کد خبر : 1969612 | 10 مهر 1402 ساعت 09:40 | 243.2K بازدید | 62 دیدگاه

موتور كاروان ايران بالاخره روشن شد

لحظه به لحظه از هانگژو: روز سورپرايزهاى طلايى

در‌ روز نهم بازی‌های آسیایی هانگژو ورزشکاران پرامیدی از‌ ایران به مصاف رقبای خود می‌روند.

لحظه به لحظه از هانگژو: روز سورپرايزهاى طلايى

به گزارش "ورزش سه"، روز نهم بازى‌هاى آسيايى هانگژو هم فرا رسيده و همچنان كاروان ايران در انتظار كسب مدال‌هاى طلاى بيشترى نسبت به روزهاى قبلى است. 

امروز اما جزو روزهاى پراميد ايران محسوب مى‌شود، روزى كه احسان حدادى به عنوان پرافتخارترين ورزشكار ايران در تاريخ بازى‌هاى آسيايى با چهار طلا از چهار دوره قبلى در پيست دووميدانى ورزشگاه المپيک هانگژو به مصاف رقبا می‌رود. 

همچنین رشته‌های پرامید کبدی و واترپلو نیز کار خود را از امروز‌ استارت می‌زنند. 

از سوی‌ دیگر در روز آخر مسابقات کوراش تمام نگاه‌ها خیره به این سالن برای دشت یک مدال خوشرنگ در سنگین وزن خواهد بود.

در ادامه با اخبار لحظه به لحظه از‌ روز نهم بازی‌های آسیایی هانگژو همراه ما باشید:


* شیرجه

۱۴:۴۲: سیدمحمد مقدسی نماینده ایران در شيرجه تخته یک متر کار‌ خود را با حضور ۱۳ شیرجه روی دیگر‌ آغاز کرد.

1934383

* وزنه برداری

۱۴:۳۶: شروع رقابت‌های وزنه برداری (برای ایران) با معارفه ریحانه کریمی به عنوان نماینده دسته ۶۴ کیلوگرم.

1934382

* شطرنج

۱۳:۱۰: رقابت تنگاتنگ و میلیمتری ملی پوشان شطرنج ایران در مصاف با حریف نامدار و قدرتمند ازبک در بخش تیم به تیم.

۱۳:۱۹: پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، سید محمد امین طباطبایی، امیررضا پورآقا بالا و پویا ایدنی ملی پوشان کشورمان هستند که در کورس رقابت تیم به تیم و در دور چهارم با تیم ازبکستان دست و پنجه نرم می‌کنند.

1934354

١٤:٥١: در این بازی تیم ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور با سرمربیگری مهرداد اردشی به مصاف ازبکها رفت و در پایان با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ برابر حریف قدرتمند خود به پیروزی رسید تا شانس بالایی برای کسب مدال داشته باشد.

١٤:٥٣: در این مسابقه مقصودلو، ایدنی و دانشور برابر حریفان خود به تساوی رسیدند و طباطبایی مقابل حریف خود به پیروزی رسید تا ایران در نهایت برنده بازی با ازبکستان شود.

١٤:٥٥: تیم شطرنج ایران در دور پنجم مسابقات به مصاف هند مدعی اصلی قهرمانی خواهد رفت.


*کبدی

۵:۱۱: مراسم وزن کشی بازیکنان و جلسه هماهنگی سرپرستان و مربیان تیم‌های شرکت کننده در مسابقات کبدی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در هانگژو چین با حضور عباس اورسجی، رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی کشورمان برگزار شد. 

۵:۱۳: تیم ملی کبدی مردان کشورمان امروز‌(دوشنبه) در نخستین دیدار خود از ساعت ۹:۳۰ به مصاف پاکستان رفته است.

ویدئو: 312379

٩:٣٠: آغاز رقابت تیم ملی کبدی مردان ایران و پاکستان در سالن  Xiaoshan Guali Sports Centre

1934261

٩:٥٩: پایان نیمه اول ديدار كبدى ايران و پاكستان:

ایران ۲۴ - پاکستان۷

١٠:٢۴: تیم ملی کبدی مردان ايران در نهایت با برتری ۴۳ بر ۱۶ در اولین بازی پاکستان را شکست داد.

١٠:٣٠: تیم ملی کبدی مردان کشورمان فردا (سه‌شنبه)، ۱۱ مهر ماه از ساعت ۹:۳۰ به مصاف مالزی می‌رود و تیم کبدی بانوان نیز از ساعت ۶ صبح در اولین دیدار خود با نپال رو‌به‌رو خواهد شد‌.


