کد خبر : 1969758 | 10 مهر 1402 ساعت 19:01 | 27.6K بازدید | 62 دیدگاه

اسطوره پرافتخار منچستر سیتی درگذشت

فرانسیس لی، بازیکن و رئیس سابق باشگاه منچستر سیتی در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

اسطوره پرافتخار منچستر سیتی درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، این مهاجم افسانه‌ای منچستر سیتی که به «فرانی» معروف است، بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۴ برای این باشگاه بازی می‌کرد.

لی بازی خود را در بولتون آغاز کرده بود، آنجا هم مهاجم بود و گل‌های زیادی به ثمر رساند. در سال ۱۹۶۷ با انتقال رکوردشکن هفتاد هزار یورویی به منچستر سیتی پیوست. او هفت سال برای سیتی بازی کرد و در ۳۳۰ بازی ۱۴۸ گل به ثمر رساند. لی برای پنج فصل متوالی از فصل ۶۹/۷۰ تا ۷۳/۷۴ بهترین گلزن باشگاه بود. سیتی در طول مدت حضور او، قهرمانی لیگ دسته اول، جام حذفی، جام اتحادیه، جام برندگان اروپا، دو جام خیریه و یک دسته دوم را به دست آورد‌.

1934499

لی همچنین ۲۷ بازی ملی برای تیم ملی انگلیس انجام داد و ده گل به ثمر رساند. او پس از دوران بازیگری خود به یک تاجر موفق تبدیل شد و در سال ۱۹۹۴ مالک و رئیس باشگاه منچستر سیتی شد.

1934497

منچستر سیتی در بیانیه‌ای درگذشت این اسطوره را تایید کرد: «فرانسیس لی در ساعات اولیه صبح امروز پس از یک دوره مبارزه طولانی با سرطان درگذشت. همه در منچسترسیتی مایلند در این زمان بسیار سخت به دوستان و خانواده فرانسیس تسلیت بگویند و برای او آرزوی آرامش کنند. به نشانه احترام، پرچم‌های اطراف ورزشگاه اتحاد و آکادمی باشگاه به حالت نیمه افراشته در می‌آیند. در روزهای آینده ادای احترام بیشتری به این اسطوره بزرگ باشگاه انجام خواهد شد.»

دیدگاه‌ها