کد خبر : 1969741 | 10 مهر 1402 ساعت 17:44 | 27.5K بازدید | 14 دیدگاه

زیباترین گل سوپرکلاسیکو را از کاوانی گرفتند

آرژانتین در نقطه جوش: خط آفساید را اشتباه کشیدید!

ادینسون کاوانی در دربی آرژانتین، سوپرکلاسیکو، گلی تماشایی به ثمر رساند که آفساید تشخیص داده و مردود شد. اما اکثر کارشناسان این کشور معتقدند بر خلاف نظر وی‌ای‌آر گل کاوانی صحیح بوده است.

آرژانتین در نقطه جوش: خط آفساید را اشتباه کشیدید!

به گزارش "ورزش سه"، دیشب پایتخت آرژانتین شاهد برگزاری دربی بزرگ این کشور بین بوکاجونیورز و ریورپلاته بود. دیداری که اهمیت آن در این کشور از ال‌کلاسیکو هم بیشتر است و از آن با عنوان سوپرکلاسیکو یاد می‌شود.

ادینسون کاوانی، وینگر اروگوئه‌ای، که بعد از سال‌ها درخشش در فوتبال اروپا حالا پیراهن بوکا را به تن می‌کند با سیمایی متفاوت و بدون ریش‌هایی که اخیرا به آنها شناخته می‌شد وارد زمین شد تا امید اول گلزنی بوکاجونیورز باشد. کاوانی 36ساله از زمان پیوستن به بوکا تنها یک گل برای این تیم به ثمر رسانده و دیشب امیدوار بود با گلزنی در دربی به هواداران ثابت کند فوتبالش به پایان نرسیده است.

از قضا کاوانی در دربی پایتخت آرژانتین نه تنها گلزنی کرد بلکه یکی از زیباترین گل‌های تاریخ سوپرکلاسیکو را به ثمر رساند. اما از بخت بد ستاره اروگوئه‌ای تصمیم داوری و وی‌ای‌آر مانع از این شد که کاوانی بتواند در آغوش هواداران بوکا خوشحالی کند.

بازی جنجالی و پربرخورد دو تیم به اواسط نیمه دوم رسیده بود. کاوانی سانتر ارسالی بازیکنان بوکا را با یک ضربه سر تماشایی به سمت دروازه ریور فرستاد اما توپ محکم به تیر افقی دروازه برخورد کرد. ضربه سر کاوانی چنان قدرتی داشت که در استادیوم بسیار شلوغ بوکا صدای تیر دروازه را می‌شد شنید.

1934467

ستاره اروگوئه‌ای اما دست‌بردار نبود. او توپ برگشتی را با یک قیچی برگردان تماشایی وارد دروازه ریورپلاته کرد تا استادیوم منفجر شود. داور بازی ابتدا گل را پذیرفته بود ولی با نگاه به کمک‌داورش و دیدن پرچم او در سوتش دمید و تصمیم نهایی را به وی‌ای‌آر سپرد.

وی‌ای‌آر تصمیم کمک‌داور را پذیرفت و تصویری که تلویزیون آرژانتین از این صحنه نشان داد ظاهرا به سود ریورپلاته بود. اگر این گل پذیرفته می‌شد بازی 1-1 می‌شد درحالیکه حدود پانزده دقیقه به پایان باقی مانده بود. اما گل مردود شد و بوکا در دقایق بعدی روی یک اشتباه خط دفاعی گل دوم را دریافت کرد تا بازی با پیروزی 2-0 ریورپلاته به پایان برسد.

1934468

تصمیم داور و وی‌ای‌آر در مردود کردن گل کاوانی در آرژانتین به اندازه گل آفساید اعلام شده لوئیس دیاز در بازی لیورپول و تاتنهام جنجالی شده است. بسیاری از کارشناسان داوری آرژانتین به شدت از تیم وی‌ای‌آر در این بازی انتقاد کرده و می‌گویند در تصویری که تلویزیون با خط‌کشی پخش کرده شیوه کشیده شدن خط‌ها اشتباه است و بدون در نظر گرفتن این خط‌های اشتباه مشخص است که کاوانی در آفساید قرار ندارد.

دیدگاه‌ها