کد خبر : 1970799 | 15 مهر 1402 ساعت 05:10 | 101.2K بازدید | 32 دیدگاه

هافبک‌ها خوبند، در حمله مشکل داریم

انتقاد تند آبولا از طارمی و مهاجمان پورتو

شکست 1-0 پورتو مقابل بارسا باعث شده خط حمله این تیم در پرتغال با انتقادهایی مواجه شود. رسانه‌های این کشور می‌گویند پورتو از نظر تهاجمی بدترین شروع فصل را در شانزده سال اخیر داشته است.

انتقاد تند آبولا از طارمی و مهاجمان پورتو

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه پرتغالی آبولا در یادداشتی به انتقاد تند از عملکرد تهاجمی پورتو پرداخته و با استفاده از عکس مهدی طارمی به عنوان عکس یک این یادداشت او را هم از تیغ انتقادهای خود مصون نکرد.

این روزنامه می‌گوید شانزده سال از آخرین باری که پورتو فصل را از نظر تهاجمی این قدر بد آغاز کرد می‌گذرد. برای اطلاع از وخامت اوضاع کافی است به دربی مقابل بنفیکا و به بازی خانگی مقابل بارسا نگاه کنیم. آبی و سفیدهای پورتو در هر دو بازی گلی به ثمر نرساندند و حتی در زمان حمله کاملا بی‌خطر بودند.

پورتو در فصل جدید در سوپرجام پرتغال، هفت بازی شروع لیگ و دو بازی در چمپیونزلیگ از نظر تهاجمی کاملا حوصله‌سر بر بوده است.

این انتقاد در حالی مطرح می‌شود که پورتو در این 10 بازی 14 گل به ثمر رسانده ولی آبولا اشاره می‌کند که سرژیو کنسیسائو در فصل‌های قبلی آماری به مراتب بهتر از این داشته است.

پورتو در بازی‌های این فصل در خط میانی خوب کار می‌‌کند و می‌تواند فرصت‌های گلزنی خلق کند اما دراگائو زمانی به مشکل برمی‌خورد که توپ به خط حمله می‌رسد. آبولا اشاره می‌کند که برای نمونه در بازی با بارسا په‌په دست‌کم دو بار با تراشتگن تک‌ به تک شد ولی نتوانست از این فرصت‌ها استفاده کند.

1936716

از فصل 08-2007 تا امروز شانزده سال می‌گذرد و از این مدت هدایت پورتو برای هفت سال در اخیتار کنسیسائو بوده است. برای نمونه پورتو در فصل 18-2017 تنها بعد از 6 بازی از شروع فصل 13 گل زده بود یعنی میانگین بیش از دو گل در هر بازی. ولی امسال این میانگین تنها 1.4 گل در هر بازی بوده است. پورتو در آن سال زمانی که به 10 بازی رسید 23 گل به ثمر رسانده بود. یعنی میانگین 2.3 گل به ازای هر بازی.

دیدگاه‌ها