کد خبر : 1970182 | 12 مهر 1402 ساعت 11:23 | 28.9K بازدید | 8 دیدگاه

نام تائه هی را مهار کردم، خیلی خوشحال بودم؛

روایت پسر برانکو: عجب جوک‌هایی برایم ساختید!

محسن ربیع خواه: من ‌هم ‌خاطره خوشی از الدحيل يا لخويا دارم. تائه‌هی، بازيكن كره‌ای، هم بازيكن تيم‌شان بود و من مقابل او عملکر خوبی داشتم. بعد از بازی يک سری جوک ‌برای ‌ما ساخته بودند که جالب بود.

روایت پسر برانکو: عجب جوک‌هایی برایم ساختید!

به گزارش ورزش سه و به نقل از اعتماد آنلاین، پرسپوليس‌ در هفته دوم ‌از بازی‌های ليگ‌ قهرمانان آسيا در يک بازی كاملا برتر‌ موفق شد با يک گل از سد الدحيل بگذرد. شاگردان گل‌محمدی در بازی اول خود در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مقابل النصر عربستان شكست خورده بودند و در قطر فقط برای كسب پيروزی به ميدان رفتند و از همان ابتدا توپ و ميدان را در اختيار گرفتند تا اينكه در نيمه ‌دوم مزد بازي مالكانه و حملات پرتعدادشان را با گل كاپيتان عاليشاه به دست آوردند.

پرسپوليس با اين پيروزی سه امتيازی شد و پايين‌تر از النصر در رده دوم جدول قرار گرفت و حالا با اميدواری بيشتری چشم به بازی‌های آينده دارد. بازی بعدی سرخپوشان كشورمان در مقابل استقلال تاجيكستان و در تهران و با حضور تماشاگر برگزار می‌شود. بايد اميدوار باشيم تا آن روز وضعيت چمن ورزشگاه هم بهتر شود تا كيفيت بازيكنان پرسپوليس كه فوتبال را روي زمين بازی می‌كنند، افت نكند!

اما برای بررسی بازی پرسپوليس مقابل الدحيل و در كل شرايط اين تيم در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا با محسن ربيع‌خواه، بازيكن سابق پرسپوليس تماس گرفتيم. ربيع‌خواه يكی از بازيكنان موردعلاقه برانكو‌‌ محسوب می‌شد كه با پرسپوليس علاوه بر سابقه حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا، چندين قهرمانی داخلی را هم در كارنامه دارد. ربيع‌خواه كه چند ماهی است از فوتبال خداحافظی كرده، يكی از بازيكنان بی‌حاشيه و زحمتكش پرسپوليس به حساب می‌آمد.

گفتگو با محسن ربیع‌خواه را در ادامه می‌خوانید:

مشکیبازی با الدحيل چطور بود؟
يكي از فوق‌العاده‌ترين بازي‌هايی بود كه از پرسپوليس در چند سال اخير ديده بودم. واقعا بچه‌ها عالی بازی كردند. از همان اول بازی خيلی خوب و خيلی جسور كار را آغاز كردند و توانستند توپ و ميدان را دراختيار خودشان قرار بدهند و اصلا اجازه هنرنمايی به بازيكنان الدحيل ندادند. بچه‌ها كاملا يک بازی مسلط و تماشاگرپسند به نمايش گذاشتند.

1934792

مشکیبه نظر می‌رسيد شكست مقابل النصر باعث نشده بود پرسپوليس روحيه‌اش را ببازد و از ابتدا سوار بازی بود. قبول داری؟
بچه‌ها ماشاءالله آن‌قدر حرفه‌ای هستند و ذهن قوی دارند كه بعد از آن شكست خيلی سريع‌ توانستند برگردند. با وجود آنكه بازی هم ‌در ليگ نداشتند و تقريبا يک ماهی است‌ كه بازی نكرده‌اند و فقط دو هفته پيش یک بازی مقابل النصر داشتند اما خوشبختانه با جسارت و هوشمندی آقای گل‌محمدی و توانمندی بچه‌ها يک بازی خيلی عالی و‌ تماشاگرپسند را از پرسپوليس شاهد بوديم و واقعا لذت برديم.

