کد خبر : 1968791 | 07 مهر 1402 ساعت 04:00 | 35.6K بازدید | 24 دیدگاه

ناراحتی شدید روسیه از اقدام شورای المپیک آسیا!

رئیس کمیته المپیک روسیه از برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی به دلیل لغو تصمیم برای شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های جاری در هانگژوی چین انتقاد کرد.

ناراحتی شدید روسیه از اقدام شورای المپیک آسیا!

به گزارش "ورزش سه"، شورای المپیک آسیا جولای گذشته به حدود 500 ورزشکار از روسیه و بلاروس اجازه شرکت در بازی‌های آسیایی را داد، اما کمیته بین‌المللی المپیک در اوایل سپتامبر اعلام کرد که این دو کشور به دلایلی نمی‌توانند شرکت کنند.

استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه، گفت که سازمان او منتظر اعلام جزئیات در مورد شرکت ورزشکاران روسی است اما از تصمیم برگزارکنندگان شوکه شده است.

1932297

وی به خبرگزاری روسی گفت: از نظر دیپلماتیک، به نظر من این مسائل غیرقابل قبول است، حتی به ما اطلاع ندادند تا در تصمیم خود برای حضور تجدید نظر کنیم. ورزشکاران هر دو کشور تا حد زیادی مسابقات بین المللی را به عنوان بخشی از تحریم‌ها پس از حمله روسیه به اوکراین در سال 2022 از دست داده‌اند.

راندیر سینگ، سرپرست شورای المپیک آسیا، در جریان بازی‌های هانگژو به خبرنگاران گفت: که اگر مسائل لجستیکی نبود، از ورزشکاران روسی استقبال می‌شد.

پوزدنیاکوف شک دارد که مشکل لجستیک است. این مقام روسی افزود: بازی‌ها در چین برگزار می‌شود و روابط دو کشور تمامی مشکلات امنیتی را برطرف می‌کند و نزدیکی جغرافیایی مانع هرگونه مانع لجستیکی است.

روسیه به دلیل حمله به اوکراین که مسکو آن را یک عملیات نظامی ویژه می‌داند، احتمالا با پرچم بی‌طرف در المپیک 2024 پاریس حاضر خواهد شد. کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم نهایی را نگرفته، اما اعلام کرده که ورزشکاران نباید به خاطر اقدامات دولت‌هایشان مجازات شوند.

دیدگاه‌ها