کد خبر : 1971221 | 16 مهر 1402 ساعت 19:48 | 28.9K بازدید | 55 دیدگاه

سه امتیاز شیرین‌تر از عسل

ملوان 1 - 0 نساجی: تارتار پیروز زیباترین بازی فصل

ملوان در یک دیدار فوق العاده زیبا و تماشایی موفق شد در حضور تماشاگران خودی، از سد نساجی عبور کند.

ملوان 1 - 0 نساجی: تارتار پیروز زیباترین بازی فصل

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری فوق العاده زیبا و تماشایی از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر، ملوان موفق شد در استادیوم سیروس قایقران شهر انزلی به لطف گل دقایق پایانی میلاد باقری از سد نساجی عبور کند.

ویدئو: 313071

بازی با حملات ملوان آغاز شد و پیمان رنجبری در همان دقایق ابتدایی بازی، دو موقعیت نصف و نیمه داشت که از دست رفتند. علاء عباس می‌توانست از سانتر زامهران نهایت استفاده را ببرد، ولی او در شرایطی که تک و تنها مقابل دروازه ملوان بود، از این ارسال به خوبی استفاده نکرد و ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

قاضی‌پور که در این مسابقه بارها خط دفاعی نساجی را آزار داده بود، در سمت چپ یک توپ دریافت کرد و پس از ورود به محوطه جریمه ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که واکنش خوب مظاهری مانع از گلزنی میزبان شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

ملوان نیمه دوم را با حملات پی در پی آغاز کرد و بازیکنان این تیم بارها از راست و چپ توپ را به روی دروازه ارسال می‌کردند که در یکی از آنها ضربه سر قاضی‌پور به شکل خطرناکی راهی اوت شد. در ادامه مهمترین موقعیت بازی را باز هم قاضی‌پور خلق کرد که شلیک راه دور او از روی یک ضربه ایستگاهی به تیرک دروازه برخورد کرد.

اسماعیل بابایی می‌توانست نساجی را پیش بیندازد، ولی واکنش افشار صداقت مانع از گلزنی او شد. این بازیکن در پشت محوطه جریمه با فرشید اسماعیلی یک و دو کرد و سپس در موقعیت تک به تک با گلر ملوان قرار گرفت که شوت بابایی را صداقت به زیبایی راهی کرنر کرد.

این مسابقه در دقایق پایانی فوق العاده تماشایی و دیدنی دنبال شد تا اینکه قفل دروازه‌ها در دقیقه 94 شکسته شد و ارسال کرنر ابوذر صفرزاده با ضربه سر میلاد باقری به گل ملوان تبدیل شد و استادیوم انزلی پس از این گل روی هوا رفت.

نساجی در دقیقه 98 شانس خوبی برای زدن گل تساوی داشت، ولی محمود قائدرحمتی در دو قدمی دروازه، با ضربه سر، توپ را به تیرک کوبید تا در نهایت ملوان موفق شود سه امتیاز حساس این بازی دیدنی را از آن خود کند.

نکته جالب اینکه باز هم پاقدم زنان انزلی‌چی برای ملوان خوش یمن بود و در حضور دوباره آنها، تیم تارتار به پیروزی دست یافت.


بازی از هفته هفتم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
تقویمپنج‌شنبه: 1402/07/16 – ساعت: 17:15 
ورزشگاه: سیروس قایقران انزلی/  دو هزار تماشاگر 
سوتگروه داوری: حسین زیاری/ کمک‌ها: علی اکبر نوری، محسن حکیم؛ داور چهارم: سعید رحیمی مقدم/ ناظر: رحیم رحیمی مقدم


ملوانترکیب ملوان:

افشار صداقت | حسین صادقی | حامد نورمحمدی| میلاد باقری | پیمان رنجبری | رضا جعفری ('72- سهیل فداکار) | آرمان اکوان | پدرام قاضی‌پور | مجید عیدی | پوریا پورعلی | مهران احمدی ('72- ابوذر صفرزاده)
سرمربی: مهدی تارتار

