کد خبر : 1968847 | 07 مهر 1402 ساعت 07:18 | 37.5K بازدید | 10 دیدگاه

راز حضور دمبله در عربستان: کسب درآمد همه‌چیز است!

مهاجم فرانسوی سابق اتلتیکو مادرید و لیون لحظات بسیار خوبی را در الاتفاق استیون جرارد سپری می‌کند.

راز حضور دمبله در عربستان: کسب درآمد همه‌چیز است!

به گزارش "ورزش سه"، کارنامه ورزشی موسی دمبله، بازیکن 27 ساله، متنوع‌ترین دوران را شامل می‌شود. از آغاز او در انگلیس تا لیون، باشگاهی که او توانست در آن بهترین نسخه خود را بشناسد. آن هم با گذر از یک ماجراجویی کوتاه مدت در اتلتیکو مادرید، جایی که در فصل 2020/21 قهرمان لالیگا شد. مهاجم فرانسوی-مالیایی با این ماموریت وارد متروپولیتانو شد تا جانشین تضمینی لوئیس سوارز باشد، اما هرگز جای خود را در تیم سیمئونه پیدا نکرد. پس از شش ماه قرضی، او به لیون بازگشت و در فصل بعد بیش از 20 گل به ثمر رساند.

انفجار گلزنی که اما در فصل 2022/23 متوقف شد. مشکلات مصدومیت بار دیگر او را از زمین بازی دور کرد و در نتیجه عدم تداوم او در طول فصل تنها توانست سه گل به ثمر برساند. با پیشنهاد الاتفاق عربستان در تابستان گذشته، شانس او دوباره تغییر کرد. او نمی‌توانست ماجراجویی خود را در تیم تحت رهبری استیون جرارد بهتر از این آغاز کند: او در هفت بازی اول خود هشت گل به ثمر رسانده است. آماری چشمگیر که نشان می‌دهد او در عربستان راحت است.

دمبله در مصاحبه با Foot Mercato در این خصوص صحبت کرد. صحبتی که در آن، به دور از حاشیه رفتن، دلیل موافقت خود را برای ناپدید شدن از کانون توجه اروپا در 27 سالگی به وضوح بیان کرد: «همه انتخاب‌های حرفه‌ای به سمت هدف کسب درآمد بیشتر است. این بخشی از توسعه حرفه‌ای است: کسب درآمد بیشتر و شکوفایی. هیچ تفاوتی در مورد فوتبالیست‌ها وجود ندارد. اصلا انتظار نداشتم به عربستان بیایم. حداقل، نه در اوایل کارم. هیچ‌کس کریستیانو رونالدو یا کریم بنزما را در اینجا تصور نمی‌کرد، اما آنها ترجیح دادند مانند نیمار، جردن هندرسون و دیگران بیایند.»

او کاملاً از تصمیم خود راضی است: «چه چیزی مرا متقاعد کرد که بیایم؟ همه چیز. مبلغ مالی، پروژه کلی لیگ، سرمایه‌گذاری برای رقابتی‌تر کردن آن، فرهنگ و کشف یک کشور جدید. عربستان کشوری است که به فوتبال علاقه دارد. من دوستان فوتبالی زیادی دارم که به من می‌گویند می‌خواهند به اینجا بیایند. من در مورد بازیکنان بزرگ صحبت می‌کنم. مخفیانه همه می‌خواهند بیایند. مردم آزادند هر چه می‌خواهند فکر کنند و بگویند. آنها همیشه بدون اینکه بدانند انتقاد خواهند کرد. کسانی که انتقاد می‌کنند آرزو می‌کنند در این شرایط قرار بگیرند.»

دمبله همچنین فاش کرد که چگونه جرارد او را متقاعد کرد که به پروژه‌اش بپیوندد: «من تلفنی با او صحبت کردم و او به من توضیح داد که شماره یک او در حمله خواهم بود. ما در مورد تاکتیک‌ها و اینکه او چگونه می‌خواهد بازی کند و از من استفاده کند صحبت کردیم و من بلافاصله به درک متقابل رسیدم. رابطه ما عالی است. او یک اسطوره فوتبال است و می‌داند چه می‌خواهد. فرهنگ برد و پیشرفت دارد که من را به یاد چیزهایی می‌اندازد که در انگلیس در فولام، سپس در سلتیک و در اتلتیکو مادرید با سیمئونه می‌دانستم.»

دیدگاه‌ها