کد خبر : 1970907 | 15 مهر 1402 ساعت 15:17 | 42.7K بازدید | 49 دیدگاه

اتفاق عجیب در هانگژو: فینال سنگنوردی لغو شد

حسرت بزرگ الناز رکابی زیر باران سیل‌آسای هانگژو

الناز رکابی، سنگنورد سرشناس ایران، موفق نشد توانایی خود را در فینال مسابقات آسیایی نشان بدهد.

حسرت بزرگ الناز رکابی زیر باران سیل‌آسای هانگژو

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که همه منتظر برگزاری دیدار فینال سنگنوردی بانوان بودند، اما اتفاقی عجیب در هانگژو افتاد و رتبه‌ها بدون برگزاری مسابقه نهایی مشخص شد.

ساعاتی پیش تصاویری از سالن برگزاری مسابقات سنگنوردی منتشر شد که باران عجیبی در حال باریدن بود و در نهایت شرایط جوی اجازه برگزاری مسابقه را نداد و درحالی که ورزشکاران در انتظار برگزاری مسابقه فینال بودند، مسابقه فینال از سوی مسئول برگزاری کأن لم یکن تلقی شد و رتبه‌بندی بر اساس مسابقه قبلی اعلام شد.

فینال رقابت‌های سنگنوردی بازی‌های آسیایی درحالی کنسل شد که الناز رکابی با قرار گرفتن در جمع هشت سنگنورد برتر قرار گرفت و قرار بود در جمع این نفرات فینال را برگزار کند و به‌دلیل بارش شدید باران رقابت لغو شد.

1936961

رکابی بعد از چند مرحله رقابت سخت در ماده لید بازی‌های آسیایی هانگژو موفق شد امتياز خوبى را به خود اختصاص داده و راهى فينال شود. ركابى در ماده لید مرحله نیمه نهایی 1/42 امتیاز کسب کرد تا در مجموع 9/94 پوئن کسب کرده و در رده هفتم قرار گرفت و در پی جایگاه بهتر و کسب مدال بود که شرایط جوی این اجازه را نداد.

1936962

به این ترکیب رکابی با هفتمی به کار خود در هانگژو پایان داد و قطعا حسرت خواهد خورد که شانس رقابت در فینال را به سادگی از دست داده است.

این اتفاق بسیار عجیب و بی‌سابقه در مسابقات آسیایی است و اصلا مبنای درستی برای اهدای مدال نیست چرا که ممکن است یک سنگنورد انرژی خود را برای فینال ذخیره کرده باشد.

این یک نمره منفی برای برگزارکنندگان مسابقات هانگژو است و آنها باید با توجه به شرایط جوی پلن دومی برای مسابقه فینال در نظر می‌گرفتند.

1936963

دیدگاه‌ها