کد خبر : 1968448 | 05 مهر 1402 ساعت 12:05 | 170.1K بازدید | 104 دیدگاه

تیم ملی در انتظار رقیب بعدی:

صعود به یک‌چهارم با چهارمین کلین شیت از تیم امید

تیم ملی امید ایران با شکست تایلند به مرحله 1/4 نهایی رسید، ایران در مرحله بعدی به مصاف برنده چین و قطر خواهد رفت.

صعود به یک‌چهارم با چهارمین کلین شیت از تیم امید

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران با شکست تایلند به مرحله 1/8 نهایی مسابقات هانگژو رسید تا یک گام دیگر به قهرمانی در این مسابقه نزدیک شود.

امیدهای ایران بازی را هجومی آغاز کردند اما دفاع پرتعداد تایلند و برنامه آنها برای ضد حمله باعث شده بود که تیم ملی ایران نظم زیادی در حملات نداشته باشد، ارسلان مطهری مهاجم ایران با پرس سنگینی که روی دروازه‌بان تایلند ایجاد کرد باعث شد تا او اشتباه کند و ایران به گل اول برسد، پس از این گل بازیکنان هجومی ایران عملکرد بهتری ارائه کردند و بازی در نیمه نخست به طور کامل در اختیار ایران بود.

تایلندی‌ها در نیمه دوم خطرناک‌تر نشان دادند و ایران را به عقب کشانده بودند، تیم ملی برای دقایقی تحت فشار بود و حملات آنها دامنه دار بود، در ادامه نیمه دوم با تعویض‌هایی که ایران انجام داد مجدد توپ و میدان را در اختیار گرفت و گل دوم را توسط یاسین سلمانی به ثمر رساند.

تیم ملی ایران چهارمین مسابقه خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشت و به مرحله 1/4 صعود کرد.

ویدئو: 311927

◀️امید ایران–امید تایلند - 5 مهر 1402 – ساعت ۱۲:۰۰

ویدئو: 311917


ترکیب ایران:
سیدحسین حسینی | سینا شاه عباسی (یاسین سلمانی '78) |  سیدمجید نصیری | محمد خدابنده لو | امیر جعفری (محمدرضا غبیشاوی'87) | سامان تورانیان | حسین گودرزی |  امید حامدی فر (فردین یوسفی '46) | محمد عمری (محمدحسین اسلامی'62) | مهدی ممی زاده (آریا برزگر'87) | ارسلان مطهری

سرمربی: رضا عنایتی

1931646

🟨 کارت زرد:

ایران: خدابنده لو (52)، یاسین سلمانی (82)

تایلند: فیتیاک (54)


⚽️ شرح گل:

دقیقه 13- ارسلان مطهری ( ایران 1 - 0 تایلند ): 
امیر ارسلان مطهری با سماجت و پیگیری فوق العاده روی پای دروازه‌بان تایلند رفت و بلاک کردن پاس گلر این تیم گل اول ایران را به ثمر رساند.

ویدئو: 311916

دقیقه ۸۰ - یاسین سلمانی (امید ایران ۲ - ۰ تایلند) : 
تیم ملی ایران روی حرکت خوب مهدی ممی زاده صاحب موقعیت پنالتی شد که یاسین سلمانی با ضربه زمینی و محکم توپ را به گل تبدیل کرد

ویدئو: 311923

⏱لحظات حساس:

دقیقه 3: بازیکنان تایلند روی حرکت غافلگیرانه ضربه‌ای به سمت دروازه ایران شلیک کردند که حسینی با واکنش مناسب توپ را دفع کرد.

دقیقه 30: چند پاس کوتاه از بازیکنان ایران و در نهایت پاس در عمق مطهری در زاویه بسته به ممی زاده رسید و ضربه این بازیکن توسط گلر تایلند مهار شد.

دقیقه 38: استفاده بازیکنان تایلند از فضای پشت مدافعان ایران با شوت مهاجم این تیم همراه شد که توپ وارد دروازه شد اما داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

دقیقه 45: بازهم ضد حمله بازیکنان تایلند و در موقعیت تک به تک حسینی توپ را مهار کرد.

دقیقه 49: پاس بلند سیدحسین حسینی مستقیم به پشت مدافعان تایلند ارسال شد و ارسلان مطهری از زاویه بسته و در شرایط تک به تک دروازه تایلند را تهدید کرد که دروازه‌بان این تیم مانع گل شدن توپ شد.

