کد خبر : 1970606 | 14 مهر 1402 ساعت 15:43 | 326.4K بازدید | 183 دیدگاه

تعداد طلاهای ایران دورقمی هم نشد!

پایان روز سیزده در هانگژو: طلای سجاد، شوک رحمان

در روز ماقبل پایانی بازی های آسیایی، کاروان ایران فقط‌ یک طلا‌ توسط سجاد گنج زاده گرفت.

پایان روز سیزده در هانگژو: طلای سجاد، شوک رحمان

به گزارش "ورزش سه"، بعد از كسب دو طلاى كشتى فرنگى و صعود كاروان ايران به رده دهم، در روز سيزدهم و ماقبل پايانى بازى هاى آسيايى همه نگاهها به سالن كشتى و كاراته بود. 

در روز آغاز مسابقات كشتى آزاد دو نماينده سبک وزن ایران روی تشک رفتند. از ابتدا هم مشخص بود که شانس رحمان عموزاد به عنوان قهرمان جهان برای کسب طلا بیش از نماینده جوان ۵۷ کیلوگرم خواهد بود، اما در نهايت نه تنها ابراهيم خوارى به مدال نرسيد، بلكه عموزاد هم در فينال با يک شکست سنگین نقره گرفت تا درخشش کشتی ادامه دار نباشد. 

در کاراته نیز سجاد گنج زاده قهرمان المپیک توکیو برای کسب مدال طلا روی تاتامی رفت و کاملا مطمئن به هدف خود یعنی همان مدال طلا رسید.

تیم های ملی کبدی مردان و شطرنج نیز یک‌ گام خودشان را به قهرمانی نزدیک تر‌‌ کردند، اما کبدی زنان و‌ واترپلو از رسیدن به فینال بازماندند.

کاروان ایران در‌ پایان روز سیزدهم با ۹ طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز در رده یازدهم قرار گرفته و تقریبا شانس رسیدن به جایگاه ششمی دوره قبل را هم از دست داده است.

1936620

با این حال همه منتظر فرا رسیدن روز آخر و مشخص شدن تعداد مدال های ایران هستند.

در با اخبار لحظه به لحظه از هانگژو همراه ما باشید:


* كشتى

٥:١١: در وزن 57 کیلوگرم که 15 نفر حضور دارند، ابراهیم خواری در دور نخست با لوبرگویتو آلوین از فیلیپین مصاف می دهد و در صورت پیروزی در این مبارزه در دور دوم با برنده دیدار میان امان از هند و سونگ وون کیم از کره جنوبی کشتی خواهد گرفت.

٥:١٣: در وزن 65 کیلوگرم که با حضور 18 نفر برگزار می‌شود، رحمان عموزاد در دور اول به مصاف عباس رحمان اف از ازبکستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با کایکی یاماگوچی از ژاپن کشتی می‌گیرد.

1936371

۵:۴۶: در وزن ۶۵ کیلوگرم که با حضور ۱۸ نفر برگزار می‌شود، رحمان عموزاد در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۶ از سد عباس رحمان‌اُف از ازبکستان گذشت. وی در دور دوم با کایکی یاماگوچی از ژاپن کشتی می‌گیرد.

۵:۵۲: در وزن 57 کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر لوبرگویتو آلوین از فیلیپین را شکست داد. وی در دور دوم با برنده دیدار میان امان از هند و سونگ وون کیم از کره جنوبی مبارزه می کند.

1936372

٦:٥٣: در دور دوم وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد با نتیجه 2 بر 1 از سد کایکی یاماگوچی از ژاپن گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

٧:٢٣: در وزن 57 کیلوگرم ابراهیم خواری در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 19 بر 8 مغلوب امان قهرمان آسیا از هند شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه بازنده‌ها به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

1936382

۷:۵۸: رحمان عموزاد در یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل باون وی از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با برنده دیدار هند و بحرین مبارزه خواهد کرد.

