کد خبر : 1968700 | 06 مهر 1402 ساعت 11:47 | 74.9K بازدید | 228 دیدگاه

پرداخت 7 میلیون یورو به نایب رییس کمیته داوران

حکم دادگاه: بارسلونا رشوه داده است!

باشگاه بارسلونا به دلیل پرداخت مبالغی به خوزه انریکز نگریرا از سوی دادگاه شهر بارسلونا متهم شناخته شد.

حکم دادگاه: بارسلونا رشوه داده است!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در طول چند ماه اخیر با پرونده پرداخت رشوه به نگریرا روبرو بوده است و حالا دردسر این اتفاق برای آنها بسیار جدی شده است. 

مبلغ 7.5 میلیون یورویی که این باشگاه در طول چند سال به نایب رییس سابق کمیته داوران پرداخت کرده است، از سوی دادگاهی در شهر بارسلونا که رسیدگی به این پرونده را برعهده داشته جرم شناخته شده است. 

خواکین آگیره، قاضی این پرونده، اعلام کرده که باشگاه بارسلونا حالا رسما به پرداخت رشوه به نگریرا متهم شده است. جوزپ ماریا بارتومئو، ساندرو روسل، خوزه ماریا انریکز نگریرا و پسرش همگی در این پرونده متهم هستند و باید برای ادای توضیحات در دادگاه حاضر شوند. 

1633995

قاضی این پرونده تاکید دارد که نگریرا در طول این مدت کارمند رسمی فدراسیون فوتبال اسپانیا بوده، بنابراین مقام رسمی به حساب می‌آمد و همزمان مبلغی را از باشگاه بارسلونا هم دریافت کرده و به همین دلیل به اتهام دریافت رشوه به عنوان مقام رسمی و دولتی مورد محاکمه قرار خواهد گرفت. 

نگریرا متهم است که در طول 18 سال و زمانی که نایب رییس کمیته داوران در فدراسیون فوتبال اسپانیا بود، از طریق شرکت‌های متعلق به پسرش مبلغی در حدود هفت میلیون یورو را از باشگاه بارسلونا دریافت کرده است. 

زمانی که او از این سمت کنار رفت، مقامات باشگاه بارسلونا هم پرداخت این مبالغ به او را متوقف کردند. این در حالی است که آنها مدعی شده بودند که این مبالغ صرفا به دلیل همکاری او و ارائه مشاوره‌ها در صحنه‌های داوری رخ داده است اما قاضی تاکید دارد که متوقف شدن این پرداخت‌ها به این معناست که او به دلیل جایگاهی که داشته این مبالغ را دریافت کرده است. 

1925068

دادگاه شماره یک بارسلونا اعلام کرده که به دلیل جایگاه فدراسیون فوتبال که سازمانی عمومی به حساب می‌آید، این اتفاق صرفا فساد شخصی بین دو طرف نیست و عملا پرداخت رشوه به مقام سازمانی و دولتی به حساب می‌آید. 

به این ترتیب، به نظر می‌رسد که بارسلونا با مشکل بزرگی مواجه شده است که می‌تواند دردسری جدی را در چند ماه پیش رو در اسپانیا و شاید حتی اروپا برای آنها به همراه داشته باشد.  

دیدگاه‌ها