کد خبر : 1970840 | 15 مهر 1402 ساعت 14:55 | 180.2K بازدید | 209 دیدگاه

ادامه سریال باخت‌های سنگین؛

برزیل ۳-۰ ایران: کابوس لعنتی زودتر تمام شو!

تیم ملی والیبال ایران در سه ست متوالی برابر برزیل میزبان شکست خورد.

برزیل ۳-۰ ایران: کابوس لعنتی زودتر تمام شو!

به گزارش"ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت 16:30 دقیقه امروز (شنبه 15 مهر) به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم والیبال جهان رفت و سه بر صفر با امتیازات 19 بر 25، 20 بر  25 و 23 بر 25 مغلوب این تیم شد.

علیرضا طلوع‌کیان تصمیم داشت با ترکیب محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، مبین نصری، سید محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو برابر برزیل قرار گیرد که به هنگام گرم کردن توپ بازیکن برزیلی با حضرت‌پور برخورد کرد و به دلیل مصدومیت آرمان صالحی جایگزین این لیبرو شد.

امین اسماعیل‌نژاد هم به دلیل بیماری گوارشی امکان حضور کامل در ترکیب تیم ملی والیبال ایران را نداشت و در این مسابقه هم همچون دیدارهای گذشته در ترکیب اصلی قرار نگرفت.

تیم‌ ملی والیبال برزیل هم با ترکیب برونو رزنده، دارلان سوزا، ریکاردو لوکارلی، هنریکه هونوراتو، لوکاس ساتکمپ، فلاویو گالبرتو و تالس هوس  با سرمربیگری رنان دال زوتو برابر ایران به میدان رفت.

در ست نخست این دیدار ملی‌پوشان کشورمان با ارائه یک بازی خوب چند امتیاز اختلاف با حریف ایجاد کردند اما در امتیاز 8 برزیل اختلاف را از بین برده و باعث شد طلوع‌کیان وقت استراحت نخست خود را درخواست دهد اما تاثیری نداشت و حریف دو امتیاز از ایران پیشی گرفت.

1936031

سرویس‌های دارلان سوزا و کسب دو امتیاز سرویس پیاپی باعث شد طلوع‌کیان بار دیگر وقت استراحت بگیرد تا شاید ایران امکان کاهش اختلاف امتیاز در پوئن 14 بر 12 را بیابد اما این برزیل بود که با حملات موفق‌تر امتیازات را به 18 بر 12 رساند. در ادامه بازیکنان جوانی چون مبین نصری تلاش‌هایی برای جبران پوئن‌های از دست رفته به خرج دادند و لحظاتی از مسابقه موفق بودند اما در ادامه حریف با عملکرد بهتر بازی را به نفع خود پیش می‌برد.

تغییرات طلوع‌کیان در جهت بهبود روند بازی در ست نخست و تعویض صابر کاظمی با پوریا حسین خانزاده و محمد طاهر وادی با جواد کریمی برای چهار دریافته کردن بازی و بهبود توپ‌گیری هم تاثیری نداشت و در نهایت ست نخست با امتیاز 25 بر 19 به پایان رسید.

امیرحسین اسفندیار که در ست نخست با نظر طلوع‌کیان وارد زمین شد در ست دوم هم در ترکیب تیم باقی ماند و برزیل نخستین امتیاز این ست را از آن خود کرد اما در ادامه دو تیم نسبتا پایاپای پیش رفتند. اختلاف امتیاز با حریف به مرور بیشتر شد و در نهایت در امتیاز 11 بر 5 طلوع‌کیان درخواست استراحت داد تا توصیه‌هایی به بازیکنان داشته باشد.

در این ست حملات اول ملی‌پوشان در زمین حریف نمی‌خوابید و در توپ‌گیری توپ‌های برگشتی مشکل داشتند. در حالی که برزیلی‌ها با عملکرد خوب در سرویس و توپ‌گیری داخل میدان اختلاف را به 12 بر 8 رساندند. در ادامه ایران با بهبود نقاط ضعف اختلاف پوئن را در عدد 14 به یک امتیاز رساندند و سرمربی برزیل ناچار به درخواست وقت استراحت شد.

عملکرد خوب صابر کاظمی امتیازات با حریف را در عدد 15 مساوی کرد و در ادامه هم ملی‌پوشان عملکرد خوبی داشتند اما در امتیازهای پایانی حریف با استفاده از تجربه خود نتیجه را 25 بر 20 به نفع خود به پایان رساند.

