کد خبر : 1970217 | 12 مهر 1402 ساعت 13:20 | 44K بازدید | 26 دیدگاه

اصرار فن خال

اینیستا: به این دلیل پیشنهاد رئال را رد کردم

آندرس اینیستا یکی از اهداف فلورنتینو پرز در مقطع اول ریاستش بر رئال بود اما او هرگز موفق به جذب این بازیکن نشد. لوئیس فن خال در این راه نقش اصلی را داشت.

اینیستا: به این دلیل پیشنهاد رئال را رد کردم

به گزارش "ورزش سه"، اینیستا در 39 سالگی حالا در فوتبال امارات مشغول بازی است و به زودی بازنشسته خواهد شد. او بین سال‌های 2002 تا 2018 در عضویت تیم اول بارسا بود و فوتبالش را مدیون این باشگاه است. او از نسل طلایی لاماسیاست که به نسل 87 معروف بودند. اینیستا همراه پویول، بوسکتس، پیکه، مسی و ژاوی بهترین سال‌های تاریخ بارسا را رقم زدند.

1935598

او چندین مقطع مورد توجه رئال نیز قرار داشت. یک بار در ابتدای دوران فوتبالش و یک بار نیز به طور جدی در سال 2007 و زمان ریاست کالدرون بر رئال مادرید اما هر بار پیشنهاد باشگاه رقیب را رد کرد.

کاپیتان سابق بارسا در مورد رد پیشنهاد رئال گفت: «من بازیکن لاماسیا بودم و در آن مقطع لوئیس فن خال مربی تیم اول بارسلونا بود. او از دسته مربیانی است که به بازیکنان آکادمی و جوان باشگاه بیشتری اهمیت را می‌داد. همیشه در تمرینات ما حاضر می‌شد و بازی‌های ما را از نزدیک تماشا می‌کرد. ژاوی و پویول خیلی زودتر از من به تیم اول رسیدند و در مورد من کمی طول کشید ولی فن خال همیشه با من صحبت می‌کرد و می‌گفت مطمئن است روزی برای بارسا بازیکن مهمی خواهم شد.»

1935599

اینیستا ادامه داد: «اولین پیشنهاد رئال که رسید، چیزی به پایان قراردادم با بارسا نمانده بود ولی فن خال اصرار کرد قراردادم تمدید شود و سپس به من در تیم اول میدان داد. می‌توانم بگویم او مهمترین دلیل ماندنی شدنم در بارسا در آن سن اندک بود که گاهی بازیکنان می‌توانند تصمیمات عجیبی بگیرند.»

دیدگاه‌ها