نساجیترکیب نساجی:
رشید مظاهری | وحید محمدزاده |سید محمد احسان حسینی ('78- امیرحسین سام دلیری)| فرزاد زامهران|  امیرمحمد هوشمند | محمود قائد رحمتی | اسماعیل بابایی | صابر حردانی | محمدرضا عباسی ('26- فرشید اسماعیلی)| علاء عباس ('62- علی داوران) | محمدرضا آزادی ('78- آریا برزگر) 
سرمربی: مهدی رحمتی

1937593

کارت زردکارت زرد

نساجینساجی: امیرمحمد هوشمند ('33)، احسان حسینی ('70)، وحید محمدزاده ('81)، علی داوران ('88)


توپ گلشرح گل:
ملوان 1 – نساجی 0 (دقیقه 3+90: میلاد باقری): بالاخره موقعیت‌های پرشمار میزبان نتیجه داد و ارسال کرنر صفرزاده به روی دروازه با ضربه سر محمدرضا سلیمانی به تک گل بازی تبدیل شد.

ویدئو: 313068

کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 9: ارسال پدارم قاضی‌پور به روی دروازه با ضربه سر پیمان رنجبری همراه شد که رشید مظاهری به راحتی توپ را مهار کرد.
دقیقه 11: این بار ارسال یک توپ از سمت چپ روی نقطه پنالتی، فرصت خوبی را برای پیمان رنجبری مهیا کرد که ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 13: ارسال پای چپ زامهران از سمت راست در تیر دوم به علاء عباس رسید که ضربه سر بسیار خطرناک این بازیکن در دهانه دروازه با اختلاف بسیار کمی از بالای تیرک افقی به بیرون رفت.
دقیقه 37: پدرام قاضی‌پور پس از اینکه از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد، با پای راست ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که رشید مظاهری آن را با یک واکنش خوب دفع کرد.

دقیقه 54: پاس خوب مجید عیدی در سمت راست به پویا پورعلی رسید که ارسال او به روی دروازه با ضربه سر خطرناک پدرام قاضی‌پور به بیرون رفت.
دقیقه 40: اسماعیل بابایی پس از تصاحب توپ و یک چرخش دیدنی، ضربه پرقدرتش را روانه دروازه کرد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 58: ملوان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شلیک دیدنی و تماشایی راه دور پوریا پورعلی با برخورد به تیرک دروازه به درون زمین بازگشت.
دقیقه 59: پس از یک رفت و برگشت، توپ به پورعلی رسید که شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه را مظاهری گرفت.
دقیقه 60: شوت فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه را افشار صداقت در دو مرحله و به شکل خطرناکی مهار کرد.

دقیقه 79: یک و دوی تماشایی اسماعیل بابایی با فرشید اسماعیلی، موقعیت فوق العاده تک به تکی را برای نساجی به وجود آورد که ضربه بابایی با نوک انگشتان افشار صداقت و واکنش تماشایی این دروازه‌بان جوان راهی کرنر شد که البته داور به اشتباه ضربه کنار دروازه اعلام کرد.
دقیقه 80: میزبان بلافاصله صاحب موقعیت شد که سهیل فداکار روی یک پاس در عمق و فرار از قلب خط دفاعی، در مواجهه با رشید مظاهری، ضربه چیپش را زد که توپ از کنار تیرک دروازه به شکل بسیار خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 8+90: تیرک دروازه ملوان در آخرین ثانیه بازی به لرزه درآمد. ارسال کرنر فرشید اسماعیلی با یک تأثیرگذاری روی تیرک اول در تیرک دوم به محمود قائدرحمتی رسید که ضربه سر این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز شوت رشید مظاهری جلوکشیده به بیرون رفت.

1937592

بولت پرسپولیسحواشی

* از این مسابقه استقبال خوبی به عمل آمده و هواداران زن ملوان به مانند بازی‌های خانگی قبلی، در استادیوم حضور دارند.

