های اروپای 2024 برعهده داشته باشد. 

اسپورت وان در مطلبی به صورت کامل به تمامی سوالاتی که درباره شرایط و نحوه کار این مربی جوان مطرح شده پاسخ داده است.

ناگلزمان چه زمانی کارش را آغاز خواهد کرد؟
بلافاصله! سرمربی جدید تیم ملی آلمان روز جمعه از مونیخ به فرانکفورت رفت تا قرارداد 10 ماهه‌اش را در ساختمان فدراسیون به امضا برساند. او سپس در نشست خبری حاضر شد. این مربی برای اولین بار در تاریخ 14 اکتبر در هارتفورد برابر آمریکا روی نیمکت این تیم خواهد نشست و سه روز بعد در فیلادلفیا به مصاف مکزیک خواهد رفت.

چرا ناگلزمان انتخاب شد؟
چون یورگن کلوپ که گزینه رویایی و اصلی بود در دسترس قرار نداشت. ناگلزمان گزینه منطقی بود و انتظارات رئیس فدراسیون فوتبال آلمان را به همراه رودی فولر و هانس یواخیم واتسکه برآورده می‌کرد. نشستی بین آنها و ناگلزمان در خانه مشاور این مربی برگزار شده بود که دو ساعت و نیم به طول انجامید و در نهایت همه طرفین برای کار با یکدیگر توافق کردند.

1929037

چه اتفاقی پس از یورو 2024 رخ خواهد داد؟
این همکاری تا پایان یورو 2024 ادامه خواهد داشت. ناگلزمان مدعی شده که می‌تواند ادامه این همکاری را در صورت موفقیتش پس از پایان یورو هم متصور شود. این تورنمنت که در خاک آلمان برگزار خواهد شد بسیار مهم است. اما او مدعی شده که احتمال ادامه همکاری را رد نمی‌کند.

ناگلزمان این هفته به تماشای کدام دیدارها خواهد نشست؟
سرمربی جدید تیم ملی قرار است بازی آینتراخت فرانکفورت برابر فرایبورگ را تماشا کند. ساندرو واگنر، دستیاز او، هم قرار است به تماشای بازی دورتموند برابر وولفسبورگ بنشیند.

آیا ناگلزمان هر هفته دیدارهای لیگ را در ورزشگاه‌ها خواهد دید؟
البته. او در آینده هم در ورزشگاه‌ها حضور خواهد داشت. اما برخلاف هانسی فلیک که تماشای زنده دیدارها برایش بسیار مهم بود، ناگلزمان یک یا دو بازی را به همراه کادرش در خانه و از تلویزیون می‌بیند. او معتقد است که تماشا و تحلیل بعضی از مسابقات به صورت خصوصی بهتر است.

سبک بازی ناگلزمان چه خواهد بود؟ 
پس از آزمایش‌های مختلف فلیک، ناگلزمان قصد دارد از سبک نه چندان پیچیده‌ای استفاده کند. او قصد دارد فوتبالی جذاب را ارائه کند و به دنبال رسیدن به دروازه حریف با استفاده از سبک بازی هجومی است، سبکی که بیشترین ضربه را به حریفان آلمان بزند.

شاکله اصلی تیم باز هم از بایرن مونیخ خواهد بود؟
ناگلزمان پیش از این در بایرن با بازیکنانی مانند یاشوا کیمیش، لئون گورتسکا، توماس مولر، سرژ گنابری، لروی سانه، جمال موسیالا و مانوئل نویر کار کرده است. او همچنین با نیکلاس زوله، تیمو ورنر و بنجامین هنریش از دوران حضورش در هوفنهایم و لایپزیش آشنایی دارد. بدون شک او روی استفاده از بازیکنان بسیاری از دوران حضورش در بایرن مونیخ حساب خواهد کرد. هرچند نباید فراموش کرد که آنها اخیرا نمایش درخشانی در ترکیب آلمان نداشتند.

1929035

آیا ناگلزمان به فرانکفورت نقل مکان خواهد کرد؟
نه! او همچنان در مونیخ زندگی می‌کند و هر از گاهی برای برگزاری جلسات در فدراسیون فوتبال آلمان راهی فرانکفورت خواهد شد. علاوه بر او، دستیارانش هم در مونیخ زندگی می‎‌کنند. محل زندگی او در فاصله کوتاهی از فرودگاه است، بنابراین مشکلی برای پروازهای سریع نخواهد داشت.

آیا ناگلزمان مستند آمازون را دیده است؟ 
نه! او می‌خواهد بدون قضاوتی از قبل در تیم ملی آلمان حضور پیدا کند و به همین دلیل این مستند را که لحظات عجیبی از اتفاقات این تیم در جام جهانی را به نمایش گذاشته تماشا نکرده است اما تاکید کرده که روزی این کار را خواهد کرد.

آیا شاهد حضور بازیکنان جدیدی در این تیم خواهیم بود؟ 
انتظار نمی‎‌رود که تغییرات جدی و گسترده‌ای ایجاد شود. با این حال مطمئنا یک یا دو چهره غیرمنتظره در اردوهای بعدی در این تیم حضور خواهند داشت.

آیا ناگلزمان بدون مهاجم بازی خواهد کرد؟
او در بایرن اجازه جدایی روبرت لواندوفسکی را صادر کرد و تیمش را به سبک کلاسیک بدون استفاده از بازیکن شماره 9 عادت داد. سرژ گنابری و سادیو مانه زوج خط حمله بودند که در ابتدا هم خوب جواب دادند. ناگلزمان از این که در تیم ملی آلمان می‌تواند از بازیکنی مثل نیکلاس فولکروگ استفاده کند خوشحال است اما ممکن است بدون مهاجم هم بازی کند.

1638354

آیا ممکن است نویر دیگر به تیم ملی آلمان دعوت نشود؟
رابطه ناگلزمان و نویر در بایرن خوب نبود. کیمیش هرگز از گاهی به دفتر او می‌رفت تا درباره سبک بازی صحبت کند و این باعث ناراحتی نویر شده بود. پس از آن هم اتفاق اخراج مربی دروازه‌بان‌ها پیش آمد. با این حال، او روز گذشته اشاره‌ای به این موضوع نکرد و فقط تاکید داشت که این بازیکن باید فرصت کافی برای طی کردن روند درمانش را داشته باشد.

آیا گوندوغان کاپیتان خواهد ماند؟ 
بله! ناگلزمان به تصمیم فلیک اعتماد دارد. او روز گذشته هم تاکید کرد که ایلکای کاپیتان تیم او هم خواهد بود.

آیا رودی فولر روی نیمکت خواهد نشست؟ 
نه! او روز گذشته اعلام کرد که در کنار رئیس فدراسیون و واتسکه از روی سکوها دیدارها را تماشا خواهد کرد اما رابطه نزدیکی را با این تیم حفظ می‌کند.

دیدگاه‌ها