کد خبر : 1970815 | 15 مهر 1402 ساعت 16:29 | 444.6K بازدید | 214 دیدگاه

چهار طلا، سه نقره و يک برنز

یک گام تا پایان هانگژو: طوفان کشتی و شاهکار شطرنج

کاروان ایران در روز‌ پایانی بازی‌های آسیایی صاحب چهار مدال طلا توسط آزادکاران و شطرنج‌بازان شد.

یک گام تا پایان هانگژو: طوفان کشتی و شاهکار شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، با اينكه فردا (يكشنبه) و در روز اختتاميه مسابقات، رقابت‌هاى كاراته برگزار خواهد شد، اما تقريبا مى‌توان گفت پرونده كاروان ايران امروز در نوزدهمين دوره بازى‌هاى آسيايى بسته شد.
كشتى آزاد، كاراته، جوجيتسو، كبدى، واترپلو، شطرنج، سنگنوردى و وزنه‌بردارى رشته‌هايى بودند كه ايران امروز در آنها نماينده داشت. 
اما در این میان فقط كشتى و شطرنج خوش درخشیدند؛ جايى كه چهار ستاره كشتى آزاد روى تشک رفتند و به جز گلیج که در فینال کم آورد، زارع، یزدانی و امامی طلایی شدند. 
ایران برای رسیدن به رتبه ششمی راهی پیش روی خود نمی‌دید، اما به نظر می رسد با چند طلا خودش را به رتبه هفتمی رسانده و جایگاهش را تثبیت کرده است.

1936993

در‌ ادامه با اخبار و‌ حواشی جذاب‌ترین روز بازی‌های آسیایی همراه ما باشید:


*كشتى آزاد

٥:٥٧: در ادامه رقابت های کشتی آزاد نوزدهمین دوره بازی های آسیایی و در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 13 بر 7 مقابل ماگومد ابراگیموف از ازبکستان به پیروزی رسید. وى در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران ویتنام و گانخویاگ گانباتار از مغولستان می رود.

1936768

٦:٢١: در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه 10 بر صفر زمان انور از پاکستان را مغلوب کرد. وی‌ در دور دوم با برنده کشتی میان بوهیردون از چین و ضیاموحامت ساپاروف از ترکمنستان می رود.

1936772

٦:٤٦: در وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد که 19 شرکت کننده حضور‌ دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ از سد اوروزو بک توکتومامبتوف از قرقیزستان گذشت.

1936780

٧:١٨: در وزن 125 کیلوگرم اميرحسين زارع در دور دوم بوهیردون از چین را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

٧:٢١: در وزن 86 کیلوگرم که 17 نفر حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر موخامد عبداله‌یف از قرقیزستان را شکست داد.

1936783

٧:٣٧: مجتبی گلیج در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 گانخویاگ گانباتار از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

٧:٤٢: حسن یزدانی در يک چهارم نهایی دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان را ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

۷:۵۵: در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد یونس امامی در مرحله یک چهارم نیز با نتیجه ۱۰ بر‌ ۲ مقابل لو فنگ از چین به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

۷:۵۹: تعدادی از تماشاگران ایرانی با حضور‌ در سالن کشتی مشغول تشویق آزادکاران ایرانی هستند.

1936784

۸:۰۸: در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی و در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در مرحله نیمه نهایی با برتری ۳ بر یک مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان فینالیست شد.

۸:۱۴: در نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد امیرحسین زارع با نتیجه ۱۱ بر صفر یوسوپ باتیرمورزائف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد.

۸:۲۳: در نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل بیامباسورن از مغولستان به پیروزی رسید و گام به فینال گذاشت.

۸:۳۱: در نیمه نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد یونس امامی با نتیجه ۹ بر ۳ ماگومت اِولوئف از تاجیکستان را شکست داد و فینالیست شد.

٨:٤٢: برنامه فينال مسابقات كشتى با حضور چهار ايرانى

- يونس امامی در فينال ٧٤ كيلوگرم به مصاف کایرین کینوشیتا از ژاپن می‌رود.

- حسن يزدانى در فينال ٨٦ كيلوگرم با دیپاک پونیا از هند کشتی می‌گیرد.

- مجتبى گلیج در فينال وزن ٩٧ كيلوگرم به مصاف احمد تاج الدینوف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان جهان از بحرین می رود.

- اميرحسين زارع در فينال ١٢٥ كيلوگرم با لخاگواگرل مونختور از مغولستان پیکار می کند.

١٣:٠٩: يونس امامی در دیدار فينال وزن ٧٤ كيلوگرم با نتیجه 9 بر صفر کایرین کینوشیتا از ژاپن را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

1936880

١٣:١٢ يونس امامى توانست اولين طلاى كشتى آزاد و دهمين طلاى كاروان ايران را دشت كند.

