کد خبر : 1968668 | 06 مهر 1402 ساعت 09:44 | 48.3K بازدید | 51 دیدگاه

با دو طلا و سه نقره و یک برنز

درخشش در چین، ووشو در حد کشتی

گرچه خاطرات تلخی از اشکهای الهه منصوریان در یاد علاقمندان به رشته ورزشی ووشو باقی خواهد ماند اما این تیم ورزشی در هانگژو کاری کرد،کارستان.

درخشش در چین، ووشو در حد کشتی

به گزارش ورزش سه، صبح امروز تا پلک از خواب برداریم، دو فینالیست ایرانی مسابقات هانگژو غرق در اشک و ناراحتی بابت شکست در فینال خود را سرزنش می‌کردند اما بعد یک طلا، یک نقره و یک طلای دیگراز راه رسید تا با عملکرد خوب کاروان ووشو، کاروان ایران در جدول مدالها تا رده هشتم صعودکند. 

کار تیم ووشو عالی بود، بخصوص با خواهران منصوریان که سهشمان طلا نبود اما این رشته را از سمیرم به همه ایران شناسانده‌اند. 

این ترتیب مبارزات امروز بود: 

بولت پرسپولیسالهه منصوریان نماینده وزن ۵۲ کیلوگرم ساندای زنان ایران، در فینال به مصاف «لی یوئیائو» نماینده میزبان (چین) رفت که برابر این رقیب قدرتمند خود شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند. منصوریان در پایان مسابقه و پس از اینکه دست حریف به عنوان برنده بالا رفت به شدت اشک می‌ریخت این گریه تا روی سکو ادامه داشت.

1932077

بولت پرسپولیسشجاع پناهی به عنوان دومین نماینده ایران مقابل حریف چینی خود روی سکو رفت که با شکست در این دیدار، به مدال نقره دست یافت.سانداکار وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ایران، در فینال این وزن مقابل «وانگ ژوئتاو» از چین قرار گرفت که با رای داوران بازنده اعلام شد.

1932079

بولت پرسپولیسافشین سلیمی پرامید، قهرمان جهان و سانداکار وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی ایران، در فینال این رقابت‌ها مقابل «ماربون ساموئل» از اندونزی روی سکو قرار گرفت و در دو راند متوالی به پیروزی رسید تا ضمن کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی، نخستین طلای ووشوکاران ایران را هم به ارمغان بیاورد. 

1932078

بولت پرسپولیساما مدعی اول ووشوی ایران و برنده سه طلای بازیهای آسیایی محسن محمدسیفی مقابل حریف چین خود شکست خورد تا به مدال نقره این رقابت‌ها دست یابد.کاپیتان و نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی ساندای ایران، در فینال این وزن مقابل «هی فنگ» از کشور میزبان قرار گرفت که در پایان سه راند با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. سیفی راند نخست را به خوبی شروع کرد و برنده شد اما در دو راند بعدی به شکل محسوسی بدنش تحلیل رفت و حریف چینی هر دو راند را به نفع خود پایان داد.

1932081

بولت پرسپولیسدر آخرین مبارزه از رقابت‌های ووشوی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوهم یوسف صبری سانداکار تیم ملی ایران با شکست دادن حریفی از ماکائو، به عنوان قهرمانی و مدال طلای این مسابقات دست یافت. ملی‌پوش وزن ۷۵ کیلوگرم ایران، در فینال برابر «کای فیلانگ» از ماکائو به روی سکو رفت که در همان راند نخست در ۳۰ ثانیه با کسب ۱۲ امتیاز، با اقتدار حریف خود را شکست داد تا دومین طلای ووشوی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را کسب کند.

1932080

بولت پرسپولیسدر نهایت کاروان ووشوی ایران در دو بخش ساندا و تالوی زنان و مردان، با ۱۳ ورزشکار عازم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شده بود که با کسب ۲ مدال طلا، ۴ مدال نقره و یک مدال برنز، به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

دیدگاه‌ها