کد خبر : 1968759 | 06 مهر 1402 ساعت 17:11 | 13.4K بازدید | 12 دیدگاه

تیم ملی امید برنامه دو ساله می‌خواهد؛

افاضلی: آنها جرزنی نمی‌کنند و لیگشان تعطیل نمی‌شود!

هومن افاضلی به تحلیل تعطیلی‌های این روزهای لیگ برتر ایران و شرایط تیم ملی امید پرداخت.

افاضلی: آنها جرزنی نمی‌کنند و لیگشان تعطیل نمی‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی، مربی فوتبال و مشاور فنی تیم ملی، در خصوص انتقادها از پست گرفتنش در تیم ملی و تعداد زیاد کمک‌های قلعه‌نویی بیان کرد: من آنجا مشاورم. تیم ملی مدیر رسانه‌ای و سرمربی دارد و ما قرار نیست صحبت کنیم. شما می‌توانید تعداد زیادی مربی داشته باشید و بعضی از مربیان هم دوست دارند دورشان خلوت باشد. این به نظر سرمربی برمی‌گردد.

او در مورد تعطیلات زیاد لیگ گفت: طبیعتا اینکه مسابقات به صورت منظم برگزار بشود، مزایای مشخصی دارد. ما الان تیم ملی امید را داریم و روی لیگ ما فشار گذاشته است. خیلی بهتر بود لیگ منظم برگزار می‌شد ولی چون تیم‌ها در تیم امید بازیکن دارند و سه تیم در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند و بعدش هم فیفادی است، برنامه‌ریزی را سخت‌ کرده است.

ویدئو: 312041

افاضلی در مورد اینکه چرا در عربستان لیگ تعطیل نمی‌شود گفت: باشگاه‌های عربستانی جرزنی نمی‌کنند! قواعدی دارند و آن را اجرا می‌کنند و اگر قرار باشد بازیکنان به تیم ملی بروند اعتراض نمی‌کنند. با این حال اگر شما مربی یک تیمی باشید و دو، سه بازیکن کلیدی داشته باشی و به تیم ملی امید بروند، مربی ناراحت می‌شود. اگر قاعده را برای همه اجرا کنیم جا می‌افتد. می‌دانم کار در تیم امید سخت است و بازیکن‌ها را نمی‌دهند و برای حل این مسئله تعطیل کردند. فقط در فیفادی بازیکنان باید در اختیار تیم ملی قرار بگیرند ولی در آسیا این رعایت نمی‌شود و یک روزهایی تقویم برای AFC است.

او در مورد تیم ملی امید اضافه کرد: من فکر می‌کنم از تیم ملی امید حمایت خوبی شد و لیگ هم تعطیل کردند. کار در رده امید خیلی سخت است و بازیکنان در آن سن نوسانات زیادی دارند و بیخود هم نیست که تیم‌مان سال‌هاست که دستاورد نداشته است. ما باید مربی آن تیم را زودتر انتخاب می‌کردیم و از دو سال قبل مشخص باشد. وقتی سرمربی تیم بزرگسالان مشخص نیست، امید اولویت دوم می‌شود. آلمان دو هفته‌ای مربی‌اش را انتخاب کرد.

دیدگاه‌ها