* اندک هواداران نساجی که در استادیوم حاضر بودند، در اقدامی جالب، تیم نساجی را تشویق کردند.

* برخی از بازیکنان نساجی مانند رشید مظاهری پیش از شروع مسابقه به سمت نیمکت ملوان رفته و با مهدی تارتار به خوش و بش پرداختند.

* محمود قائدرحمتی که در بازی قبل برابر الهلال در برخورد با ناصر الدوسری دچار شکستگی سر شده بود، از ابتدا با سری بانداژ شده به میدان رفت.

* محمدرضا عباسی که در این بازی جانشین فرشید اسماعیلی شده بود، به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و جایش را به هافبک سابق استقلال داد.

* در دقایق پایانی نیمه اول و پس از مصدومیت محمود قائدرحمتی، در شرایطی که بازیکنان ملوان توپ را در اختیار داشتند، داور مسابقه در سوت خود دمید و بازی را متوقف کرد که این موضوع با اعتراض هواداران و بازیکنان ملوان همراه شد.

* در آخرین صحنه نیمه اول، توپ با تکل محمدرضا آزادی به کرنر رفت، ولی حسین زیاری، داور مسابقه، به دلیل اتمام وقت‌های تلف شده، سوت پایان 45 دقیقه نخست را به صدا درآورد و به میزبان اجازه نداد از ضربه کرنر استفاده کند که این موضوع باز هم با اعتراض بازیکنان ملوان همراه شد و مهدی تارتار نیز با لبخندی تلخ راهی رختکن شد.

* پس از آنکه امیرمحمد هوشمند در مرکز زمین با یک تکل خطرناک مرتکب خطا شد، داور بازی دستور به ادامه بازی داد تا ملوان از فرصت پیش آمده استفاده کند و نکته جالب اینکه حدود 3 دقیقه بازی بدون توقف پیگیری شد تا قاضی میدان بالاخره به دلیل آن خطا، یک کارت زرد به هوشمند نشان دهد.

* گزارشگر مسابقه نیز به اشتباه اعلام کرد که اسماعیل بابایی اخطار دریافت کرده ولی این خطا را هوشمند مرتکب شد.

* بازیکنان نساجی چندین بار روی زمین افتادند و این موضوع با اعتراض گسترده ملوانی‌ها همراه بود.

* حنیف عمران‌زاده در اعتراض به تصمیم داور بازی، یک اخطار گرفت.

* نساجی مجبور شد در این بازی دو تعویض اجباری انجام دهد و در سه زمان، دست به انجام چهار تغییر داد تا تعویض پنجم آنها بسوزد.

* توقف مکرر بازی توسط بازیکنان نساجی با اعتراض شدید نیمکت‌نشینان و هواداران ملوان همراه بود.

* مهدی تارتار در اعتراض به تصمیم داور مسابقه و اعلام یک کرنر برای نساجی، کارت زرد دریافت کرد.

* در صحنه‌ای نزدیک به کمک داور اول که ملوان صاحب ضربه ایستگاهی شده بود، مهدی رحمتی تا آن نقطه زمین و چندین متر خارج از محوطه فنی پیش آمد و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کرد که ناظر بازی سریعا با دویدن به سمت رحمتی، او را به محوطه مشخص شده برگرداند.


* بهترین بازیکن میدان:
پوریا پورعلی روز فوق العاده‌ای را سپری کرد و اگر بدشانس نبود، می‌توانست یکی از زیباترین گل‌های فصل را به ثمر برساند که ضربه او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد. او بارها خط دفاعی نساجی را آزار داد و مظاهری را در چند مرحله مجبور به واکنش کرد.


* اتفاق ویژه:
ملوان در سومین دیدار خانگی متوالی که با حضور زنان برگزار شد، موفق شد به پیروزی دست یابد و در هر سه مسابقه نیز موفق به ثبت کلین‌شیت شده است.

دیدگاه‌ها