کد خبر : 1970831 | 15 مهر 1402 ساعت 09:40 | 43.6K بازدید | 26 دیدگاه

نبرد با قهرمان جدید جهان در هانگژو

مهمترین طلای کاروان ایران در یک‌قدمی گلیج

مجتبی گلیج، عصر امروز برای رسیدن به مدال طلا، سخت‌ترین کار ممکن را پیش‌رو خواهد داشت‌.

مهمترین طلای کاروان ایران در یک‌قدمی گلیج

به گزارش "ورزش سه"، مجتبی گلیج که دو هفته قبل به عنوان یکی از مدعیان جدی وزن ۹۷ کیلوگرم وارد مسابقات جهانی شد و تا مرز شکست عبدالرشید سعدالله‌یف، قهرمان بلامنازع این وزن پیش رفت، حالا برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی در این وزن وارد میدان شده است.

گلیج امروز به ترتیب از سد رقبای ازبکستانی، مغولستانی و قزاقستانی خود گذشت اما تقریبا در هیچکدام از این کشتی‌ها با اختلاف پیروز نشد و تا لحظه آخر مربیان تیم ملی این استرس را داشتند که گلیج برد را با باخت عوض کند. به ویژه در کشتی نخست خود با حریف باتجربه ازبکستانی‌اش، گلیج تا سی ثانیه مانده به پایان ۴ امتیاز عقب بود اما از ضعف بدنی حریف به خوبی استفاده کرد و توانست امتیازات از دست رفته را در ثانیه‌های پایانی جبران کند‌.

1936813

مجتبی گلیج حالا در یک قدمی مدال طلا قرار دارد، اما مبارزه او در فینال مقابل تاج‌الدین روسی‌الاصل که برای بحرین کشتی می‌گیرد کاملا متفاوت از سه کشتی قبلی او خواهد بود. گلیج خوب می‌داند که این حریف بحرینی، دو هفته قبل شگفتی‌های بزرگی را در مسابقات جهانی با شکست اسنایدر و سعدالله‌یف رقم زده و به راحتی به هیچ کشتی‌گیری باج نمی‌دهد. 

کشتی‌گیر ۹۷ کیلوی ایران اگر بتواند قهرمان جهان را در هانگژو شکست دهد، بدون شک بهترین طلای نه تنها کشتی بلکه کاروان ایران را به دست خواهد آورد.

1936814

دیدگاه‌ها