۸:۲۴: با توجه به شکست کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی، ابراهیم خواری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

٨:٥١: رحمان كه امروز با قرعه سختى هم برخورد كرده بود، در نيمه نهايى با نتیجه ۸ بر یک مقابل باجرانگ، دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از  هند به پیروزی رسید و فینالیست شد. 

٨:٥٥: عموزاد برای کسب مدال طلا با تومور اوچیر‌ تولگا از مغولستان مبارزه خواهد کرد. رقابت‌های رده‌بندی و فینال از ساعت ۱٣ امروز به وقت تهران برگزار خواهد شد.

١٥:٣١: عموزاد برای کسب مدال طلا به مصاف تومور اوچیر‌ تولگا از مغولستان رفت که با شکست ۱۱ بر یک از کسب مدال طلا بازماند و به مدال نقره بسنده کرد.

١٥:٣٣: در طول ٥ دقيقه مبارزه هيچ اتفاق خاصى رخ نداد و دو كشتى گير فقط سعى در كنترل هم داشتند. فقط روى اخطار داوران هر كدام يک امتیاز کسب کرده بودند که رحمان صاحب امتیاز آخر و برنده به شمار می رفت. اما ناگهان در یک دقیقه مانده به پایان کشتی گیر مغولستانی به شیوه رحمان عموزاد، او‌ را به‌ پل زد و چهار امتیاز گرفت. بلافاصله شاهد اجرای باراندازهای متوالی بودیم و در نهایت بعد از چند ثانیه نتیجه ۱۱ بر یک شد و داور دستور به پایان رقابت داد.

١٥:٣٦: رقابت‌های مقدماتی ۴ وزن دوم از ساعت ۱۰ صبح فردا به وقت محلی برگزار خواهد شد که یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶، مجتبی گلیج در ۹۷ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت.


*قایقرانی

۵:۰۷: مسابقات نیمه نهایی رشته اسلالوم تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود و رکسانا رازقیان برای رسیدن به فینال پارو می‌زند.

۵:۴۲: رکسانا رازقیان ملی پوش اسلالوم ایران امروز در نیمه نهایی مسابقات آبهای خروشان این بازیها با رقبایی از تایلند (۲قایقران)، هند، قزاقستان، چین تایپه، ژاپن و چین رقابت کرد. او تایم ۱۳۳.۸۶ را به ثبت رساند و به فینال بازیها رسید.

1936373

۱۰:۳۲: رکسانا رازقیان در فینال این رقابتها با هانگ چوچانگ از چین تایپه،شیخا چوهان (هند)،کوذومی ایتو (ژاپن)،لو لی (چین)،جاروان نیامتونگ (تایلند)،فونا پراوپرنگ (تایلند ) و یکتاترینا ترنت سویا از قزاقستان رقابت کرد که در پایان با زمان۱۳۱.۸۳ ثانیه فینال را به پایان برد و با تفاوت یک ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد.


* کاراته

۵:۵۱:در روز دوم از مسابقات کاراته بازی های آسیایی سجاد گنج زاده امید اول مدال آوری ایران در وزن ۸۴+ کیلو برابر نماینده لائوس قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر ۳ به پیروزی رسید.

1936374

۶:۰۹: سجاد گنج زاده در دومین مبارزه خود در مسابقات کاراته کومیته بازی های آسیایی برابر محمد اویس پاکستانی قرار گرفت و از همان ابتدا با ضربات دقیق خود حریفش را در مسیر شکست قرار داد و در نهایت با نتیجه ۹ بر یک به پیروزی قاطعانه رسید.

۶:۱۰: گنج زاده در مبارزه نیمه نهایی با برنده جدال ترکمنستان و تایلند دیدار خواهد داشت.

1936377

۶:۲۴: مبارزه نیمه نهایی وزن ۸۴+ مسابقات کاراته کومیته بازی‌های آسیایی هانگژو را سجاد گنج زاده از ایران و کانگ تنگ از تایلند برگزار کردند که در این مبارزه جذاب گنج زاده هجومی آغاز کرد و به اولین امتیاز رسید و در ادامه نیز با قدرت و دقت بالا مبارزه را پیش برد و امتیاز دوم را هم کسب کرد اما روی یک غفلت مسابقه به تساوی کشیده شد. از این لحظه بود که نماینده کشورمان با هوشیاری خود کار را پیش برد و ۱ امتیاز دیگر گرفت و پیش افتاد و با همین نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و به فینال رفت.