١٣:٤٧: حسن يزدانى در فينال هم به روند خود ادامه دارد و با نتیجه 10 بر صفر مقابل دیپاک پونیا از هند به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. اين طلا در حالى ثبت شد كه يزدانى يک امتیاز هم به رقبا نداد و در آسیا گرد و خاک به پا کرد.

۱۴:۱۲: مجتبی گلیج در فینال کشتی آزاد 97 کیلوگرم با نتیجه 6 بر 1 مقابل حریف بحرینی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

١٥:٠٩: امیرحسین زارع در فینال کشتی آزاد وزن 125 کیلوگرم حریفی از مغولستان را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و به مدال طلا رسید.


* جوجيتسو

٥:١٨: در آخرین روز مسابقات جوجیتسو نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی هانگژو، صبح امروز علی اکبرپور در وزن ۸۵- کیلوگرم به مصاف رقبا رفته است. در این وزن ۲۶ نماینده از کشورهای آسیایی حاضر هستند.

٥:٢٠: اکبرپور در مسابقه اول به مصاف «الرشید» از اردن رفت و با نتیجه ۲ بر صفر برنده شد و به مرحله یک‌هشتم راه پیدا کرد. نماینده کشورمان تا دقایقی دیگر به مصاف «صادق‌اف» دارنده عنوان قهرمانی جهان از قرقیزستان می‌رود.

1936765

٦:٠١: کیومرث هاشمی وزیر ورزش در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات جوجیتسو حاضر شده است.

1936770
حضور وزیر ورزش در سالن برگزاری جوجیتسو

٦:٢٠: اكبرپور در مرحله بعد برابر «صادق‌اف» دارنده عنوان قهرمانی جهان از قرقیزستان قرار گرفت اما در نهایت با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.


* کاراته

۴:۴۲: در مبارزه نخست امروز مهدی خدابخشی در وزن منهای 84 کیلوگرم مردان به مصاف اندو دایی کی از ژاپن رفت که طی سه دقیقه مبارزه نفس گیر و پایاپای سرانجام نماینده ژاپن 5بر4 پیروز میدان شد تا ادامه حضور نماینده کشورمان در جدول رقابت ها به حضور نماینده ژاپن در فینال بستگی داشته باشد.

۴:۵۴: با توجه به شکست 6 بر0 نماینده ژاپن به حریف اردنی، مهدی خدابخشی هم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

1936759

۵:۳۹: فاطمه سعادتی نماینده وزن منهای 55 کیلوگرم کاراته بانوان در مبارزه نخست خود 6بر0 وونگ سوک از کشور ماکائو را شکست داد تا به مصاف برنده مسابقه تایلند و ویتنام برود.

1936767

٦:٠٧: فاطمه سعادتی پس از برد قاطعانه اول برابر نماینده ماکائو در مبارزه دوم 4 بر 0 به نماینده سرعتی و فرصت طلب چین تایپه تسوی پینگ نتیجه را واگذار کرد تا چشم به حضور حریف خود در بازی فینال داشته باشد.

۶:۳۳: با توجه به صعود نماینده چین تایپه به فینال فاطمه سعادتی راهی رپه شارژ یا گروه بازنده‌ها شد که توانست هوانگ از ویتنام را 7بر0 شکست دهد تا برای کسب مدال برنز به مصاف سانیستیارانی از کشور اندونزی برود.

۹:۳۵: امیر مهدی‌زاده نماینده وزن منهای ۶۷ کیلوگرم ایران در مسابقات کاراته کومیته بازی های آسیایی در اولین مبارزه خود برابر المصطفی از اردن قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر صفر شکست خورد. مهدی‌زاده در این مبارزه عملکرد ضعیف و دور از انتظاری داشت و حالا باید منتظر بماند تا در صورت صعود این اردنی به فینال در شانس مجدد خودش را بیازماید.

1936829

١٠:٤٩: امیر مهدی‌زاده نماینده ایران در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم کاراته کومیته بازی‌های آسیایی در شانس مجدد برابر شاراپوف تاجیکستانی قرار گرفت و با نتیجه ۱ بر صفر به پیروزی رسید.
مهدی زاده در ادامه برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها می‌بایست برابر پیانده از تایلند قرار بگیرد.

١٢:٤٧: فاطمه سعادتی نماینده وزن منهای 55 کیلوگرم بانوان کشورمان در کاراته کومیته برای کسب مدال برنز بازی های آسیایی هانگژو برابر سانیس تیارانی از اندونزی قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و مدال برنز گرفت.

