کد خبر : 1971072 | 16 مهر 1402 ساعت 00:08 | 57.8K بازدید | 14 دیدگاه

فرصت بزرگ برای تاریخ‌سازی بهمنیار؛

آخرین طلای آسیا در انتظار دختر ایرانی

ورزشکاران زن ایرانی هنوز نتوانسته‌اند در مسابقات آسیایی هانگژو صاحب مدال طلا شوند.

آخرین طلای آسیا در انتظار دختر ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، تا پایان روز چهاردهم بازی‌هاى آسیایى دست زنان ورزشکاران ایرانى از مدال طلا کوتاه مانده و از بین 53 مدال به دست آمده، تنها 13 عدد آن طلاست که این تعداد مدال زرین کاروان 289 نفره ورزش ایران در نوزدهمین دوره مسابقات 2022 آسیایی هانگژو را هم ورزشکاران مرد کسب کرده‌اند.

ورزش ایران نسبت به سه دوره‌ى گذشته در گوانگژو با 20 طلا، اینچئون ٢١ طلا و جاکاراتا 20 طلا توانسته بود تعداد مدال‌هاى زرین خود را در عدد 20 ثابت نگه دارد و حتى در هر سه دوره قبلى توسط دختران ورزشکار به مرغوب‌ترین رنگ مدال هم برسد، در هانگژو افت محسوسى را تجربه کرده است.

خدیجه آزادپور، ووشوکار وزن 6- کیلوگرم سابق تیم ملی در بازی‌های آسیایى 2010 گوانگژو، نجمه خدمتى و حمیده عباسعلى ورزشکاران تیرانداز و کاراته در 2014 اینچئون و تیم ملى زنان کبدى ایران در  2018 جاکارتا، ایران را صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایى کرده بودند.

1937299

البته پیش از مدال‌هاى فوق نیز مهوش شفاعى، گیتى محبان، ژیلا الماسى، مریم شریعت زاده و مریم آچاک در بازی‌هاى آسیایى 1974 تهران مدال طلاى تیمى شمشیربازى اسلحه فلوره را به گردن آویخته بودند.

حال در آخرین روز نوزدهمین دوره بازی‌هاى آسیایى و در شهر هانگژوى چین تنها این سارا بهمنیار در منفى 50 کیلوگرم رقابت‌هاى کمیته‌ى کاراته است که شانس این را دارد تا با کسب مدال طلا کارى کند تا نوار به دست آوردن طلاى دختران ورزشکار کشورمان در سه دوره گذشته بازی‌هاى آسیایى پاره نشود.

بهمنیار با کسب مدال طلا هم تنها دختر ورزشکار ایرانى نوزدهمین دوره بازی‌هاى آسیایى نام مى‌گیرد که بر سکوى قهرمانى تکیه زده و هم باعث مى‌شود کاراته در بخش انفرادى به پرافتخارترین ورزش زنان ایران در بازی‌هاى آسیایى دست پیدا کند.

1937301

سارا بهمنیار دختر اهل آستانه اشرفیه استان گیلان در بازی‌هاى المپیک 2020 توکیو با کسب سهمیه حاضر بود و در کارنامه و کلکسیون افتخارات خود برنز قهرمانى جهان، برنز قهرمانی آسیا، دو طلا، یک نقره و دو برنز کاراته وان و لیگ جهانى، نقره و برنز امیدهای جهان و طلای نوجوانان آسیا را در کارنامه دارد.

این قهرمان ارزنده کاراته ایران برای کسب مدال طلا باید با توجه به استراحت در دور نخست، سه رقابت در پیش را بدون شکست پشت سر بگذارد که با توجه به قدرت حریفان عنوان‌دار احتمالى فلیپینى، ژاپنى، قزاق و هنگ کنگى او کار ساده‌اى نیست. کار ساده‌اى نیست، اما براى سارا بهمنیار جوان و با تجربه هم نشدنى به نظر نمى‌آید.

دختران کاروان ورزش ایران در هانگژو تا قبل از روز آخر، 7 نقره و 8 برنز انفرادى و تیمى و یک مدال برنزى مجموع میکس زنان و مردان را به خود اختصاص داده‌اند.

سارا بهمنیار مى‌تواند با کسب هر رنگ مدالى، تعداد مدال‌هاى کاروان ورزش ایران به عدد 54 برساند.
پوریا تابان

دیدگاه‌ها