کد خبر : 1970281 | 12 مهر 1402 ساعت 16:31 | 49.1K بازدید | 34 دیدگاه

کارت قرمز جونز هم اشتباه بود

کلوپ: نتیجه را عوض نمی‌کنید، بازی باید تکرار شود

یورگن کلوپ در نشست خبری امروز خود خبر داد که باشگاه در حال بررسی درخواست برای تکرار بازی مقابل تاتنهام است. او همچنان از اتفاقات آن بازی دلخور بود.

کلوپ: نتیجه را عوض نمی‌کنید، بازی باید تکرار شود

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول پس از شکست جنجالی برابر تاتنهام خود را مهیای بازی برابر سن ژیلواز در لیگ اروپا می کند. یورگن کلوپ در نشست خبری این بازی بیشتر به سوالات راجع به تصمیم جنجالی VAR در مسابقه برابر تاتنهام پاسخ داد.

1935717
1934654

در بازی روز شنبه در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر انگلیس، گل سالم لوئیز دیاز، وینگر کلمبیایی لیورپول، به اشتباه آفساید اعلام شد. اتحادیه داوران پس از بازی بیانیه‌ای منتشر کرد و آن را «خطای انسانی» خواند. باشگاه لیورپول ادعای اتحادیه را غیرقابل قبول عنوان کرد و در ادامه خواستار پخش فایل صوتی مکالمه داوران در هنگام مردود شدن گل دیاز شدند. در ابتدا اختلاف نظر‌هایی در هیئت داوران برای پخش این فایل وجود داشت اما در نهایت این فایل در اختیار باشگاه لیورپول قرار داده شد و به صورت رسمی منتشر شده است.

این مکالمه که بین مسئول خط، داوران ویدئویی، اپراتور پخش مجدد تصاویر و داور است، نشان می‌دهد که آن «خطای انسانی» که در بیانیه اتحادیه داوران ذکر شده بود درست است و همین خطا منجر به رد گل دیاز شده است.

1935715

کلوپ در مورد صدای VAR گفت: «این صدا اصلاً چیزی را تغییر نداد و من واقعاً علاقه ای نداشتم که چرا این اتفاق رخ داده است. نتیجه را دیدم، گل را دیدم و واضح بود که دیگر قرار نبود به حساب بیاید. تصمیم داور دیگر عوض نمی شود اما این واقعاً مهم است که ما با آن برخورد کنیم و راه درست همین است.»

بازی باید تکرار شود؟ «آنها این کار را عمدا انجام ندادند و ما نباید آن را فراموش کنیم. بله، این یک اشتباه بود. یک اشتباه آشکار. فکر می کنم راه حل هایی وجود خواهد داشت. فکر می کنم نتیجه باید عوض شود ولی احتمالاً چنین اتفاقی نخواهد افتاد. تا جایی که من یادم می‌آید، هرگز چنین چیزی اتفاق نیفتاده، به همین دلیل فکر می‌کنم باید یک بازی تکراری برگزار شود.»

کلوپ در مورد مسئولان VAR گفت: «من از هیچ یک از آنها عصبانی نیستم، اصلا. آنها اشتباه کردند و من مطمئن هستم که آنها نیز همان شب احساس وحشتناکی داشتند.»

1934016

کارت قرمز جونز برابر تاتنهام: «کارت قرمز چیزی بود که کار ما را در آن بازی واقعا سخت تر کرد. ما در مورد مردود شدن گل دیاز توسط VAR صحبت می کنیم، اما در آن بازی موقعیت دیگری وجود داشت که کرتیس یک کارت قرمز گرفت که فکر نمی کنم کارت قرمز حق او بود. فکر می کنم یک اشتباه واضح و آشکار دیگر رخ داد.»

پیشرفت و اصلاح VAR: «واضح است این چیزها نباید اتفاق بیفتد و از این دست اشتباهات دیگر نباید رخ دهد. راه حلی برای مقابله با آن پیدا کنید. ما گاهی عجله می کنیم و سریع تصمیم می گیریم، اما تصمیم اشتباه است. ما باید سعی کنیم شرایطی ایجاد کنیم که این افراد بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. این یک بحث داغ است و باید راه حلی برای آن وجود داشته باشد. این به این دلیل نیست که الان ما درگیر هستیم، این اشتباه برای هیچ تیمی نباید تکرار شود. واقعاً به ندرت پیش می آید که تیم یک گل سالم بزند و در برگه داور ثبت نشود.»

1934448

بیانیه باشگاه: «برای من این یک بیانیه عادی بود. البته که ما صحبت می کنیم. در نهایت افراد دیگر در باشگاه دور هم جمع می شوند و به دنبال راه حل هستند.»

آیا باشگاه قرار است درخواست رسمی برای بازی مجدد بدهد؟ «در این مرحله ما هنوز در حال بررسی اطلاعاتی هستیم که در اختیار داریم. اگر برای اولین بار این وضعیت را دارید، باید سعی می کنید آن را درک کرده و بهترین راه حل را برایش پیدا کنید. اما این مشکل را حل نمی کند و باید به دنبال راه حل دائمی بود.»

جو ورزشگاه برای بازی فردا: «امیدوارم هواداران ما پس از یک آخر هفته سخت، عشقی شایسته را به ما نشان دهند و فضای خاصی در آنفیلد ایجاد کنند. مطمئنم که این کار را خواهند کرد.»

دیدگاه‌ها