* تیروکمان

 ۵:۱۴: مرحله حذفی مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های آسیایی از صبح امروز آغاز شد و کمانداران کشورمان در دو بخش میکس ریکرو و میکس کامپوند به مصاف رقبای خود رفتند.

۵:۱۷: تیم میکس ریکرو با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد. این برتری با پیروزی در تیر طلایی برای تیم‌های آن به دست آمد.

۵:۲۰: تیم میکس ریکرو روز چهارشنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم قدرتمند چین می‌رود.

۵:۲۱: در دیگر مسابقه تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم تایلند رفت و  با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۸ شکست خورد و حذف شد.

۶:۲۵: تیم کامپوند مردان ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها، کار خود را با پیروزی قاطع مقابل عربستان آغاز کرد و با نتیجه ۲۳۱ بر ۲۲۳ این حریف را از پیش رو برداشت. 

1933712

۶:۳۱: تیم کامپوند مردان ایران که با ترکیب محمد صالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد در این رقابت‌ها حضور دارد، برای صعود به نیمه نهایی بازی‌های آسیایی روز پنجشنبه به مصاف مالزی می‌رود.

٧:٠٣: در ادامه رقابت‌های تیراندازی با کمان بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم‌های ریکرو‌ مردان و زنان ایران رقبای خود را در مرحله یک هشتم نهایی شکست دادند و به جمع ۸ تیم برتر صعود کردند.

٧:٠٨: در بخش ریکرو‌ تیمی مردان تیم ایران با ترکیب رضا شبانی، محمد حسین گلشنی و صادق اشرفی به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد. حریف بعدی تیم ریکرو مردان در مرحله یک چهارم نهایی تیم اندونزی است.

٧:١١: در بخش ریکرو‌ تیمی زنان نیز تیم ایران با ترکیب مبینا فلاح، زهرا نعمتی و یسنا پورماهانی در مصاف با قزاقستان با نتیجه ۵ بر  ۳ پیروز شد. تیم ریکرو‌زنان ایران در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف چین برود.

٩:٤١: آرمين پاكزاد، محمد صالح پاليزبان و گيسا بايبوردي نمايندگان ايران در كامپوند انفرادى بودند كه به دليل قرعه استراحت در مرحله يك سي و دوم، ديدارهاي شان را از مرحله يك شانزدهم آغاز كردند.

1934285

٩:٤٢: در اين مرحله پاليزبان با "ابراهيم محمد الدقمان" از عراق رقابت كرد و ١٤٥ بر ١٤٢ پيروز شد. اين در حالي است كه آرمين پاكزاد در رقابت با "وان دي نگوين" از ويتنام ١٤٦ به ١٤٥ متحمل شكست شد.

٩:٤٢: همچنين در بخش بانوان گيسا بايبوردي با "له فام" از ويتنام رقابت داشت، او بعد از تساوي ١٣٨ بر ١٣٨ در تير طلايي به برتري دست يافت.

١٠:١٤: در ادامه رقابت‌هاي تير وكمان بازي‌هاي آسيايي و در بخش انفرادي كامپوند، ديدارهاي مرحله يك هشتم برگزار شد. محمد صالح پاليزبان و گيسا بايبوردي نمايندگان ايران در اين مرحله بودند كه با حريفان خود رقابت كردند.  در اين مرحله پاليزبان در مصاف با "او كاراباي" از قزاقستان ١٤٨ به ١٤٦ باخت. همچنين بايبوردي در رقابت با "چي هونگ" از چين تايپه ١٤٤ بر ١٤٤ مساوي كرد و در ادامه با تير طلايي صاحب برتري شد.

١٠:١٨: بدين ترتيب پاليزبان از صعود به مرحله يك چهار بازماند اما گيسا بايبوردي روز سه شنبه در اين مرحله رقابت خود را دنبال مي كُند.

۱۳:۱۰: در ادامه رقابت های تیر و کمان بازی های آسیایی، نمایندگان ایران در مرحله یک شانزدهم برابر حریفان شان قرار گرفتند. محمد حسین گلشنی اصل، رضا شبانی، يسنا پورماهاني و مبینا فلاح نمایندگان ایران در این مرحله بودند که با حریفانشان رقابت کردند.

۱۳:۱۵: بر اين اساس گلشنی اصل به مصاف «محمد حکیم احمد» از بنگلادش رفت و ٦ بر صفر متحمل شکست شد. همچنين رضا شباني با «ظریف محمد» از مالزی رقابت کرد و با همين نتيجه صاحب برتري شد.


۱۳:۱۸: در بخش بانوان نیز مبینا فلاح با نماینده ژاپن به نام «تومومی سوگی موتو» رقابت کرد و ٧ به يك متحمل شكست شد. «دایاناندا» از هند هم حریف یسنا پورماهانی بود. پورماهاني در رقابت با وی با نتیجه ٦ به ٥ شكست خورد.

