کد خبر : 1968534 | 05 مهر 1402 ساعت 17:42 | 27.2K بازدید | 34 دیدگاه

بعد از کره نوبت به ژاپن رسید

بعد از ایرانی‌ها، یک ژاپنی ششمین لژیونر آسیایی بایرن!

تایچی فوکویی دیروز اولین بازی رسمی‌اش برای بایرن مونیخ را انجام داد تا به دومین لژیونر ژاپنی تاریخ این باشگاه آلمانی تبدیل شود.

بعد از ایرانی‌ها، یک ژاپنی ششمین لژیونر آسیایی بایرن!

به گزارش "ورزش سه"، دیروز وقتی بایرن مونیخ در اولین مرحله از جام حذفی آلمان به مصاف پرویسن مونستر رفت، باشگاه بزرگ فوتبال آلمان بعد از سال‌ها بار دیگر شاهد حضور یک ستاره آسیایی در ترکیبش بود.

تایچی فوکویی، هافبک 19ساله ژاپنی، در این بازی با پیراهن بایرن وارد زمین شد تا اولین بازی رسمی‌اش برای این تیم را انجام دهد. در دقیقه 63 مسابقه به دستور توماس توخل، او از روی نیمکت بلند شد تا به جای یاشوا کیمیش وارد زمین شود.

1931801

تایچی فوکویی بازیکن تیم بایرن مونیخ 2 است که در لیگ منطقه‌ای آلمان بازی می‌کند. با توجه به اینکه بایرن 2 تیمی حرفه‌ای نیست دیدار دیشب در جام حذفی اولین دیدار فوکویی با پیراهن غول فوتبال آلمان به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای بود.

فوکویی در بازی قبلی بایرن در بوندس‌لیگا که مقابل لورکوزن برگزار شد هم در فهرست بازیکنان توخل حضور داشت اما در طول مسابقه روی نیمکت نشست و به میدان نرفت تا اولین بازی او با پیراهن بایرن در جام حذفی رقم بخورد.

این هافبک 19ساله دومین ستاره ژاپنی تاریخ بایرن و ششمین ستاره آسیایی این تیم است. تنها لژیونر ژاپنی بایرن مونیخ پیش از او تاکاشی اوسامی بود که در فصل 12-2011 پیراهن باواریایی‌ها را به تن می‌کرد.

1931800

به جز اوسامی بایرن مونیخ در گذشته سه لژیونر دیگر آسیایی هم داشت که هر سه ایرانی بودند. به این ترتب فوکویی 19 ساله از این پس ششمین لژیونر تاریخ باشگاه بایرن مونیخ خواهد بود. از این فصل کیم مین جائه کره ای هم به بایرن پیوسته تا پنجمین لژیونر آسیایی این تیم باشد. 

1931802

این ستاره ژاپنی بعد از بازی با پیراهن بایرن مونیخ به خبرنگاران گفت:" من از اوایل سال جاری میلادی به باشگاه پیوستم و رویایم همیشه این بود که برای تیم اول باشگاه بازی کنم. برای همین است که از بازی امشب با این پیراهن بزرگ خیلی خوشحال و هیجان‌زده‌ام. خیلی خوش گذشت. این بازی برایم انگیزه بزرگی است تا بیشتر تلاش کنم تا بتوانم بیشتر برای بایرن بازی کنم".

دیدگاه‌ها