۶:۲۹:رقیب عربستانی فینال المپیک ۲۰۲۰ سجاد گنج زاده با شکست برابر نماینده قرقیزستان از راه‌یابی به فینال باز ماند تا فینال المپیک توکیو در هانگژو تکرار نشود.

۱۰:۲۴:آتوسا گلشادنژاد نماینده وزن ۶۱- کاراته ایران در دور اول برابر سارا العامری از امارات قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. گلشاد نژاد در مبارزه بعدی خود باید در برابر برنده ماکائو و ویتنام قرار بگیرد.

1936403

۱۱:۲۳:آتوسا گلشادنژاد نماینده ایران در  وزن ۶۱- کاراته در دومین مبارزه خود با ورزشکار ویتنامی دیدار کرد و در پایان  شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند. این مبارزه در پایان وقت ۲-۲ بود اما داوران رای به پیروزی کاراته کای ویتنامی دادند.

۱۱:۳۵: با صعود حریف ویتنامی‌ به فینال گلشادنژاد به شانس مجدد راه پیدا کرد.

۱۲:۰۱: گلشادنژاد در جدول شانس مجدد، رقیبی از ماکائو را دو بر صفر مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی رسید و از ساعتی دیگر و برای کسب مدال برنز با آسل کانای از قزاقستان مصاف خواهد داد.

۱۳:۴۵: سجاد گنج زاده در فینال بازی های آسیایی هانگژو برابر شادیکانوف نماینده قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

۱۳:۴۶: این ا‌ولین مدال کاراته کاهای‌ ایرانی و نهمین طلای کاروان ایران بود که در‌ جدول مدال ها می تواند به بهبود جایگاه ایران کمک کند.


* کبدی

۶:۰۰: تیم ملی کبدی بانوان‌ ایران برای صعود به فینال از لحظاتی قبل دیدار حساس خود در‌ نیمه نهایی را با چین تایپه آغاز کرد. 

۶:۰۱: قبل از این مسابقه تیم هند موفق شد با شکست نپال اولین فینالیست لقب بگیرد.

۶:۱۱: کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز با حضور در سالن شیائوشان، محل برگزاری مسابقات کبدی بانوان بازی های آسیایی هانگژو از نزدیک دیدار حساس تیم‌ملی کبدی بانوان ایران با چین تایپه است.

٦:٥٦: چین تایپه از همان ابتدای مسابقه اختلاف امتیاز خوبی را با ایران ایجاد کرد و تا پایان مسابقه توانست همین‌ روند را حفظ کند. بعد از ثبت نتیجه ۱۸-۱۰ به سود چین تایپه در پایان‌ نیمه نخست، ملی پوشان کبدی ایران سعی در جبران امتیازات از دست رفته در‌ نیمه دوم‌ داشتند که این اتفاق رخ نداد و در نهایت ایران با نتیجه ۳۵-۲۴ بازی را به حریف خود واگذار کرد.

1936388

٦:٥٩: بدین‌‌ ترتیب‌ تیم‌ملی‌ کبدی بانوان ایران که در دوره قبلی به مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا دست یافته بود، با کسب مدال برنز به کار خود در هانگژو پایان داد. 

٧:٠١: تیم های چین تایپه و هند به فینال راه یافتند و ایران و‌ نپال صاحب مدال برنز مشترک شدند.

۱۲:۰۳: تیم ملی کبدی مردان در نیمه نهایی به مصاف چین تایپه رفته است.

۱۲:۱۹: نیمه نخست بازی کبدی ایران و تایپه با نتیجه 25 بر 7 به سود ایران به پایان رسید.

١٢:٥٥: در نیمه دوم نیز برتری ایران ادامه یافت تا در پایان تیم ملی کبدی ایران با نتیجه قاطعانه 47 بر 24 تایپه را شکست داده و فینالیست شود. با این برد تیم مردان انتقام شکست تلخ تیم زنان از تایپه را گرفت.

