کد خبر : 1970910 | 15 مهر 1402 ساعت 15:22 | 26.8K بازدید | 4 دیدگاه

سامان درخشید، یامگا مهاجم شد:

تورانیان در نقش ستاره فرانسوی استقلال

با درخشش سامان تورانیان در تیم ملی امید، کوین یامگا وینگر تخصصی و ثابت استقلال خواهد شد.

تورانیان در نقش ستاره فرانسوی استقلال

به گزارش "ورزش سه"، پیش از مسابقات انتخابی المپیک و آسیایی هانگژو استقلالی‌ها غیر از صالح حردانی و یامگا بازیکنی را برای حضور در سمت راست خط دفاعی تصور نمی‌کردند.

عملکرد درخشان سامان تورانیان در ترکیب تیم ملی امید آبی‌ها را به حضور یک دفاع راست باانرژی و رونده در تیم خود امیدوار کرد.

تورانیان در مسابقات انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو جزء نفرات اصلی تیم ملی بود و در اکثر مسابقات برای تیم ملی به میدان رفت، او در تمام بازی‌ها نفوذهای زیادی انجام داد و موفق به گلزنی و پاس گل در این تورنمنت‌ها شد.

حضور تورانیان روی نیمکت استقلال یک پیام مهم هم به همراه دارد، کوین یامگا بازیکن فرانسوی استقلال می‌تواند با تمرکز بیشتر و هدفمندتر در پست وینگر و مهاجم برای استقلال به میدان برود و دیگر دغدغه حضور در پست دفاع راست را نداشته باشد.

یامگا در 2 فصلی که در استقلال حضور داشت در زمان فرهاد مجیدی به عنوان مهاجم به میدان رفت و 10 گل برای آبی‌ها به ثمر رساند و از زمان حضور ساپینتو به خط دفاع منتقل شد و عملکرد فوق العاده‌ای در فاز تدافعی ثبت کرد، حالا جواد نکونام هم با رفتن مسیر مجیدی او را در خط حمله قرار داده است، اما او همچنان گزینه دوم استقلال برای حضور در پست دفاع راست بود و همچنان از او به عنوان مدافعی که تغییر پست داده است یاد می‌شد.

1936953

استقلال ضعف قابل توجهی در پست وینگر دارد، خروج محبی و قائدی، مصدومیت رضا میرزایی و جذب تنها مهرداد محمدی دست نکونام را در کناره‌های زمین خالی کرد و وجود بازیکن چند پسته‌ای مانند یامگا در استقلال گره‌گشا این مشکل بود، این بازیکن با حضور تورانیان دیگر نیازی نیست آلترناتیو حردانی برای دفاع راست باشد و با تمرکز بیشتر، استراحت در طول فصل و آمادگی ذهنی برای حضور در خط حمله کارآمدتر از قبل خواهد بود.

از سوی دیگر عملکرد درخشان حردانی در این فصل لیگ برتر برای استقلال، او را تبدیل به مهره‌ای کرده است که نکونام در فولاد در اختیار داشت و گویا این مربی بازی گرفتن از حردانی را به خوبی بلد است، حردانی در این فصل مسابقات در اولین دیدار برای آبی‌ها مقابل صنعت نفت گلزنی و به واسطه درخشش در 4 بازی ابتدایی حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کرد، استقلال با حضور تورانیان و حردانی ضعفی در این پست نخواهد داشت.

استقلال در سمت راست زمین حردانی، تورانیان و یک خط جلوتر یامگا را در اختیار دارد و با زوج‌سازی این بازیکنان نکونام می‌تواند خیال راحتی از جناح راست استقلال داشته باشد.

تورانیان اصالتا کرمانی است و امروز به همراه استقلال در زادگاهش حضور پیدا کرده است و امکان این وجود دارد که برای دقایقی در ترکیب استقلال به میدان برود.

دیدگاه‌ها