کد خبر : 1970483 | 13 مهر 1402 ساعت 14:37 | 212.3K بازدید | 78 دیدگاه

دلاوری ساروی و میرزازاده مقابل فینالیست‌های چینی

سنگین و فوق سنگین، سربازان اژدها زانو زدند

بلافاصله بعد از شکست حریف نیرومند چینی، میرزازاده دست او را بالا بُرد تا واکنشی جالب پس از کسب مدال طلا داشته باشد.

سنگین و فوق سنگین، سربازان اژدها زانو زدند

به گزارش "ورزش سه"، ایران نیازی مبرم به دو طلای ساروی و میرزازاده داشت و آن‌ها توانستند به بهترین شکل ممکن نیاز کاروان ایران را اجابت کنند. دقایقی بعد از پیروزی هادی ساروی مقابل حریف چینی، میرزازاده نیز برابر کشتی‌گیری از کشور میزبان قرار گرفت و درحالی‌که یک امتیاز از او عقب بود، در نهایت توانست او را شکست دهد.

البته در شروع کشتی، یک اخطار به میرزازاده باعث شد تا ژی منگ یک امتیاز بگیرد و از او پیش بیفتد؛ اما در شروع راند دوم، نماینده ایران به همان شکل یک امتیاز اخطار از داور گرفت و توانست دو دقیقه پایانی را مدیریت کند و درحالی‌که می‌توانست یک بار هم با بیرون‌کردن حریف از تشک امتیاز دیگری بگیرد، با نتیجه تساوی و به‌دلیل کسب امتیاز آخر، فینال را به سود خود خاتمه داد.

1936159

نکته مهم در مورد پیروزی میرزازاده این‌که او در سه کشتی قبلی با اختلاف توانسته بود حریفان را شکست دهد؛ اما در جدال با ژی منگ، محتاطانه و با حوصله کشتی گرفت و طلا را از چنگ ستاره کشتی چین بیرون آورد تا فرنگی برای ایران به بهترین شکل ممکن خاتمه یابد.

بعد از این‌که ثانیه‌شمار معکوس به سه عدد صفر را روی نمایشگر نشان داد، میرزازاده که یک روز هیجانی را پشت سر گذاشته بود، دست حریف چینی را بالا بُرد و او را به‌عنوان پیروز به تماشاگران چینی نشان داد که این موضوع واکنش ژی منگ و هواداران او را به‌دنبال داشت و آن‌ها میرزازاده را تشویق کردند.

1936162

این هشتمین طلای کاروان ایران بود که دقایقی پس از درخشش ساروی برابر مینگ لی به دست آمد. ساروی البته راحت‌تر توانست حریف را شکست دهد و فینال را 5-1 به سود خود خاتمه داد. او در مبارزه جذابی که با کشتی‌گیر چین داشت، دو امتیاز با اخطار، دو امتیاز با بارانداز و یک امتیاز با خروج از تشک به دست آورد تا بی دردسر نخستین طلای فرنگی را از آن خود کند.

1936196
جدول عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در 3 دوره گذشته بازی‌های آسیایی که نشان می‌دهد تیم رنگرز در این دوره پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است

ساروی در کشتی فینال کاملاً مسلط بر حریف عمل کرد و بارانداز را نیز به‌راحتی به حریف زد تا خود را به‌عنوان مدعی شماره یک قاره آسیا در سایر مسابقات نیز مطرح کند تا به این ترتیب بعد از ناکامی در رقابت‌های جهانی، همچنان یکی از بهترین‌های دنیا و البته شانس کسب مدال طلا در پاریس 2024 باشد. جالب این‌که در 5 ثانیه پایانی مبارزه، مینگ لی تلاشی مذبوحانه و عجیب برای گرفتن امتیاز انجام داد؛ اما حرکت او را چند ضربه به سر و صورت ساروی همراه بود و در نهایت هم راه به جایی نبرد.

1936160

با کسب دو مدال طلا، کشتی فرنگی به انتظارات هواداران ورزش ایران نیز پاسخ خوبی داد و درحالی‌که شاید می‌شد دو مدال طلای دیگر هم به دست بیاید اما با همین دو طلا نیز ایران جایگاه خود را در جدول توزیع مدال بهبود بخشید.

از فردا کشتی‌گیران آزاد نیز وارد رقابت خواهند شد و انتظار می‌رود از شش وزن ایران شاید حتی 4 مدال طلا نیز کسب کند تا شاید حتی به رتبه ششمی نیز نزدیک شود.

1936161

دیدگاه‌ها