کد خبر : 1969168 | 08 مهر 1402 ساعت 13:35 | 38.2K بازدید | 14 دیدگاه

شگفتی عجیب در اروپا: صدر در تسخیر غریبه‌ها!

درخشش غیرمنتظره‌ تیم‌هایی مانند خیرونا و اشتوتگارت در فصل جدید توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

شگفتی عجیب در اروپا: صدر در تسخیر غریبه‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، پنج لیگ معتبر اروپایی این فصل با هیجان جدیدی روبرو است که درخشش تیم‌هایی خارج از دایره تیم‌های برتر و سرشناس عامل آن بوده است.

آنها در کمال فروتنی و جذابیت در انتظار نجات پیدا کردن و فرار از سقوط به عنوان هدف اصلی در فصل جدید بودند اما حالا بسیاری از آنها در جایگاه‌های نزدیک به صدر جدول رده‌بندی لیگ‎‌های مختلف قرار گرفته‌اند. 

این در حالی است که همه تنها یک سوال دارند: آیا این افسانه جذاب قرار است ادامه داشته باشد یا صرفا در همین بازه زمانی به پایان خواهد رسید و این تیم‌ها بار دیگر به عادت‌های قدیمی باز خواهند گشت؟

بدون شک درخشان‌ترین بحث در این زمینه مربوط به لیگ اسپانیاست. خیرونا تیمی است که توانسته خودش را به صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها برساند. آنها برای اولین بار در تاریخ پس از 7 بازی با 19 امتیاز صدرنشین هستند و بهترین خط حمله لیگ را با 18 گل در کنار بارسلونا دارند. 

1932177

این اتفاق در حالی رخ داده که سرمربی این تیم ادامه حضور در لالیگا را در ابتدای فصل به عنوان هدف این تیم معرفی کرده بود، اما حالا مشغول صحبت درباره رازهای موفقیت بازیکنانش است.

موندو دپورتیوو مدعی شده که بازیکنان خیرونا هم پس از پیروزی برابر ویارئال از خوشحالی در پوست خودشان نمی‌گنجندند و جایگاهی که به آن رسیده بودند را باور نداشتند.

آنها امشب باید برابر رئال مادرید قرار بگیرند و باید دید که آیا این جایگاه را از دست خواهند داد یا اختلاف را در صدر جدول افزایش می‌دهند. اما نباید فراموش کرد که خیرونا در سه بازی آخرش در لیگ توانسته 7 امتیاز از رئال بگیرد و در آخرین بازی با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی رسید.

لیگ فرانسه هم شرایط مشابهی دارد و شاید کمتر کسی باور کند که برست با 13 امتیاز و نیس با 12 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‎‌ها قرار گرفته‌اند. صدرنشین فعلی فرانسه در فاصله سه هفته مانده تا پایان فصل گذشته از سقوط فرار کرد اما حالا شرایط برای آنها فرق کرده است.

شاید به سختی بتوان متوجه شد که ریشه چنین تغییری از کجاست چون برست تقریبا هیچ تغییر خاصی در طول پنجره تابستانی نداشته و 3.5 میلیون یورو برای دو خرید هزینه کرده است. 

در بوندسلیگا هم اشتوتگارت به عنوان پدیده اصلی خودش را مطرح کرده است. آنها که همیشه در تلاش برای بقا در لیگ بودند، حالا با 12 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند و تنها یک امتیاز از بایرن مونیخ و بایرلورکوزن کمتر دارند. این تیم حالا بهترین شروع ممکن را پس از فصل 97-1996 به ثبت رسانده است. 

اشتوتگارت همچنین آقای گل لیگ را هم در ترکیبش دارد. سرهو گویراسی با 10 گل زده بالاتر از هری کین با هفت گل زده قرار گرفته است. این مهاجم اهل گینه نقش مهمی را در درخشش اشتوتگارت در این فصل ایفا کرده است.

شرایط در لیگ برتر انگلیس متفاوت است. شگفتی خاصی در این رقابت‌ها به چشم نمی‌خورد و تنها حضور برایتون در رده سوم تحسین بسیاری را برای این تیم به همراه داشته است. 

لچه هم تیمی است که در سری آ شگفتی‌آفرین شده است. آنها در شش بازی ابتدایی 11 گل زده‌اند که رکوردی در تاریخ این باشگاه است و تا پیش از شکست برابر یوونتوس در جایگاه سوم قرار داشتند و حالا باید منتظر دیدار برابر ناپولی باشند تا ثابت کنند که درخشش‌شان زودگذر نبوده است.

دیدگاه‌ها