کد خبر : 1969196 | 08 مهر 1402 ساعت 15:03 | 5.3K بازدید | 6 دیدگاه

کیخا: ژیمناستیک ایران می‌تواند در المپیک هم موفق شود

ملی‌پوش سابق ژیمناستیک کشورمان گفت: الفتی و کهنی می‌توانند با حمایت در المپیک هم موفق شوند.

کیخا: ژیمناستیک ایران می‌تواند در المپیک هم موفق شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی الفتی تنها ژیمناست ایران در فینال پرش خرک بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو با حریفان خود رقابت کرد و با مجموع امتیاز ۱۴/۷۸۳ در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت تا پس از 80 سال این ژیمناست ایرانی تاریخ‌سازی کند و یک مدال خوش‌رنگ برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

سعیدرضا کیخا ملی‌پوش سابق ژیمناستیک ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درخصوص عملکرد مهدی الفتی و تیم ملی ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، گفت: تیم ژیمناستیک ما که به بازی‌های آسیایی رفت، تیم بسیار خوبی بود و ای کاش یک نفر به جمع تیم اضافه شده بود تا نمره تیمی هم جزو رنکینگ بیاید و عملکرد بهتری رقم بزنند اما درکل عملکرد ژیمناست‌های کشورمان در هانگژو فوق‌العاده بود.

وی افزود: احمد کهنی و مهدی الفتی جزء شانس‌های مدال ما بودند. احمدکهنی در آسیا افتخارآفرینی قابل توجهی برای ما داشت اما بدشانسی این ورزشکار باعث شد تا آن نتیجه مطلوب به دست نیاید.

کیخا با اشاره به عملکرد خوب مهدی الفتی در پرش خرک خاطرنشان کرد: پرش مهدی الفتی، کیفیت بسیار خوبی داشت و خدا را شکر هم در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی از خودش برجای گذاشت و در نهایت هم باعث افتخار کشورمان شد. جا دارد به مهدی الفتی و خانواده ژیمناستیک تبریک بگویم.

رییس هیات ژیمناستیک استان فارس درخصوص رقابت‌های المپیک 2024 پاریس و با اشاره به پتانسیل الفتی و کهنی برای کسب سهمیه المپیک و افتخارآفرینی در این رقابت‌ها نیز تاکید کرد: آرزو می‌کنم در آینده هم شاهد این افتخارات هم باشیم و در مسابقات سهمیه المپیک، ورزشکاران بتوانند سهمیه بازی المپیک را کسب کنند. الفتی و کهنی می‌توانند به راحتی این سهمیه را کسب کنند و موفق شوند، اما نیاز به حمایت دارند تا در این مسابقات تاریخ‌ساز شوند و عملکرد موفقیت‌آمیزی از خودشان ارائه دهند.

دیدگاه‌ها