کد خبر : 1968262 | 04 مهر 1402 ساعت 17:47 | 15K بازدید | 20 دیدگاه

چقدر به این قهرمانی نیاز داشتیم

والیبال و هت‌تریک طلا (عکس)

تیم ملی والیبال ایران با کسب عنوان قهرمانی در هانگژو، اولین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را به نام خود کرد.

والیبال و هت‌تریک طلا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مردان والیبال ایران با پیروزی بر چین در فینال مسابقات والیبال، توانستند برای سومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی دست پیدا کنند. این پیروزی مرهمی بود بر زخم‌هایی که در این چند روز چینی‌ها در رشته‌های مختلف به ورزشکاران ایرانی زدند و از نظر حجم شادی و شعفی که بین طرفداران پرتعداد ایرانی به وجود آورد، به همه آن شکست‌ها می‌ارزید. 

جالب است که قهرمانی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی در این سال‌ها بدیهی و عادی به نظر می‌آید، در حالی که راه بسیار طولانی و سختی طی شد تا والیبالیست‌های ایران بر بام قاره کهن بایستند. اول بار والیبال ایران در 1958 و در بازی‌های آسیایی توکیو حاضر شد و به مدال نقره دست یافت، در حالی که ژاپن در اوج اقتدار قهرمان شد و تا امروز هم بیشترین مقام اول را در این بازی‌ها به دست آورده است. 

1931260

ایران تا به حال یازده بار در بازی‌های آسیایی در رشته والیبال حضور داشته که تاکنون سه قهرمانی (2014، 2018 و 2022)، سه عنوان نایب قهرمانی (1958، 2022 و 2010) و یک مقام سومی (1966) کسب کرده است. 

در واقع 58 سال طول کشید که والیبال ایران در بازی‌های آسیایی به مدال طلا برسد و در دوره رشد و تعالی والیبال که مربوط به مدیریت مرحوم محمدرضا یزدانی خرم است ایران نهایتا نقره گرفت. جالب است که هر سه طلای ایران در دوره مدیریت محمدرضا داورزنی به دست آمده، همان فردی که با فرمان و برنامه‌های یزدانی خرم پیش رفت. 

1931261

این مدال طلا همچنین از یک جهت دیگر نیز اهمیت دارد و آن اینکه بعد از مدتی ناکامی تیم ملی و کلافگی هواداران از شکست‌ها، این قهرمانی می‌تواند روحیه از دست رفته را بازگرداند و دوباره ایران را به موقعیت قبلی خود برگرداند.

جالب است که چین نیز تا به حال سه بار قهرمان بازی‌های آسیایی شده و اگر امروز برنده می‌شد بعد از ژاپن دومین تیم پرافتخار بازی‌های آسیایی لقب می‌گرفت.

دیدگاه‌ها