کد خبر : 1969851 | 11 مهر 1402 ساعت 03:45 | 14.9K بازدید | 15 دیدگاه

اتحادیه همبستگی اسلامی موضع گرفت

مخالفت با ممنوعیت حضور ورزشکاران محجبه در المپیک

اتحادیه همبستگی اسلامی از تصمیم فرانسه برای ممنوع کردن استفاده ورزشکاران زن فرانسوی از استفاده از حجاب در بازی‌های المپیک 2024 پاریس به شدت انتقاد کرد.

مخالفت با ممنوعیت حضور ورزشکاران محجبه در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه ورزشی همبستگی اسلامی، مرجع برگزارکننده بازی‌های همبستگی اسلامی، نگرانی عمیق خود از تصمیم دولت فرانسه برای ممنوعیت حجاب انتقاد کرد و گفت این ممنوعیت می‌تواند مانع از حضور ورزشکاران زن مسلمان فرانسه در بازی‌های المپیک بشود.

این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: "ما معتقدیم این ممنوعیت بر خلاف اصول برابری، همبستگی و احترام به تنوع فرهنگی است. اصولی که بازی‌های المپیک از آنها دفاع می‌کند. حجاب وجهی از هویت زنان مسلمان است و باید به آن احترام گذاشته شود. این ممنوعیت نه تنها ناقض آزادی دینی ورزشکاران مسلمان فرانسوی است بلکه مانع شرکت آنها در بازی‌های المپیک می‌شود."

1934752

سازمان همبستگی اسلامی در بیانیه خود اشاره کرد این ممنوعیت با پیشرفت‌های کمیته بین‌المللی المپیک در حوزه برابری جنسی و همبستگی در ورزش در تضاد است. در این بیانیه اشاره شده که بازی‌های المپیک در طول تاریخ شاهد تنوع گسترده در عین اتحاد و برابری بوده و اجبار ورزشکاران به عدم استفاده از حجاب پیامی جز عدم تساهل و تعصب و تبعیض در کشور میزبان نخواهد داشت و این بر خلاف روح المپیک است.

در ادامه بیانیه از دولت فرانسه خواسته شده از این تصمیم عدول کرده و به ورزشکاران مسلمان فرانسوی اجازه حضور باحجاب در بازی‌های المپیک را بدهد.

دیدگاه‌ها