کد خبر : 1967717 | 03 مهر 1402 ساعت 11:33 | 141.5K بازدید | 89 دیدگاه

در انتظار تقابل با چین یا ژاپن در فینال؛

ایران ۳-۰ قطر: این تیم فقط با طلا آرام می‌گیرد

تیم ملی والیبال ایران با یک برد آسان مقابل قطر به فینال بازی‌های آسیایی صعود کرد.

ایران ۳-۰ قطر: این تیم فقط با طلا آرام می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد تیم‌های ملی والیبال ایران و قطر برگزار کننده یکی از نیمه‌نهایی‌های بازی‌های آسیایی هستند. دو تیم که قدرتمندانه راهی این مرحله شده‌اند قصد پا پس کشیدن ندارند و به دنبال حضور در فینال هستند.

قطری‌ها که این روزها در اوج به سر می‌برند، حالا با ستاره‌های دو تابعیتی خود به دنبال پیروزی بر ایران و انتقام نیمه نهایی دوره قبل هستند. شاکله اصلی این تیم نسبت به دوره قبل تقریبا حفظ شده و این کار را برای تیم ملی والیبال ایران سخت خواهد کرد، کما اینکه سرمربی این تیم از مدت‌ها قبل خود را برای جدال برابر ایران آماده کرده است.

از طرف دیگر اما تیم ملی والیبال ایران، که قهرمان دو دوره قبل این مسابقات است، با چهار پیروزی راهی نیمه‌نهایی شده و نسبت به قطری‌ها استراحت بیشتری کرده است و این موضوع می‌تواند به تیم عطایی کمک کند. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی، که در این رقابت‌ها سعی کرده از تمام بازیکنان خود استفاده کند، برای اینکه حضور خود در تیم ملی والیبال ایران برای سال آینده تضمین کند باید بتواند در این دیدار به پیروزی دست پیدا کند. تیم ملی والیبال ایران در دوره قبل مسابقات توانست با نتیجه سه بر صفر قطر را در نیمه نهایی شکست دهد و راهی فینال مسابقات شود.

03 مهر 1402 ساعت 11:37

دو دریافت‌کننده ایران یعنی امیرحسین اسفندیار و شهروز همایون‌فرمنش با بازی زیبایی که از خود به نمایش گذاشتند، عامل اصلی صعود ایران به دیدار فینال بودند، این دو بازیکن روی هم بیست و هفت امتیاز به دست آوردند.

03 مهر 1402 ساعت 11:32

عملکرد بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برابر قطر

1930500
03 مهر 1402 ساعت 11:31

ست سوم ایران ۲۵ - قطر ۲۲ و صعود به فینال
در این ست تیم ملی والیبال قطر با چهار تغییر (پاپه، حمد مبارک، نیکولا واسیچ و گئورجیف) نسبت به دو ست اول وارد زمین شد تا بتواند این ست را از آن خود کند. همین تغییرات باعث شد ایران کمی در آنالیز بازیکنان جدید تیم قطر دچار سردرگمی شود اما از اواسط ست با درخشش شهروز همایون‌فرمنش و امیرحسین اسفندیار توانستیم نبض بازی را در دست بگیریم و ست سوم را همانند دو ست قبلی از آن خود کنیم و برای چهارمین بار متوالی و در کل ششمین بار راهی فینال مسابقات بازی‌های آسیایی شویم. ایران در فینال باید با برنده چین و ژاپن دیدار کند‌.

03 مهر 1402 ساعت 10:58

توپ والیبالست دوم: ایران ۲۵ - قطر ۲۰ 
پس از شوک باخت در ست اول، قطری‌ها با صحبت‌های انگیزشی سرمربی تیم به خود آمدند و ست دوم را عالی آغاز کردند تا جایی که با درخشش ابراهیم ابراهیم، یوسف اوغلاف و رنان ریبرو چهار امتیاز جلو بیفتند و تعویض‌های عطایی بی‌ثمر باشد. اما از امتیاز ۱۸ بر ۱۴ پس از بازگشت امین اسماعیل‌نژاد و وادی به ترکیب، ایران با سرویس‌های عالی ولی‌زاده به بازگشت و در ادامه دفاع‌های عالی سید محمد موسوی روی تور و باز هم سرویس‌های عالی اسفندیار باعث شد ایران به پیروزی برسد و این ست را در عین ناباوری از آن خود کند تا در آستانه صعود به فینال قرار بگیریم.

03 مهر 1402 ساعت 10:26

توپ والیبالست اول: ایران ۲۵ - قطر ۲۰
ایران با یک تغییر بزرگ و حضور شهروز همایونفرمنش در ترکیب اصلی بازی را آغاز کرد و از همان ابتدا با سرویس‌‍های دیدنی بازیکنان، دریافت‌های اول تیم قطر را نابود کرد. تیم ایران توانست اختلاف زیادی در ست اول برابر قطر ایجاد کند. همچنین آبشارهای عالی امین اسماعیل‌نژاد و امیرحسین اسفندیار و تقسیم پاس عالی محمدطاهر وادی در پیروزی ایران در ست اول نقش موثری داشتند. قطری‌ها هم به نظرخسته از بازی دیروز مقابل پاکستان هستند و اشتباهات فراوانی در همه بخش‌ها خصوصا سرویس دارند.

03 مهر 1402 ساعت 10:04

ترکیب شروع‌کننده قطر: میلوش استفانوییچ، یوسف اوغلاف، وادیدی رایمی، رنان ریبرو، بلال ابونابوت، ابراهیم ابراهیم و محمود ناجی.

03 مهر 1402 ساعت 10:03

ترکیب تیم ایران برابر قطر: محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، شهروز همایون‌فرمنش، امیرحسین اسفندیار، سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور.

03 مهر 1402 ساعت 09:51

ایران و  قطر تنها تیم‌های شاخصی هستند که با کمترین تغییر نسبت به مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در ارومیه وارد رقابت بازی‌های آسیایی شده‌اند. هر دو تیم فقط قهرمانی در این مسابقات را می‌خواهند، گفته می‌شود در صورت پیروزی قطر برابر ایران پاداش هنگفتی در انتظار آنهاست.

03 مهر 1402 ساعت 09:42

تنها قهرمانی قطری‌ها در آسیا با برد مقابل ایران رقم زده خورده است. آنها در سال ۲۰۱۸ و فینال جام کنفدراسیون والیبال آسیا در حالی که دو بر صفر از ایران عقب بودند، طی یک کامبک عالی سه بر دو پیروز شدند و تنها عنوان قهرمانی خود را به دست آوردند. البته تیم ملی والیبال ایران با ترکیب جوانان و امید خود در آن رقابت‌ها شرکت کرده بود.

03 مهر 1402 ساعت 09:28

امید اول ایران به درخشش در بازی امروز امین اسماعیل‌نژاد است. او می‌تواند با سرویس‌های کوبنده و آبشارهای دیدنی خود که به نقل از سایت فدراسیون جهانی والیبال او را غیر قابل مهار می‌کند، تیم ملی والیبال ایران را برای ششمین بار راهی فینال مسابقات بازی‌های آسیایی کند.

1930440
مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها