کد خبر : 1967960 | 03 مهر 1402 ساعت 15:39 | 88.1K بازدید | 17 دیدگاه

آزمون انتخاب متخصص‌ها و اسکاوت‌ها بود

پراندلی: سردار کیفیت دارد، زمان نه!

چزاره پراندلی، سرمربی اسبق تيم ملی ايتاليا می‌گويد مردم ايران ديوانه فوتبال هستند و همين باعث شده فوتباليست‌ها در كشور شما تبديل به شخصيت‌های برجسته شوند.

پراندلی: سردار کیفیت دارد، زمان نه!

به گزارش "ورزش سه"، حضور سردار آزمون در تيم رم ايتاليا بعد از سال‌ها دوری فوتباليست‌های ايرانی از سری آ، آمدن روبرتو مانچينی به عربستان با رقمی باورنكردنی و حضور تيم‌های ايتاليايی در مراحل پايانی ليگ قهرمانان اروپاي فصل پيش باعث شده بار ديگر فوتبال سرزمين چكمه در مركز توجهات فوتبالدوستان ايرانی قرار بگيرد. البته كه كالچو و ستاره‌های جذاب آتزوری هميشه مورد علاقه مردم ايران بوده‌اند.

چند ماه پيش با روبرتو مانچينی، سرمربی سابق تيم ملی ايتاليا گفت‌وگويی را ترتيب داديم و چند روز بعد از آن مصاحبه بود كه مانچو به خاورميانه آمد. اين‌بار سراغ ديگر سرمربی ايتاليايی رفتيم كه در سوابقش مربيگری در تيم‌هاي ملي ايتاليا، رم، والنسيا، آتالانتا و فيورنتينا ديده مي‌شود. چزاره پراندلی كه در سال 2012 ايتاليا را تا يك قدمی فتح يورو برد اما در فينال به اسپانيا باخت.

پراندلي كه با وجود 66 سال سن خودش را بازنشسته كرده در مورد تصميمش براي ترک فوتبال حرفه‌ای به روزنامه اعتماد گفت: «در مورد موضوع بازنشستگی من، الان تايم آزادم را به نوه‌هايم و يك‌سری از دوستانم كه برای چندين سال از آنها غافل شده بودم، اختصاص داده‌ام. بنابراين دارم از زندگي با كيفيت بالاتری لذت میبرم.»

پراندلی تاكيد كرد: «البته علاقه و توجه بالای من به فوتبال همچنان هست و اخبار و رويدادهای فوتبال ملي كشورم را به ‌طور جدی دنبال می‌كنم.»

پراندلی كه خودش سابقه 4 سال هدايت آتزوری را در كارنامه دارد در مورد تصميم مانچو به ترك ايتاليا و انتخاب اسپالتی به عنوان سرمربی لاجوردی‌پوشان گفت: «در مورد تيم ملی ايتاليا و فدراسيون و موضوع روبرتو مانچينی، فدراسيون خيلي عالی و به‌موقع (سريع) عمل كرده است.»

او در مورد همكارش اسپالتي كه فصل پيش ناپولی را قهرمان سري‌آ كرد و حالا روی نيمكت تيم ملي ايتاليا نشسته گفت: «لوچانو اسپالتي يك رهبر و مربي بزرگ است كه قطعا ارزش بالايی را نه تنها از نظر تكنيكی بلكه از نظر اخلاقی به هر ورزشكاري كه لباس تيم ملي را به تن می‌كند، می‌دهد و اين موضوع براي تك‌تك بازيكنان فوتبال خيلي پراهميت هست.»

يكي از اصلی‌ترين سوالات ما از اين مربي باتجربه و پرافتخار در مورد حضور مهاجم ايراني در تيم رم بود. پراندلی در اين رابطه گفت: «در مورد بازيكن تيم رم «سردار آزمون» بايد بگويم كه اگر تيم رم اين بازيكن را انتخاب كرده، اين يعنی دقت بالایی صورت گرفته و اين بازيكن كيفيت تكنيكی بالایی را برای اين تيم بزرگ دارد. البته كه نياز به زمان هست تا سردار جا بيفتد چون به هر حال عادات او، روش تمرين كردنش، اختلاف ساعتش و نوع تفكر محيط اطرافش تغيير كرده است.»

پراندلی در مورد آزمون اضافه كرد: «باز هم تكرار مي‌كنم؛ اگر متخصصان تيم رم اين بازيكن مهاجم را انتخاب كردند، به خاطر اين است كه اين بازيكن ويژگی‌های قابل توجه بالايی دارد.»

از سردار آزمون بحث را به تيم ملي ايران كشانديم و مربي نايب قهرمان اروپا نشان داد شناخت خوبي از تيم ملي ايران دارد. اين مربي در مورد تيم ملي كشورمان گفت: «در مورد فوتبال ايران هم كه بايد بگويم سرشار از شور و اشتياق هست و اين يعنی يک مشاركت عالی و بالا.»

او ادامه داد: «در مورد سطح جهاني هم كه موضوع بسيار پيچيده‌اي براي تمام تيم‌ها هست، بايد بگويم كه به نظر مي‌رسد ايران رتبه ۲۴ رنكينگ را دراختيار دارد و در فوتبال آسيا كه سه تا كاپ بسيار مهم دارد، چهار الي پنج بار مقام سوم را كسب كرده و ۶ بار براي جام جهاني انتخاب شده است. بنابراين فوتبال ايران هميشه فعال بوده است.»

يكي از بحث‌هايي كه همين اواخر در فوتبال ايران شكل گرفت و در رسانه‌هاي خارجی نيز بازخورد بسيار زيادي داشت شور و اشتياق فوتبال‌دوستان ايراني بود كه به خاطر حضور رونالدو در ايران ديده شد. پراندلي كه خود سابقه هدايت النصر عربستان را نيز در كارنامه دارد در رابطه با اشتياق مردم ايران به فوتبال به «اعتماد» گفت: «در مورد طرفداران فوتبال ايرانی هم با توجه به آنچه از دوستانم در ايران شنيدم (نه تجربه مستقيم خودم) ديوانه فوتبال هستند و آن‌قدر با شوق دنبالش می‌كنند كه باعث شده فوتباليست‌ها تبديل به شخصيت‌های معروف و مهم در كشور ايران بشوند.»

اين مربي باتواضع و دوست‌داشتني در پايان صحبت‌هايش گفت: «از تمام شما و طرفداران تشكر مي‌كنم. ممنونم! در مورد طرفداران فوتبال ايراني هم با توجه به آنچه از دوستانم در ايران شنيدم (نه تجربه مستقيم خودم) ديوانه فوتبال هستند و آن‌قدر با شوق دنبالش مي‌كنند كه باعث شده فوتباليست‌ها تبديل به شخصيت‌های معروف و مهم در كشور ايران بشوند.»

دیدگاه‌ها