1936831

در ست سوم بار دیگر امتیاز نخست از آن برزیلی‌ها شد و در ادامه ایران 2 بر 2 امتیازات را مساوی کرد. در این ست که مهدی جلوه جایگزین سید محمد موسوی شده بود، طلوع‌کیان در امتیاز 5 بر 2 وقت استراحت گرفت تا شاید صحبت‌های مسعود آرمات بتواند بازیکنان را به بازی برگرداند.

در ادامه اختلاف امتیاز ملی‌پوشان با حریف کاهش یافته و به یک پوئن فاصله در عدد 7 رسید اما این فاصله زمان زیادی دوام نیاورد و برزیلی‌ها خیلی سریع امتیازات را 10 بر هفت کردند. امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی و مبین نصری در این ست در ترکیب قرار گرفتند و تیم ملی کشورمان توانست در امتیاز 14 با برزیل برابر شود و تا امتیاز 19 این تساوی پوئن ادامه داشت تا این که برزیلی‌ها دو امتیاز پیش افتاده و طلوع‌کیان را وادار به درخواست وقت استراحت کردند. وقت به موقع بود و اختلاف پوئن به یک امتیاز رسید و این بار سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد اما این موضوع تاثیری بر عملکرد ایران نداشت و در امتیاز 22 با ویدیوچک به موقع سرمربی ایران دو تیم مساوی شدند. علی‌رغم تلاش ملی‌پوشان در نهایت این ست نیز 25 بر 23 به سود برزیل شد تا میزبان سه بر صفر فاتح این میدان باشد.

ولادیمیر سیمونوویک از سوئیس به عنوان داور اول و هونگوورا مچان والتر از پرو به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.
تماشاگران برزیلی پیش از آغاز بازی وارد سالن شده و تمامی صندلی‌های سالن را پر کردند تا این مسابقه با تشویق یکپارچه تیم میزبان دنبال شود. این دیدار 9249 تماشاگر داشت که رکورد جدیدی در این مسابقات ثبت شد و تا کنون این تعداد تماشاگر برای بازی حضور نیافته بودند.

در دیدارهای قبلی برزیل برابر حریفان، 8854 تماشاگر در دیدار با کوبا، 8954 نفر در مسابقه با آلمان و 9125 تماشاگر در دیدار جمهوری چک ثبت شده بود.

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در طول تاریخ 20 بار به مصاف یکدیگر رفتند و این بیست و یکمین جدال دو تیم بود که هجدهمین برد برزیل را رقم زد.

آخرین رویارویی دو تیم نیز در قهرمانی مردان جهان سال 2022 بود که تیم ایران همانند این دیدار سه بر صفر مغلوب شد.

مردان برزیل با 14 دوره حضور در بازی‌های المپیک 6 مدال شامل سه طلا و سه نقره مسابقات والیبال این رویداد مهم جهان را در گنجینه افتخارات خود دارند و امسال برای پانزدهمین حضور در المپیک محکوم به برد ایران بودند.

زردپوشان والیبال این کشور همچنین سابقه حضور در 17 دوره رقابت‌های قهرمانی مردان جهان دارند که در هفت دوره روی سکو رفته‌اند. سه مدال طلا و قهرمانی، سه نایب قهرمانی و یک مدال برنز ره‌آورد والیبال برزیل از رقابت‌های جهانی است.

حضور در 12 دوره جام جهانی از سال 1969 تاکنون نیز از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال برزیل است که سه مقام قهرمانی و سه مدال برنز به دست آورده است.

همچنین 10 جام قهرمانی، هفت مدال نقره و چهار مدال برنز لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در گنجینه افتخارات تیم ملی والیبال مردان برزیل که بزرگترین گنجینه افتخارات جهان است، وجود دارد.

15 مهر 1402 ساعت 18:01

توپ والیبالست سوم: ایرانایران ۲۳ - 25 برزیلبرزیل
در این ست مهدی جلوه به جای سید محمد موسوی و جواد کریمی به جای وادی وارد زمین شدند. بازی با اشتباهات فراوان بازیکنان ایران از جمله صابر کاظمی شروع شد و برزیلی‌ها چند امتیاز جلو افتادند اما چند سرویس خوب ولی زاده اختلاف را کمتر کرد و بازی تا یک سوم اول ۱۰ بر ۷ به سود برزیل شد. در ادامه امین اسماعیل نژاد به جای صابر کاظمی وارد زمین شد. این تعویض باعث شد تیم ملی بهتر بازی کند و بازی چهارده بر چهارده مساوی شود تا بلافاصله رنان دال زوتو دو تعویض‌های معروف خود را انجام دهد. بازی تا پوئن نوزده یک امتیاز یک امتیاز پیش می‌رفت تا اینکه برزیلی با تجربه بیشتر توانستند با استفاده از جو بی نظیر سالن بازی را ۲۲ بر ۱۹ به سود خود کند. گرچه ایران باز هم توانست بازی را ۲۲ بر ۲۲ برابر کند ولی یک دریافت بد کافی بود تا برزیل برنده این ست شود و تیم ملی والیبال ایران ششمین باخت خود را متحمل شود.