١٣:١٦: امیر مهدی‌زاده در وزن منهای ۶۷ کاراته کومیته و در مبارزه پایانی خود برای کسب مدال برنز برابر امیرعلی دیدار از قزاقستان  قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و دستش به مدال نرسيد.


* سنگنوردی

۴:۴۵: الناز رکابی ملی پوش سنگنوردی ایران در نیمه نهایی ماده لید و بولدرینگ برای رسیدن به فینال به مصاف حریفان خود می رود.

۴:۵۱: ملی پوش سنگنوردی کشورمان برای صعود به فینال باید در جمع 8 نفر برتر رنکینگ مرحله نیمه نهایی قرار بگیرد.در این مرحله 20 سنگنورد حضور دارند که در دو گروه رقابت می کنند.ساعت فینال در 20:28 وقت محلی می باشد.

٦:٠٢: الناز رکابی ملی پوش سنگ نوردی کشورمان گام اول را محکم برداشت. مرحله نیمه نهایی مسابقات سنگنوردی (ماده بولدرینگ) در سه مسیر برگزار شد که ملی پوش کشورمان در مسیر اول  چهار گره را لمس کرد. او این مسیر را در همان گام اول با 25 امتیاز کامل به پایان رساند. او تنها نفری بود که در همان بار اول موفق به طی مسیر شد. رکابی در حال حاضر بعد اینگ هونگ لی از چین تایپه دوم است.

1936205

۹:۵۸:الناز رکابی، ملی پوش سنگ نوردی کشورمان موفق شد‌در ماده لید امتیازخوبی را به خود اختصاص داده و شانسش را برای فینالیست شدن بالا ببرد. 

۱۰:۰۲: او در ماده لید مرحله نیمه نهایی 1/42 امتیاز کسب کرد تا در مجموع 9/94 پوئن کسب کرده و در حال حاضر رده چهارم را در اختیار دارد.

۱۰:۲۱: الناز رکابی با قرار گرفتن در رده  هفتم به فینال بازیها راه پیدا کرد. مسابقه فینال از ساعت 18:30 به وقت محلی هانگژو (14 به وقت تهران) آغاز می شود.

١٣:١٨: فینال سنگ نوردی  الناز رکابی به دليل بارش شديد باران با یک ساعت تاخیر برگزار می شود.

۱۵:۰۴: فینال رقابت‌های سنگ نوردی بازیهای اسیایی کنسل شد. در حالی که الناز رکابی با قرار گرفتن در جمع هشت سنگنورد برتر قرار گرفت و قرار بود در جمع این نفرات فینال را برگزار کند بدلیل بارش شدید باران رقابت لغو و رکابی با هفتمی به کار خود در هانگژو پایان داد!


* كبدى

٧:٢٢: تيم ملى كبدى بانوان كه ديروز با شكست مقابل چين تايپه به مقام سوم بازى هاى آسيايى رسيده بود، امروز با حضور در مراسم اهداى مدال، مدال برنز خود را دريافت كرد.

٧:٢٤: تصاوير نشان مى دهد بازيكنان ايران اصلا از اين مدال برنز راضى نيستند و قصد داشتند مدال طلاى دوره قبلى خود را تكرار كنند.

1936781

٧:٢٥: تيم ملى كبدى هند با شكست چين تايپه توانست عنوان قهرمانى اين مسابقات را جشن بگيرد.

١٠:٣٠: تيم ملى كبدى مردان ايران براى كسب مدال طلا در فينال به مصاف هند رفته است.

۱۱:۰۴: نیمه اول فینال کبدی با نتیجه ۱۷-۱۳ به سود هند به پایان رسید. ایران باید برای قهرمانی نتیجه را در نیمه دوم جبران کند.

۱۲:۴۰: این دیدار در دقایق پایانی در حالی که با تساوی ۲۸-۲۸ در جریان بود، به دلیل اعتراض دو تیم به داوری بیش از یک ساعت است که متوقف شده.

1936860

۱۲:۵۳: پس از بررسی  هفتاد دقیقه‌ای داوران حاضر در سالن  نتیجه بازی ایران و هند ۳۲ بر ۲۹ به نفع هند اعلام شد.

۱۲:۵۵: در نهایت تیم ملی کبدی ایران در دیداری جنجالی مقابل هند با نتیجه 29 بر 33 شکست خورد و به مدال نقره رسید.


* شطرنج

۱۰:۵۵: آغاز نبرد سرنوشت ساز تیم ملی شطرنج ایران و‌ کره جنوبی در دور نهم مسابقات تیمی.

۱۰:۵۸: ایران در صورت‌ برتری در این مسابقه بدون توجه به سایر نتایج به مدال طلا خواهد رسید.