دقیقه 61 : ضربه آزاد خطرناک بازیکن تایلند در بین راه توسط گودرزی به کرنر فرستاده شد، در ادامه این ضربه کرنر به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 63: بازهم حمله خطرناک تایلند که سینا شاه عباسی پاس کوتاه بازیکن این تیم را برید و مانع خلق موقعیت شد.

دقیقه 70: پاس‌های پرتعداد بازیکنان ایران در نهایت با سانتر جعفری همراه شد که ضربه سر اسلامی در آغوش گلر تایلند قرار گرفت.


شرح نیمه نخست:
تیم ملی تایلند تیم خطرناکی نشان داد و روی ضدحملات از سرعت بالایی برخوردار هستند، ناهماهنگی نصیری و شاه عباسی باعث شد که سیدحسین در این بازی چندین واکنش خوب نشان دهد تا تیم ملی دست بالا را در این مسابقه داشته باشد، ارسلان مطهری در این مسابقه علاوه بر گل مهمی که به ثمر رساند نقش محوری ایفا می‌کند و با عقب آمدن و توپ گیری بازیکنان کناری ایران را صاحب موقعیت می‌کند.

رضا عنایتی و بازیکنان تیم ملی باید فکری به حال حفره‌های ایجاد شده در قلب دفاعی و پشت سر مدافعان کناری بکنند تا از این مناطق ضربه نخوریم.

شرح نیمه دوم:
تیم ملی تایلند در نیمه دوم به ویژه بین دقایق 55 تا 65 حملات دامنه دار  و پرتعدادی روی دروازه ایران طراحی کردند تا جایی که عنایتی مجبور شد دست به تغییر بزند و گودرزی را در عمق خط دفاعی استفاده کند، تیم ملی روی شروع خوب حسینی و سماجت ممدی زاده صاحب موقعیت پنالتی شد که سلمانی تازه وارد این توپ را به گل تبدیل کرد، در ادامه عنایتی با حضور مهاجم‌ها و هافبک‌های تازه نفس سعی کرد با تحت فشار قراردادن خط دفاعی و هافبک تایلند کنترل بازی را در دست بگیرد تا تایلندی‌ها عقب بمانند و نزدیک دروازه ایران نشوند.


🥇بهترین بازیکن:

سیدحسین حسینی در این مسابقه عملکرد فوق العاده‌ای داشت و علاوه برواکنش‌های خوبی که داشت زمینه ساز گل دوم ایران بود، او در چند صحنه دیگر با ارسال ضربات مستقیم به عمق خط دفاعی تایلند بازیکنان ایران را در شرایط خوب حمله قرار داده بود.

ارسلان مطهری و مهدی ممی زاده دو بازیکن خوب دیگر ایران بودند روی گلهای تیم ملی تاثیر گذار بودند، عملکرد آنها قابل تقدیر بود.

🔐اتفاق ویژه: 

چهارمین کلین شیت تیم ملی ایران و صعود به مرحله 1/8 اتفاق امیدوارکننده برای تیم ملی فوتبال ایران است


🔴حواشی:

*سامان فلاح در این مسابقه به دلیل مصدومیت غایب است.

*ارسلان مطهری این بازی به ترکیب ثابت تیم ملی ایران بازگشته است.

1931649

*بازیکنان تایلند روی ضد حملات خطرناک نشان دادند.

*حملات ایران در 10 دقیقه ابتدایی نظم خوبی ندارد و گاها بی هدف دنبال می شود.

*پس از گلی که ایران به ثمر رساند فضای بیشتری در اختیارشان قرار گرفت و به دنبال خلق موقعیت بیشتر هستند.

1931651

* دروازه‌بان تایلند روی ارسال‌ها خروج‌های نامطمئنی دارد و پس از گلی که دریافت کرد اعتماد به نفس کافی برای مسابقه را ندارد.

*مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ورزشگاه حضور دارد و بازی ملی پوشان را از نزدیک دنبال می‌کند.

1931663

*یاسین سلمانی ستاره تیم ملی که در این بازی رو نیمکت حضور دارد در حال گرم کردن است و شاید در میدان حضور پیدا کند.

* حسینی برای دقایقی مصدوم شد و نگرانی را به اردوی تیم ملی آورد اما مصدومیت او جدی نبود و به مسابقه ادامه داد.

*رضا عنایتی از عملکرد دفاعی ایران رضایت ندارد و با فریادهایش اعتراضش را به خط دفاعی نشان داد.

*یاسین سلمانی 1 دقیقه پس از حضور در زمین موفق به گلزنی شد و 3 دقیقه پس از آن کارت زرد دریافت کرد.

ویدئو: 311924

دیدگاه‌ها