کد خبر : 1971043 | 16 مهر 1402 ساعت 02:30 | 65.1K بازدید | 18 دیدگاه

پشتک و وارو برای آخرین طلای ایران در هانگژو

این هفتاد و چهارمین مدال طلای کشتی ایران در رقابت‌های کشتی در بازی‌های آسیایی پس از آغاز آن در سال ۱۹۵۱ میلادی است.

پشتک و وارو برای آخرین طلای ایران در هانگژو

به گزارش ورزش سه، امیرحسین زارع آخرین نبرد رقابت‌های کشتی این مسابقات را انجام داد و با پیروزی هفت بر صفر مقابل مونتخور مغولی طلای این رقابت‌های را به گردن آویخت؛ مدالی که احتمالا آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها هم هست.

بنابر آنچه که آمارنویس‌های کشتی می‌گویند این، هفتاد و چهارمین طلای کشتی ایران در تاریخ این رقابت‌ها است. تیم ملی کشتی آزاد همواره مدعی اول کسب مدال‌های رنگارنگ کاروان ایران در رقابت‌های آسیایی و المپیک بوده و در این دوره از رقابت‌های آسیایی، سه طلا توسط یونس امامی، حسن یزدانی و اميرحسين زارع دریافت کرد.

1937230

تیم کشتی آزاد ایران دو نقره هم توسط رحمان عموزاد و مجتبی گلیج گرفت و تنها وزنی که در آن حرفی برای گفتن نداشتیم، به ابراهیم خواری اختصاص داشت که در وزن ۵۷ کیلوگرم با وجود شروع خوب مقابل حریف هندی مغلوب حملات پیاپی او شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در دوره گذشته بازی‌های آسیایی ایران، سه طلا گرفته بود.

موفق‌ترین دوره قهرمانی تیم‌های ملی کشتی ایران در بازی‌های آسیایی به مسابقات آسیایی تهران برمی‌گردد که تیم ملی کشتی ایران در ده وزن، یک طلا، یک نقره و یک برنز دریافت کرده است.

1937232

امیرحسین زارع بعد از کسب قهرمانی با این پشتک و وارو هم چابکی خود را نمایش داد و هم جشن جالبی را مقابل مسئولان و تماشاگران برگزار کرد.

دیدگاه‌ها