۱۳:۲۰: بدين ترتيب رضا شبانی به مرحله يك هشتم صعود كرد و محمد حسین گلشنی اصل و دو بانوي كماندار كشورمان هم حذف شدند.

۱۳:۴۴: رضا شبانی در رقابت با نماینده چین متحمل شکست ۶ به ۲ شد و از صعود به مرحله یک چهارم بازماند.

۱۳:۴۶: با حذف شبانی، پرونده تیر و کمان ایران در بخش انفرادی ریکرو بسته شد.


* اسکیت

۵:۲۳: رقابت های اسکیت 3 هزار متر سرعت امدادی در مرکز اسکیت چیان نانگ شهر هانگژو برگزار شد. ‌در بخش مردان این رقابت ها که امیر بهزاد بروجنی،‌‌‌ کیارش شامحمدی، محمد امین حیدری حضور داشتند نمایندگان کشورمان با زمان  4:16:520 دقیقه به مرحله فینال راه یافتند.

۵:۲۶: در بخش بانوان نیز نمایندگان کشورمان با زمان 4:41:543 دقیقه در رده چهارم قرار گرفتند و به کار خود پایان دادند. نهال مقدم، نگین شیخی،‌ ملیکا منوچهری راد در این مسابقه به مصاف حریفان رفتند.

۵:۲۹: تیم ملی اسکیت سرعت امدادی مردان کشورمان که به فینال 3 هزار متر راه یافته بود با زمان 4:16:962 بعد از کشورهای چین تایپه،کره جنوبی و هند در رده چهارم قرار گرفت‌.

1934225

* کوراش

۵:۲۷: در حالی که رقابت ملیکا امیدوند ملی‌پوش کوراش زنان ایران با «توکاس» حریف هندی آغاز شده بود، مسابقه به دلیل خرابی ثانیه‌شمار متوقف شد!

۵:۴۷: ملیکا امیدوند نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کوراش پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم به مصاف «توکاس» از هند رفت. ملی‌پوش کوراش ایران با برتری در این دیدار، به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و‌ مدال برنز خود را قطعی کرد.

1934226

۵:۵۱: امیدوند در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «چیو لیو» از چین خواهد رفت.

۶:۱۲: زهرا باقری دومین نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کوراش ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم به مصاف «سالیوا» از قرقیزستان رفت. او با برتری در این دیدار، موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد و‌ مدال برنز خود را قطعی کند.

1934244

۶:۳۴: صادق آذرنگ، نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم کوراش مردان ایران، حریف هندی را ضربه فنی کرد و راهی نیمه نهایی شد تا مدال برنزش قطعی شود.

1934246

١٠:٠٠: ملیکا امیدوند نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کوراش در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف “یو لیو” از چین رفت و در حالی که نماینده کشور میزبان از حمایت گسترده تماشاگران بهره می‌گرفت، در رقابتی نزدیک بازی را واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.

١٠:٠٨: زهرا باقری نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «وی او» از ویتنام رفت و موفق شد ضمن شکست حریف خود به دیدار نهایی این وزن راه یابد. او در فینال باید به مصاف حریف چینی برود.

١٠:١٩: صادق آذرنگ نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم در مرحله ماقبل فینال به مصاف “عطایف” از ترکمسنتان رفت و با نمایشی زیبا ضمن ضربه فنی کردن حریف خود به ‌فینال راه یافت. او در فینال تا دقایقی دیگر به مصاف «کیم» نماینده کره جنوبی می‌رود.

١٠:٣٣: زهرا باقری نماینده وزن ۸۷- کیلوگرم کوراش در دیدار نهایی در حالی به مصاف «یو لیو» از چین رفت که تماشاگران حاضر در سالن به شدت نماینده کشورشان را مورد حمایت و تشویق قرار می‌دادند. در پایان این دیدار نیز  زهرا باقری با قبول شکست مقابل حریف چینی خود به مدال نقره دست یافت.

1934279

١٠:٤٢: و بالاخره چهارمين طلا توسط ملى پوش كوراش ايران.

ویدئو: 312383

١٠:٤٤:صادق آذرنگ در فينال وزن ۹۰- کیلوگرم به مصاف “کیم” از کره‌جنوبی رفت و ضمن کسب برتری در این دیدار به مدال طلا این دسته وزنی دست یافت.

ویدئو: 312385

١٠:٤٧: مناف هاشمى، سرپرست كاروان ايران و ساير مسوولين هم از چهارمين طلا حسابى خوشحال هستند.

1934280

١٢:٥٣: اين چهارمين طلاى كاروان ايران است كه توسط صادق آذرنگ صيد شد.

