کد خبر : 1969736 | 10 مهر 1402 ساعت 17:33 | 46.3K بازدید | 32 دیدگاه

خداحافظی پرافتخارترین ایرانی بازی‌های آسیایی

بغض احسان حدادی با نقره ترکید! (عکس)

احسان حدادی بعد از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی کفش‌هایش را آویخت.

بغض احسان حدادی با نقره ترکید! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، احسان حدادی در آخرین مسابقه عمر ورزشی خود نتوانست رویای کسب پنج مدال طلای بازی‌های آسیایی را برای خود تحقق بخشد اما با کسب نقره ارزشمند خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایرانی این رقابت‌ها مطرح کرد.

حدادی را می‌توان مرد تمام‌نشدنی ورزش ایران دانست که همیشه سورپرایزهایی را در مسابقات بزرگ داشته است. او که با 4 مدال طلا رکوردی ویژه در بازی‌های آسیایی داشته، این بار امید کمتری را برای کسب مدال متوجه خود می‌دید اما در طول بازی شگفت‌انگیز ظاهر شد و حتی تا آستانه کسب طلا نیز پیش رفت.

1934454

با این حال پرتاب 61.82 متری برای کسب مدال طلا کافی نبود و او در حالی که تنها 22 سانتی‌متر تا حسین رسولی فاصله داشت، به مدال نقره بسنده کرد و با ایستادن روی سکو، آخرین روز ورزشی خود را به پایان رساند.

البته مهم‌ترین افتخار احسان حدادی کسب مدال نقره المپیک است که شگفتی بزرگ و باورنکردنی سال 2012 ورزش جهان بود و به حکمرانی سه رشته تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری برای ایران در المپیک پایان داد.

1934452

او شاید عادت داشت که در بازی‌های آسیایی با اختلاف مدال طلا را کسب کند اما این بار مصدومیت‌های طولانی و ناآمادگی باعث شده بود تا شرایط خاصی را داشته باشد. ولی با این حال ستاره پرتاب دیسک ایران با تلاشی فوق‌العاده بالاتر از ورزشکار چینی به مدال نقره ارزشمند این مسابقات رسید.

1934453

حدادی که البته با رکورد 67.99 متری خود در بازی‌های آسیایی فاصله جدی داشت، تا پایان دور سوم صدرنشین و گزینه اول کسب مدال طلا بود و شاید کمتر کسی تصور می‌کرد یک ایرانی این قهرمانی را از او بگیرد اما مهدی رسولی رقیب جوان و جدید او توانست گوی سبقت را برباید و یک بار دیگر طلا را به نام ایران بزند.

1934458

احسان که پیش از سفر به هانگژو تصمیم خود برای خداحافظی را گرفته بود، در پایان رقابت و در حالی که کفش‌ها را از پا بیرون آورده بود، با بغض و چشمان اشکبار خداحافظی‌اش را نشان داد و البته خوشحالی خود از طلای هموطنش را به نمایش گذاشت تا با تحویل قهرمانی به یک ایرانی دیگر، برای همیشه با پرتاب دیسک وداع کند.

1934455

سکانس پایانی احسان حدادی در پیست آنچنان تلخ و تراژیک بود که حاضران ایرانی در ورزشگاه را نیز تحت‌تاثیر قرار داد و باعث شد تا برخی همراه با احسان بغض کنند و اشک بر چشمانشان جاری شود؛ این آخرین روز ورزشی ورزشکار 38 ساله ایران بود که در 5 دوره اخیر و برای 20 سال به عنوان بهترین ورزشکار ایرانی در دوومیدانی و البته پرافتخارترین عضو کاروان ایران در بازی‌های آسیایی خود را مطرح کرد.

دیدگاه‌ها