کد خبر : 1968915 | 07 مهر 1402 ساعت 12:35 | 37.8K بازدید | 33 دیدگاه

این ۱۰ ستاره عربستانی‌ها را پشیمان نکردند

سایت گل عملکرد بازیکنانی که از اروپا به لیگ عربستان پیوسته‌اند را ارزیابی کرده و به آنها رتبه داده است و نام‌های غیرمنتظره‌ای در بین ۱۰ بازیکن برتر به چشم می‌خورد.

این ۱۰ ستاره عربستانی‌ها را پشیمان نکردند

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که کریستیانو رونالدو در ژانویه 2023 منچستریونایتد را به مقصد النصر ترک کرد، بسیاری انتقال او به عربستان سعودی را یک امر غیرعادی می‌دانستند. یک سوپراستار کهنه‌کار برای بازی در آخرین روزهای خود در یک لیگ غیر اروپایی که در آن دستمزد هنگفتی می‌گرفت اما در بالاترین سطح رقابت نمی‌کرد. از آن زمان این اتفاق تبدیل به یک روند شده است و بیش از 30 چهره جدید در میان هزینه‌های بی‌سابقه در تابستان 2023 از اروپا وارد خاورمیانه شدند، احتمالاً این فقط شروع پروژه است. اما چه کسی تا کنون بهترین عملکرد را داشته است؟

سایت گل تمامی خریدهای برتر لیگ برتر عربستان را از تابستان 2023 بر اساس عملکرد رتبه‌بندی کرده است، ده نفر اول این لیست به شرح زیر است:

10 - اوتاویو (النصر) - 7.5/10
اوتاویو به عنوان بهترین بازیکن فصل 2022-2023 پرتغال با قیمت 60 میلیون یورویی از پورتو وارد عربستان شد، و شروعی عالی در لیگ برتر داشته است. احساس می‌شد که تیم لوئیس کاسترو به بازیکنی نیاز دارد تا حمله هولناک خود را با بقیه اعضای تیم پیوند دهد و اوتاویو مطمئناً این کار را انجام داده است و به النصر کمک کرده تا در یک ماه گذشته به روی فرم‌ترین تیم لیگ روشن تبدیل شود.

1932578

9- ایمریک لاپورته (النصر) - 7.5/10
شکست‌های النصر در دو بازی ابتدایی‌شان در فصل به خاطر خط دفاعی ضعیفشان بود، اما ورود لاپورته از منچسترسیتی این مشکل را کاملا حل کرد. این باشگاه همه پنج بازی لیگ را که لاپورته تاکنون انجام داده است، برده است و این بازیکن به آنها کمک کرده تا به رقابت قهرمانی بازگردند.

1932576

8- مالکوم (الهلال) - 7.5/10
زمانی که الهلال تصمیم گرفت 40 میلیون یورو را برای خرید مالکوم مهاجم زنیت خرج کند، نگرانی‌ها بالا رفت، اما این بازیکن برزیلی بدون شک بهترین عملکرد خرید های تابستانی آنها تاکنون را داشته است. او که یک شکست نقل و انتقالاتی برای بارسلونا بود، فصل را با یک هت تریک در روز اول آغاز کرد واز آن زمان تاکنون خاری در چشم خط دفاعی حریفان بوده و تعداد گل‌های فعلی‌اش در 7 بازی لیگ برتر به 6 رسیده است.

1932577

7- جک هندری (الاتفاق) - 8/10
او از کلوب بروژ به الاتفاق پیوست و ممکن است مانند برخی از هم‌تیمی‌های جدیدش تیتر اخبار را جلب نکند، اما تیم استیون جرارد بدون مدافع میانی 28 ساله مثل سابق نخواهد بود. از زمان پیوستنش به تیم عربستانی هم موفق به ایجاد یک پیوستگی کامل در خط دفاعی شده است.

1932574

6- لوئیز فیلیپه (الاتحاد) - 8/10
چقدر لوئیز فیلیپه برای الاتحاد انتخاب خوبی بوده است! قهرمانان فعلی در واقع می‌خواستند سرخیو راموس را برای تقویت خط دفاعی خود جذب کنند، اما وقتی نتوانستند اسطوره رئال مادرید را متقاعد کنند، توجه خود را به فیلیپه، ملی پوش ایتالیایی، معطوف کردند.
22 میلیون یورویی که آنها برای جذب او به رئال بتیس پرداخت کردند، به نظر می‌رسد بهترین معامله چندوقت اخیرشان باشد، با پیشرفت‌های تیم در خط دفاعی به لطف فیلیپه آنها علی‌رغم برخی مصدومیت‌ها می‌توانند برای رسیدن به صدر بجنگند.

1932581

5- جورجینیو واینالدوم (الاتفاق) - 8/10
سه بازی، سه گل برای واینالدوم، که دیرهنگام به ترکیب جرارد در الاتفاق اضافه شد. ملی پوش هلندی زمان کمی را برای پشت سر گذاشتن کابوس دو ساله خود در پارک دو پرنس نیاز داشت و نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که او می‌تواند یک تفاوت واقعی در لیگ برتر باشد.

1932582

4- مارسلو بروزوویچ (النصر) - 8/10
النصر با متقاعد کردن بروزویچ، یکی از بهترین هافبک‌های فصل گذشته جهان، برای پیوستن به اینتر چیزی شبیه به یک کودتا را در تیم انجام داد. اینکه آنها فقط 18 میلیون یورو برای بازیکن ملی پوش کرواسی پرداخت کردند، به این معنی است که یک معامله فوق العاده داشتند. بروزوویچ با دوندگی خستگی‌ناپذیر و هدایت خط هافبک خود را محبوب هواداران کرده است.

1932579

3- جردن هندرسون (الاتفاق) - 8/10
با وجود تمام جنجال‌هایی که در انگلستان پیرامون جدایی او از لیورپول وجود داشت، هندرسون از آن تاثیر نگرفت و عملکردش برای الاتفاق تاکنون عالی بوده است. کاپیتان سابق قرمزها زیر نظر جرارد جان تازه‌ای پیدا کرده است و خلاقیت‌های زیادی در خط میانی ارائه کرده است و در حال حاضر چهار پاس گل داده است.

1932583

2- موسی دمبله (الاتفاق) - 8/10
انتقال دمبله از لیون به اتفاق، بعد از شکست این تیم در رقابت برای به خدمت گرفتن کریم بنزما و نیمار بود و عملکرد این بازیکن تا کنون برای تیمش عالی بوده و باعث فراموشی آن شکست ها شده است. او هشت بار در تمامی رقابت‌ها گلزنی کرده است که شش گل او در لیگ برتر است و او پشت سر رونالدو با 9 گل در تعقیب کفش طلای لیگ عربستان است.

1932580

1- فرانک کسیه (الاهلی) - 8.5/10
اگر الاهلی دچار افت فرم محسوس نمی‌شد نمره میانگین کسیه می‌توانست از این هم بالاتر باشد. او بدون شک موثرترین خرید برای تیمش بوده است. فیزیک بدنی کسیه تا کنون برای همه بازیکنان حریف مشکل‌ساز بوده است، در حالی که او سه گل نیز به ثمر رسانده است، که نشان می‌دهد می‌تواند چیزی فراتر از یک ویرانگر باشد. او وظایف دفاعی خودش را هم به بهترین شکل برای تیمش انجام می‌دهد.

1932575

دیدگاه‌ها