1934351

۱۳:۰۱: دو دختر مدال آور کوراش ایران در روز آخر هم مدال‌های خود را دریافت کردند.

1934352
ویدئو: 312394

* دوومیدانی 

۵:۵۳: در ادامه رقابت های دوومیدانی بازی های آسیایی هانگژو صبح امروز مهدی پیر جهان در ماده ۴۰۰ متر مانع در خط استارت قرار گرفت. پیرجهان در این رقابت رکورد ۵۰.۹۵ ثانیه را ثبت کرد و در رده پنجم دسته خود قرار گرفت و نتوانست به فینال صعود کند.

1934228

: احسان حدادى در شرايطى كار خود را در پرتاب ديسک آغاز کرده که در حین گرم کردن با پتو در پیست حاضر بود!

1934409

١۵:26: مهدی رسولی دیگر نماینده ایران در این رشته به حساب می‌آید.

16:30:دقایقی قبل پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی در حالی به پایان رسید که حسین رسولی با پرتاب 62.04 متری موفق شد مدال طلا را کسب کند و احسان حدادی با رکورد یک متر کمتر به مدال نقره رسید تا ایران دو مدال خوش رنگ و دور از انتظار کسب کند.

ویدئو: 312406
ویدئو: 312408

۱۶:۲۵: حدادی بعد از کسب این مدال خداحافظی خود را اعلام کرد.

ویدئو: 312407

* قایقرانی

۶:۰۱: مسابقات قایقرانی آب‌های آرام امروز با برگزای فینال رقابت‌های کایاک و کانو ادامه یافت. علی آقامیرزایی در کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر مردان با حریفانی از کره، سنگاپور، ازبکستان، چین، قزاقستان، قرقزستان، عراق و هنگ‌کنگ به آب زد و با ثبت رکورد 3:53.255 در جایگاه چهارم قرار گرفت. در این ماده چین، ازبکستان و قزاقستان با ایستادن در رتبه های اول تا سوم صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

1934227

۶:۰۵: محمدنبی رضایی ملی‌پوش قایقرانی ایران نیز در کانوی یکنفره ۱۰۰۰ متر مردان با حریفانی از قزاقستان، ازبکستان، چین، چین تایپه، کره، تاجکستان، هند و اندونزی به رقابت پرداخت. وی با ثبت زمان 4:19.328 در رتبه چهارم ایستاد. در این ماده چین‌تایپه، ازبکستان و قزاقستان صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

٦:٤٢: در ادامه مسابقات فینال قایقرانی آب‌های آرام هیوا افضلی و مائده شورگشتی دو ملی‌پوش کانوی دونفره ۵۰۰ متر بانوان به رقابت با حریفانی از ژاپن، هند، ویتنام، چین تایپه، قزاقستان، اندونزی، تایلند و ازبکستان پرداختند و با زمان 2:12.041 دقیقه هفتم شدند.

٦:٥٦: هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره 500 متر بانوان در رقابت با حریفانی از هند، کره، سنگاپور، چین، قزاقستان، ازبکستان، ویتنام و تایلند با زمان 1:57.882 دقیقه پنجم شدند. در این ماده قایقرانان چین، قزاقستان و ازبکستان مدالیست شدند.

1934247

٧:٣٤: پیمان قویدل و سپهرساعتچی در کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان با حریفانی  از تایلند، ازبکستان، قزاقستان، چین، کره، قرقزستان ، سنگاپور و عراق به آب زدند. 

٧:٣٥: ساعتچی و قویدل در این رقابت و با زمان 1:39.291 دقیقه صاحب مدال برنز شدند و نخستین مدال ایران آب‌های آرام ایران در کایاک دونفره مردان را در کارنامه خود ثبت کردند.

ویدئو: 312375

٧:٣٨: مجللی و اسکندانی در مصاف با حریفانی از اندونزی، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، ژاپن، کره، ویتنام و هند با زمان 1:57.882 دقیقه سوم شدند و مدال برنز رقابت‌ها را به دست آوردند. در این ماده قایقرانان قزاقستان و ژاپن اول و دوم شدند.

ویدئو: 312376

*واترپلو

۱۷:۰۳: تیم ملی واترپلو ایران در نخستین دیدارش در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف کره‌جنوبی رفت که با نتیجه ۱۵ بر ۴ مقابل حریف به برتری رسید.

1934469

۱۷:۰۸: تیم ملی کشورمان فردا از ساعت ۱۰:۳۰ در دومین دیدارش به مصاف تایلند خواهد رفت.

۱۷:۰۶: سیدمحمد مقدسی در پایان رقابت شیرجه یک متر‌ در جایگاه یازدهم ایستاد.

دیدگاه‌ها