کد خبر : 1969682 | 10 مهر 1402 ساعت 13:35 | 45.9K بازدید | 68 دیدگاه

خیانت لاپورتا به روسل

آدم فروشی: اتهام جنجالی به رئیس بارسلونا

یک کمیسر سابق پلیس فاش کرد که اطلاعات و آمار فساد مالی ساندرو روسل، رئیس سابق بارسا، توسط خوان لاپورتا درز پیدا کرده بود. روسل در نهایت پس از 21 ماه زندان تبرئه شد.

آدم فروشی: اتهام جنجالی به رئیس بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، ویارخو، کمیسر سابق پلیس، در جریان یک مصاحبه جنجالی اطمینان داده است که خوان لاپورتا، رئیس فعلی بارسا، اطلاعات مربوط به ساندرو روسل (رئیس سابق) را افشا کرده بود و همان باعث زندانی شدن روسل برای دو سال شد.

1934339

خوزه مانوئل ویارخو در مصاحبه با رادیو راک 1 گفت: «اگرچه من یک سیاستمدار نیستم، اما می‌دانم در سیاست سه نوع دشمن وجود دارد که یکی می‌تواند شریک و دوست حزبی شما باشد. در مورد روسل، این لاپورتا بود که آمارش را به ما داد تا زندانی‌اش کنیم. روسل به زندان افتاد چون لاپورتا و اطرافیانش به او خیانت کردند. شخصی به نام خاویر که مسئول امنیت بارسا و شریک یک دفتر کارآگاهی بود، نیز در این قضیه دست داشت.»

1934341

مصاحبه ویارخو بازتابی گسترده داشته و دقایقی پیش اعلام شد که لاپورتا قصد شکایت رسمی از او را دارد تا از نام و اعتبارش دفاع کند.

1934340

لازم به ذکر است که ساندرو روسل در جولای 2010 جانشین خوان لاپورتا به عنوان رئیس بارسلونا شد ولی در سال 2014 به اتهام تقلب در انتخابات کنار رفت و بارتومئو جای او را گرفت. روسل چند سال پیش دستگیر شد و دو سال زندانی بود ولی سپس از همه اتهامات فساد مالی و پولشویی تبرئه شد.

روسل به اتهام پولشویی و فساد مالی 643 روز در زندان بود ولی توانست خود را از تمامی اتهامات تبرئه کند و آزاد شد.

نام او به خصوص در انتقال جنجالی نیمار از سانتوس به بارسلونا مطرح شد. بارسا به این متهم شد که مبلغ دقیق انتقال نیمار را برای فرار مالیاتی اعلام نکرده است. 

1934343

در واقع روسل 21 ماه در بازداشت به سر می برد و جرم اصلی او پولشویی و دریافت کمیسیون های غیرقانونی در دوران همکاری با فدراسیون فوتبال برزیل و ریکاردو تکسیرا، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بود. او به 5 فقره پولشویی به ارزش 20 میلیون یورو متهم شده بود و برای وی ابتدا حکم یازده سال حبس در نظر گرفته شد که سپس به شش سال کاهش یافت اما در ابتدا وکلای روسل موفق به گرفتن حکم آزادی موقت او شدند و سرانجام توانستند او را تبرئه و به صورت قطعی آزاد کنند.

1934344

روسل در مصاحبه با موندودپورتیوو گفته بود: «اگر رئیس بارسلونا نبودم، زندانی نمی‌شدم. در این هیچ تردیدی ندارم. هیچ فعالیت تجاری من زیر سوال نبود. هیچ تحقیقی در مورد من صورت نگرفته بود. حتی یک مورد مالیاتی هم نداشتم.»

او در آن زمان خبر نداشت که از سوی لاپورتا به وی خیانت شده بود.

1934345

دیدگاه‌ها