مشکیسطح هموار زمين مسابقه تا چه حد به بازی خوب پرسپوليس كمک كرد؟
قطعا زمين بازی تاثير می‌گذارد. ببينيد بچه‌های پرسپوليس هر بار كه صاحب توپ می‌شدند، تعداد پاس‌هایشان به چند می‌رسيد؟ برويد بازي را نگاه كنيد. اما در آزادی تعداد پاس‌هايمان به ده هم نمی‌رسيد. الدحيل يكی از تيم‌های قدرتمند آسيا است، اما پرسپوليس مقابل يک تيم قدرتمند اين‌طور بازي كرد و ثابت كرد چقدر تيم بزرگ و خوبی است. هر تيمی نمی‌تواند مقابل الدحيل اين‌قدر قدرتمندانه بازی كند. به‌طور قطع چمن هموار هم كمک كرد كيفيت واقعی تيم مشخص شود.

مشکینكته ديگر از بازی اينكه بازيكنان پرسپوليس همه ايرانی بودند و مقابل حريفی كه اكثر بازيكنانش خارجی و درجه يک به حساب می‌آمدند، ترسی به دل‌شان راه ندادند.
من يک چيز به شما بگويم. ما اگر در ايران امكانات سخت‌افزاری رسيدگی‌های لازم را نسبت به بازيكنان‌ خودمان بالا ببريم، یک كشوری هستيم‌ كه وفور استعداد داريم. اگر امكاناتی را كه آنها در اين چند ساله داشتند، ما داشتيم قطعا در سطح جهانی حرف برای گفتن داشتيم. استعدادهايی كه در كشور ما هست، ‌در كشورهای ديگر ‌كمتر پيدا می‌شود و به‌طور حتم در كشورهای حوزه خليج‌فارس مثل ما بچه‌های بااستعداد ندارند.

مشکیاميد عاليشاه، همبازی سابق خودت، زننده تک گل بازی بود. درباره بازی عاليشاه چه نظری داری؟
اميد يكي از بهترين بازی‌های خودش را انجام داد. خودم طرفدار پر و پا قرص او هستم و فكر می‌كنم در بازی‌های قبل هم می‌‌شد بيشتر از اميد استفاده كنند. او با اينكه زياد در شرايط بازی نبود، مقابل الدحيل نشان داد چه بازيكن مثبت و بزرگی برای تيمش است. اميد و سروش و بقيه بچه‌ها عالی و مسلط بازی كردند.‌

1934972

مشکیالبته غيبت يک تمام‌كننده هنوز به چشم می‌آيد. قبول داری؟
بله، قطعا در خط حمله نياز به تقويت داريم. البته شهاب هم‌ خيلی زحمت می‌كشد و روی توپی هم كه گل شد اگر او‌ به سمت توپ حمله‌ نمی‌كرد دروازه‌بان راحت آن توپ را مهار می‌كرد. فكر می‌كنم بايد يک‌ مقدار بيشتر به او زمان بدهيم. اگر در كنار او مهاجمان ديگری هم‌ داشتيم، كار راحت‌تر می‌شد.

مشکیالنصر بازی دومش را هم با پيروزی پشت ‌سر گذاشت. فكر می‌كنی پرسپوليس هنوز شانس صعود به‌ عنوان تيم اول را دارد؟
بله، هنوز چهار تا بازی ديگر باقي مانده و دوازده امتياز می‌تواند رد و بدل شود. هنوز هيچ چيزی قطعيت پيدا نكرده و ما شانس صعود هستيم. اميدوارم پرسپوليس در بازي آينده‌اش هم به همين زيبايی بازی كند و پيروز شود. باز هم می‌گويم پرسپوليس آن‌قدر مقابل الدحيل ‌خوب بود كه غيبت بازيكنان غايب هم به چشم نيامد.

مشکیخودت هم ‌مقابل الدحيل بازی كرده بودی؟
هم ‌الدحيل و هم‌ لخويا اما بازی معروف سه بر يک مصدوم‌ بودم و بازی نكردم. زمان آقا يحيی هم مقابل الدحيل در قطر بازی كردم‌ كه آن بازی را باختيم. آن زمان تيم خيلی قوی‌تری داشتند و ‌هماهنگ‌تر بودند و يكی از فورواردهايشان مانژوكيچ بود. من ‌هم ‌خاطره خوشی از الدحيل يا لخويا دارم. تائه‌هی، بازيكن كره‌ای، هم بازيكن تيم‌شان بود و من مقابل او عملکرد خوبی داشتم. بعد از بازی يک سری جوک ‌برای ‌ما ساخته بودند که جالب بود.

مشکیاين بازي هم كوتينيو را داشتند كه هيچ‌ كاری نتوانست انجام دهد.
بله، بچه‌ها به قدری خوب بودند که او نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

دیدگاه‌ها