کد خبر : 1968911 | 07 مهر 1402 ساعت 12:09 | 9.5K بازدید | 6 دیدگاه

راه‌حل کاپیتان سابق سیتی برای کاهش مصدومیت‌‌ها

ونسان کمپانی، سرمربی باشگاه برنلی، برای کاهش مصدومیت‌ فوتبالیست‌ها یک برنامه ارائه داده است.

راه‌حل کاپیتان سابق سیتی برای کاهش مصدومیت‌‌ها

به گزارش "ورزش سه" در همین آغاز فصل جدید فوتبال در پنج لیگ معتبر اروپایی، تعداد مصدومیت‌ها به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. گزارش شده است که تقریباً ۱۰۰ بازیکن لیگ برتر انگلیس برای بازی‌های آخر هفته در دسترس نیستند یا با مشکلات فیزیکی مواجه هستند.
در چند فصل گذشته، سرمربیان برجسته لیگ برتر به برنامه زمانبندی بازی‌هایشان انتقاد کرده و نگرانی‌های خود را درباره سلامت بازیکنانشان بیان کرده‌اند.

ونسان کمپانی، پیش از بازی تیمش مقابل نیوکسل یونایتد در روز شنبه، برنامه‌ای پیشنهاد کرده تا با استفاده از آن تعداد و شدت مصدومیت‌‌ها در فوتبال را کاهش دهند.

او گفت: «برای بازیکنانی که در سطوح بالا هستند و باید برای تیم‌های ملی و باشگاهی در همه این رقابت‌ها بازی کنند، محدودیت بازی بگذارید. به آن‌ها بگویید فقط تا این تعداد در یک فصل می‌توانند بازی کنند. بخش بزرگی از بازیکنان هستند که استراحت بسیار کمی دارند.

1932569

شما قرار نیست یک بازیکن را از فینال‌ها یا بازی‌های مهم دور نگه دارید، منظور من این نیست، اما من فکر می‌کنم اگر تصمیم بگیرید که از نظر فیزیولوژیکی ۶۵ بازی در توان بازیکن نیست، باید این کار را انجام دهید. با این کار زمانی که او باید مرخصی داشته باشد، مرخصی دارد. تیم‌ها بازیکن کمتری از دست می‌دهند، بازیکنان زمان بیشتری برای بازی دارند، همه خوشحال هستند.»

در طول فصل قهرمانی منچستر سیتی در لیگ برتر، رودری هافبک در ۶۶ بازی ۵۳۰۴ دقیقه بازی کرد. این بازیکن ۲۷ ساله قبلا اعتراف کرده بود که در مورد زمان بازی خود با سیتی صحبت کرده است. او گفت: «سالم نیست. شما می‌توانید این تعداد بازی را در یک فصل انجام دهید، اما وقتی دو یا سه فصل متوالی باشد، می‌تواند برای تیم بدتر باشد زیرا بدن شما افت می‌کند. پس من باید مراقب باشم. ما قبلاً گفته‌ایم که نمی‌تواند همیشه اینگونه باشد.»

در فصل‌های قبل و این فصل بازیکنان و مربیان زیادی به فشردگی بازی‌هایشان انتقاد کرده‌اند و خواستار کاهش بازی‌ها و بیشتر کردن زمان استراحت تیم‌ها شده‌اند.

دیدگاه‌ها