کد خبر : 1970761 | 14 مهر 1402 ساعت 21:51 | 70.7K بازدید | 45 دیدگاه

کابوس آبراموویچ شدن: سیتی را از شیخ منصور می‌گیرند!

یک شرکت مطرح حقوقی از دولت انگلیس خواسته است درباره ارتباطات مشکوک بین مالک اماراتی منچسترسیتی، شیخ منصور، و دولت روسیه تحقیقاتی رسمی آغاز کند.

کابوس آبراموویچ شدن: سیتی را از شیخ منصور می‌گیرند!

به گزارش "ورزش سه"، یک شرکت حقوقی در انگلیس که از شرکای حقوقی مطرح این کشور است پروسه‌ای را آغاز کرده که می‌تواند برای مالکان اماراتی منچسترسیتی به کابوسی بزرگ تبدیل شود.

وکلای این شرکت که ترجیح می‌دهند به نام‌شان اشاره نشود به رسانه‌ اعلام کردند با ارسال درخواستی رسمی به دولت انگلیس و مشخصا برای جیمز کلورلی، وزیر خارجه این کشور، خواهان این شده‌اند که دولت تحقیقاتی رسمی درباره ارتباط شیخ منصور، مالک منچسترسیتی، و دولت روسیه آغاز کند.

در این درخواست ادعا شده که شیخ منصور، مالک منچسترسیتی که در عین حال نخست‌وزیر امارات متحده عربی است، به تاجران روس کمک کرده در دوران جنگ اوکراین برای دور زدن تحریم‌ها ثروت‌شان را به امارات منتقل کنند.

1936647

اگر دولت بریتانیا در نهایت تشخیص دهد که شیخ منصور در این فعالیت‌ها نقش دارد او دیگر نمی‌تواند مالکیت منچسترسیتی که باشگاهی انگلیسی است را در اختیار داشته باشد. بر اساس قوانین مالکیت باشگاه‌های لیگ برتر که در ماه مارس تجدید و بازبینی شده شیخ منصور ممکن است به سرنوشت رومن آبراموویچ، مالک قبلی باشگاه چلسی دچار شود.

آبراموویچ با شروع جنگ اوکراین از طرف دولت بریتانیا تحت فشار قرار گرفت و در نهایت مجبور شد باشگاهش چلسی را به فروش برساند.

دیدگاه‌ها