۱۱:۰۵: پرهام مقصودلو میز شماره یک
با تصمیم کمیته برگزاری مسابقات پرهام مقصودلو در میز جدا و اصلی مسابقات مقابل حریف کره‌ای قرار گرفت. بواسطه اینکه ایران شانس اصلی قهرمانی مسابقات محسوب می شود و قرار بر این شده که مسابقه فینال پخش زنده تلویزیونی داشته باشد،  مقصودلو در میزی جدا از میز اصلی مسابقه می‌دهد.

1936834

١٣:٠١: از دور نهم و پایانی رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو، پویا ایدنی توانست به راحتى حریف خود گواین از کره جنوبی را شکست دهد و اولین پیروزی تیم ملی را به ثبت برساند.

1936885

١٣:١٧: پرهام مقصودلو توانست به راحتی لی از کره جنوبی را شکست دهد و دومین پیروزی تیم ملی را به دست آورد.

١٣:٢٠: سید محمد امین طباطبایی با پیروزی مقابل کوان سومین برد ایران را رقم زد.

١٣:٥١: دانشور آخرین شطرنج‌باز ایران بود که از روی میز بازی بلند شد و با شکست حریف کره ای خود سبب شد ایران با نتیجه قاطعانه 4 بر صفر کره جنوبی را شکست داده و قاطعانه قهرمان شود.

١٣:٥٣: اين يازدهمين و شايد شيرين‌ترين طلاى ايران بود كه در رشته شطرنج به دست آمد.


* وزنه‌برداری

۱۴:۳۰: مراسم معارفه دسته ۱۰۹+ کیلوگرم وزنه‌برداری‌ برگزار شد. علی داوودی و آیت شریفی نمایندگان ایران در این وزن هستند.

١٥:٢٦: آيت شريفى با ١٨٥ كيلو و على داوودى با ١٩٢ كيلوگرم در يكضرب به كار خود پايان دادند و عملكرد ضعيفى از خود به جاى گذاشتند. اين دو وزنه‌بردار فقط يک حرکت صحیح به ثبت رساندند.

1936964

۱۵:۳۵: در پایان حرکت‌های یکضرب دسته ۱۰۹+ کیلوگرم گور میناسیان، وزنه‌بردار ارمنستانی الاصل تیم بحرین با مهار وزنه ۲۱۲ کیلوگرم ضمن شکست رکورد بازی‌های آسیایی در صدر ایستاد و علی داوودی با رکورد ۱۹۲ کیلوگرم دوم شد. جانگابایف از ازبکستان با ۱۹۰ و آیت شریفی، دیگر نماینده ایران با ۱۸۵ کیلوگرم در رده های سوم و چهارم هستند.

1936965

۱۵:۵۹: آیت شریفی‌ روی حرکت سوم یکضرب و زیر وزنه ۱۹۳ دچار مصدومیت شد و با تشخیص پزشکان از ادامه رقابت‌های انصراف داد.

۱۶:۰۷: علی داوودی در حرکت اول دوضرب ۲۳۴ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.

۱۶:۱۱: داوودی در حرکت دوم ۲۴۶ کیلوگرم را نتوانست مهار کند و از حرکت سوم هم انصراف داد.

۱۶:۱۵: و جدول پایانی رقابت دسته فوق سنگین ۱۰۹+ کیلوگرم با کسب نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی برای علی داوودی.

1936986

١٦:٢٨: درحالی ايران صاحب مدال نقره شد که از بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ تا کنون، در تمامی ادوار مدال طلای فوق سنگین به وزنه‌برداران ایرانی رسیده بود.


* واترپلو

۱۴:۴۳: نيمه نخست ديدار تيم هاي ملي واترپلوی ايران و قزاقستان در مرحله رده بندي با برتري ٣ بر ٢ ايران پایان یافت.

۱۵:۴۳: ملي پوشان واترپلوی ايران كه به دنبال تکرار مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بودند امروز در دیدار رده بندی این دوره از بازي‌ها مقابل قزاقستان به آب زدند. در اين ديدار شاگردان مهدي پنام تاش در ضربات پنالتي با نتيجه ١٠ به ٩ مقابل حريف خود شكست خورده و از كسب مدال بازماندند.

۱۵:۴۸: ملي پوشان واترپلوی ايران در پايان نيمه نخست به تساوي ٤ -٤ رضايت دادند، آنها در پايان نيمه دوم هم به تساوي ٧-٧ رضايت دادند و بدين ترتيب كار يه ضربات پنالتي كشيده شد. در پايان ضربات پنالتي، تيم ملي واترپلوی ايران برابر حريف خود شكست خورد.

1936975

دیدگاه‌ها