١٢:٥٨: در دیگر مسابقه نیمه نهایی تیم هند با نتیجه 61 بر 14 بر پاکستان غلبه کرد و به فینال رسید.

١٢:٥٩: بدین ترتیب بازی فینال بین دو مدعی اصلی کبدی یعنی ایران و هند برگزار خواهد شد.

1936434

* تیروکمان

۶:۰۳: تیم ریکرو بانوان کشورمان در بازیهای آسیایی با ترکیب زهرا نعمتی، مبینا فلاح و یسنا پورماهانی در مرحله یک چهارم نهایی تیراندازی با کمان بازی‌های آسیایی مقابل چین با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

1936375

٩:٤٨: تیم ملی تیراندازی با کمان مردان ایران در استادیوم «فویانگ یینهو» به مصاف اندونزی رفت. این رقابت در مرحله یک‌چهارم نهایی بخش تیمی ریکرو برگزار شد و رضا شعبانی، محمدحسین گلشنی اصل و صادق اشرفی به تقابل با «ریائو سالسابیلا»، «احمد باسیث» و «عارف پانجستو» از اندونزی پرداختند.

٩:٥١: مردان کماندار ایران در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ برابر اندونزی شکست خوردند و نتوانستند به نیمه‌نهایی صعود کنند.

٩:٥٢: بدین ترتیب مردان هم مانند زنان در بخش ریکرو تیمی شانس کسب مدال را از دست دادند.


* سوارکاری

۶:۳۴: راند اول مرحله نهایی مسابقات پرش با اسب نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو از صبح امروز در پیست سوارکاری شهر تانگلو  آغاز شد.

۶:۳۶: در این دوره از بازی ها سه سوارکار از کشورمان  شرکت کرده اند که هرسه نفر بنام های نغمه خانجانی، مسعود مکاری نژاد و امید غریبی به مرحله نهایی انفرادی صعود کردند.

۷:۳۴:در مسابقات امروز سه نماینده ایران شامل نغمه خانجانی، امید غریبی و مسعود مکاری‌نژاد در دور اول مرحله نهایی انفرادی شرکت کردند که در پایان، خانجانی و غریبی راهی مرحله فینال شدند. صرف نظر از نتایج و امتیازات شرکت‌کنندگان در مسابقات سوارکاری بازی‌های آسیایی، از هر کشور تنها دو نماینده می‌توانند راهی فینال شوند که از سه نماینده ایران، دو نفر به فینال رسیدند. 

1936386

۷:۳۵: خانجانی در این دور بدون خطا مسیر را طی کرد که با تشویق تماشاگران حاضر در ورزشگاه همراه شد و غریبی نیز با ۹ خطا به کار خود در این مرحله پایان داد.

۷:۳۷: رقابت‌های فینال ساعت ۱۵ به وقت محلی آغاز و بازدید از پیست(مانِژ) نیز ساعت ۱۴ انجام می‌شود.

١٢:١٦: غریبی در استارت‌لیست فینال، نخستین سوارکار بود و امتیاز قابل توجهی به دست نیاورد و از راهیابی به جمع نفرات برتر بازماند.

١٢:١٩: خانجانی هم که پیش‌تر بدون خطا مسیر را طی کرده و راهی فینال شده بود، به‌رغم پرش‌های خوب و زمان قابل توجه در فینال، نتوانست در رقابت با سوارکاران کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات، به رتبه‌ای بهتر از سیزدهم دست پیدا کند.

1936425

١٢:٤٤: آتوساگلشادنژاد نماینده وزن ۶۱- كيلوگرم ايران برای کسب مدال برنز بازی های آسیایی هانگژو برابر کانای آسل از قزاقستان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه يک بر صفر شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند.


* وزنه برداری

۱۱:۰۰: مهدی کرمی و‌ رضا دهدار دو‌ وزنه بردار ایرانی کار خود را در دسته ۱۰۹ کیلوگرم با سایر رقبا آغاز کردند.

۱۱:۱۶: رضا دهدار‌ به ترتیب در مهار وزنه های ۱۶۹، ۱۷۰ و ۱۷۵ کیلوگرم ناموفق بود و از دور رقابت خیلی زود کنار رفت.

1936407

۱۱:۱۹: مهدی کرمی دیگر نماینده ایران بعد از مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی، در بالا بردن وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی ناموفق عمل کرد و با همان ۱۷۰ کیلو به کار خود‌ در یکضرب پایان داد.

1936406

۱۱:۴۹: مهدی کرمی در حرکت دوضرب یک بار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را انداخت، اما بار دوم آن را مهار کرد.

۱۱:۵۰: کرمی در تلاش آخر پشت وزنه ۲۲۲ کیلوگرمی قرار گرفت و در مهار آن ناموفق بود.

۱۱:۵۲: کرمی با حدنصاب مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پنجم شد. او در صورت مهار وزنه آخر به مدال برنز می‌رسید.

1936422
١٢:٢٥: جدول پايانى دسته ١٠٩ كيلوگرم كه نشان از اختلاف زياد وزنه برداران ايرانى با مدال آوران دارد.

۱۴:۵۱: در ادامه مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی هانگژو و در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان الهام حسینی روی تخته رفت و در حرکت اول یکضرب ۹۵ کیلوگرم را نتوانست مهار کند.

۱۴:۵۴: حسینی در حرکت دوم یکضرب با موفقیت ۹۵ کیلوگرم را ثبت کرد.

۱۴:۵۹: الهام حسینی در حرکت سوم یکضرب نتوانست وزنه ۱۰۰ کیلویی را به نام خودش ثبت کند.

1936483

۱۵:۳۷: الهام حسینی به دلیل آسیب‌ دیدگی‌ از ناحیه کمر از حضور در حرکت دوضرب انصراف داد!


* شطرنج

۱۱:۳۹: تیم ملی شطرنج ایران که به قهرمانی نزدیک شده، در دور‌ هشتم به مصاف فیلیپین رفته است.

1936409

۱۴:۲۶: در دور هشتم مسابقات شطرنج در بازی های آسیایی هانگژو، تیم ایران به مصاف فیلیپین رفت و موفق شد حریفش را 3 بر یک شکست بدهد و به پنجمین برد خود دست پیدا کند.

۱۴:۲۸: در این رقابت، پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی و بردیا دانشور حریفان خود را شکست دادند و پویا ایدنی برابر شطرنج‌باز فیلیپینی مغلوب شد.

۱۴:۳۱: تیم ایران با این برد، جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد و برای قهرمانی باید به دنبال کسب پیروزی در دور نهم باشد. حریف تیم کشورمان در دور نهم که فردا برگزار می‌شود، هنوز مشخص نشده است.


* بسکتبال

۱۱:۴۰: تیم ملی بسکتبال ایران برای کسب مقام پنجمی بازی های آسیایی مقابل عربستان قرار گرفته است.

۱۱:۴۱: ملی پوشان بسکتبال ایران‌ یک‌بار‌ در مرحله مقدماتی موفق به شکست عربستان شده بودند و‌ این دومین رویارویی دو‌ تیم‌ در هانگژو است.

1936410

۱۳:۲۰: ایران در حالی که در این بازی بیشتر از ترکیب دوم خود استفاده کرد، درنهایت با نتیجه ۹۲ بر ۶۰ به پیروزی رسید و صاحب رتبه پنجم بازی‌ها شد.


* واترپلو

۱۴:۳۲: دیدار تیم ملی واترپلوی ایران مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز شد.

١٥:٤٠: تیم ملی واترپلوى ايران که با برتری مقابل سنگاپور به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو رسیده بود، امروز در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفت و در پایان نتیجه را ۱۸ بر ۱۱ واگذار کرد.

١٥:٤٢: واترپلوئیست‌های کشورمان با این نتیجه به دیدار رده بندی رفتند و باید برای کسب مدال برنز تلاش کنند. بازنده دیدار قزاقستان و چین حریف ایران خواهد بود.

دیدگاه‌ها