کد خبر : 1970723 | 14 مهر 1402 ساعت 18:26 | 32.7K بازدید | 78 دیدگاه

ادعای سرمربی اسپانیا: یامال مثل مسی و مارادوناست

لوئیس دلافوئنته، سرمربی اسپانیا معتقد است لامین یامال، ستاره نوظهور بارسلونا در صورت داشتن فضای مناسب می‌تواند به یک بازیکن تاریخ ساز مثل لیونل مسی و دیه گو مارادونا تبدیل شود.

ادعای سرمربی اسپانیا: یامال مثل مسی و مارادوناست

به گزارش "ورزش سه"، لامین یامال در سن 16 سالگی در حال حاضر یک بازیکن تثبیت شده در سطح باشگاهی آن هم در غول‌های لالیگا یعنی تیم بارسلونا و یک بازیکن ملی پوش با دو بازی ملی است. این نوجوان با استعداد از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است، اما او تا بهترین فرم خودش فاصله زیادی دارد.

لوئیس د لا فوئنته می‌گوید به جای اینکه به دنبال مهار کردن و فشار آوردن به این بازیکن جوان باشد، باید به یامال اجازه شکوفایی و یادگیری با سرعت خودش داده شود، با رویکردی مشابه وقتی که لیونل مسی و دیه گو مارادونا به فوق ستاره‌های جهانی تبدیل شدند.

دلا فوئنته در مورد کمک به یامال در مسیر حرفه‌ای که می‌تواند به اوج بازی منتهی شود، گفته است: «او پتانسیل و شرایط فوق العاده‌ای دارد. ما باید از او مراقبت کنیم، او جوان است. آیا زمانی را به یاد دارید که مسی یا مارادونا 16 ساله بودند؟ نباید برای این فوتبالیست‌های خوب محدودیت قائل شویم. ما باید به آنها اجازه دهیم تمام پتانسیل خود را گسترش دهند. این چیزی است که ما در حال تلاش برای انجام دادن برای این بازیکن در تیم ملی و در باشگاهش هستیم. در این صورت او هم توانایی تبدیل شدن به یک بازیکن تاریخی را دارد."

1936559

یامال در این فصل زیر نظر ژاوی در نیوکمپ بازی می‌کند و منتظر اولین گل در رده بزرگسالان برای بلوگرانا است و همچنین به تیم ملی اسپانیا بازگشته است و در فیفا دی پیش رو و در بازی‌های اسپانیا در مقابل اسکاتلند و نروژ، یک گزینه برای دلا فوئنته خواهد بود.

دیدگاه‌ها