15 مهر 1402 ساعت 17:29

توپ والیبالست دوم: ایرانایران ۲۰  -  ۲۵ برزیلبرزیل
برزیلی‌ها که از پیروزی در ست اول روحیه گرفته بودند در این ست با سرویس‌های عالی دارلان سوزا بازی را عالی آغاز کردند و با کمک اشتباهات فراوان تیم ملی والیبال ایران تا امتیاز ده، پنج پوئن فاصله انداختند. در ادامه با چند سرویس خوب همایونفرمنش و آبشارهای صابر کاظمی اختلاف به سه رسید و بازی دوازده بر نه شد. اما هر بار کار برزیل گره می‌خورد برنو رزنده پاسور با تجربه برزیلی‌ها کار را به سرعت می‌کشاند و جواب هم می‌گرفت. حالا نوبت صابر کاظمی بود که با سرویس‌های دیدنی‌اش اختلاف پنج امتیازی را به صفر و نتیجه را پانزده بر پانزده کند. اما دو تعویض رنان دال زوتو روند بازی را تغییر داد و آلان سوزا و فرناندو کرلینگ توانستند به همراه لوکاس ساتکمپ برتری را به برزیلی‌ها برگردانند و ست دوم را هم از آن خود کنند.

15 مهر 1402 ساعت 16:57

توپ والیبالست اول: ایرانایران ۱۹ - ۲۵ برزیلبرزیل
ست اول در جو سنگین سالن با بازی خوب تیم ملی آغاز شد و توانستیم با سرویس‌های خوب نه بر پنج پیش بیفتیم. اما از اینجا بود که برزیلی‌ها موتورهای خود را روشن کردند و با چند اشتباه بازیکنان ایران از جمله محمد طاهر وادی و سرویس‌های خوب لوکارلی و سوزا بازی از نه بر پنج به سود ایران به پانزده بر ۱۱ به سود برزیل تغییر یافت! در ادامه برزیلی که حمایت و تشویق هواداران خودی را داشتند باز هم با سرویس‌های خوب ریکاردو لوکارلی اختلاف را بیشتر کردند و توانستند پیروز این ست شوند‌. برنو رزنده به خوبی توانست بازیکنان خود را تغذیه کند و در طرف مقابل وادی اصلا در این ست خوب کار نکرد.

15 مهر 1402 ساعت 16:33

محمدرضا حضرت‌پور در گرم کردن قبل از مسابقه ایران و برزیل به دلیل برخورد توپ به صورت مصدوم شد و از ترکیب ابتدایی تیم ملی والیبال کشورمان خارج شد و آرمان صالحی به عنوان لیبرو برابر برزیل به میدان می‌رود.

15 مهر 1402 ساعت 16:27

امین اسماعیل‌نژاد به دلیل بیماری گوارشی امکان حضور کامل در ترکیب تیم ملی والیبال ایران را ندارد.

15 مهر 1402 ساعت 16:18

ترکیب تیم ملی والیبال برزیل: 
برونو رزنده، دارلان سوزا، ریکاردو لوکارلی، هنریکه هونوراتو، لوکاس ساتکمپ، فلاویو گالبرتو، تالس هوس

15 مهر 1402 ساعت 16:04

*ترکیب تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل
محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، مبین نصری، سید محمد موسوی و  آرمان صالحی

15 مهر 1402 ساعت 15:54

برزیلی‌ها مثل بازی‌های قبلی در برابر ایران نیز برای تیم ملی کشورشان سنگ تمام گذاشته‌اند.

1936981
15 مهر 1402 ساعت 15:45

آمار بازیکنان تیم ملی والیبال برزیل در بازی آخر خود مقابل کوبا

1936970
15 مهر 1402 ساعت 15:18

با پایان یافتن محرومیت یک‌جلسه‌ای سید محمد موسوی، او می‌تواند مقابل برزیل به میدان برود، سید تنها بازیکن از ترکیب فعلی است که طعم برد مقابل برزیل را چشیده است.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها