کد خبر : 1971308 | 17 مهر 1402 ساعت 01:41 | 151.8K بازدید | 173 دیدگاه

دو مدعی بالاتر از پرسپولیس و استقلال!

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که دو تیم مدعی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر در حالی پس از وقفه طولانی مدت بازی‌ها پیگیری شد که سپاهان توانست در دیداری خانگی به برتری 4 بر یک مقابل صنعت نفت آبادان دست پیدا کند و پنجمین پیروزی متوالی خود را (علی‌رغم کسر امتیاز) کسب کند و با این عملکرد سه بازیکن و بیشترین سهم را در جمع برترین‌های هفته به خود اختصاص بدهد.

تراکتور با کسب پیروزی ارزشمند و چهار گله مقابل آلومینیوم دو بازیکنِ سابق پرسپولیس را در جمع بهترین‌ها دارد و 6 بازیکن دیگر تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر از نگاه "ورزش سه" را 6 بازیکن از تیم‌های پرسپولیس، استقلال، ملوان انزلی، پیکان، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن به خود اختصاص داده‌اند که اسامی و شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:

مهارتوپدروازه‌بان:
علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)
روز کم‌دردسری مقابل گل‌گهر داشت و خیلی دروازه‌اش به خط نیفتاد، اما روی جدی‌ترین صحنه که در دقیقه 61 اتفاق افتاد و در یک صحنه مشکوک به گل برای سیرجانی‌ها، توپ را دفع کرد تا تک گل سرخ پوشان حفظ شود. همین تک سیو بیرانوند (با وجود صحنه مشکوک داوری) کاری کرد تا سه امتیاز پرسپولیس بماند و این تیم بالاتر از استقلال و تراکتور در صدر جدول قرار بگیرد و این گلر هم به چهارمین کلین‌شیت فصل خود در پنجمین بازی دست پیدا کند و با روحیه مناسب به اردوی تیم ملی و دو مسابقه در فیفا دی برود.

1937769

دفاعمدافعان:
ایمان سلیمی (استقلال)
مدافع بلند قامت استقلال در سمت راست دفاع 3 نفره عملکرد کاملی ارائه کرد؛ او در فاز دفاعی به خوبی در مقابل مهاجمان فیزیکی مس رفسنجان حضور پیدا کرد و اجازه نداد فرصت چندانی توسط مهاجمان این تیم ایجاد شود. سلیمی در این مسابقه جدا از فاز دفاعی به خوبی استقلال را در حالت حمله قرار می‌داد و گام های بلند و سریع یا ارسال پاس‌های زمینی اما بلند خط هافبک استقلال را صاحب توپ می‌کرد تا آبی‌ها در شرایط حمله و بازی‌سازی قرار بگیرند. او به خوبی با سیستم 3 دفاعه استقلال آپدیت شده بود و در جنگ‌های اول شرکت می‌کرد و برای ضربات سر اول خیال روزبه چشمی را راحت کرده بود، به همراه محمد مرادمند یارکوب‌های خوبی در این مسابقه بودند.

1937770

سیاوش یزدانی (سپاهان)
مدافع میانی باتجربه سپاهان برای اولین مرتبه در فصل جاری در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفته بود و در کنار محمد قربانی وظیفه اصلی را برای سازماندهی به خط دفاعی تیم یک خط جلوتر از پیام نیازمند برعهده داشت. یزدانی که به دلیل درد کمر حضور در ترکیب ثابت سپاهان را در هفته‌های آغازین از دست داده بود، در مصاف با طلایی پوشان آبادانی توانست در خط دفاعی وظایف خود را به خوبی انجام دهد. البته نفت آبادان در نیمه اول نتوانست فشاری وارد کند و تنها در دقایق پایانی نیمه دوم کمی روی دروازه سپاهان فشار آوردند تا یزدانی، قربانی و دیگر مدافعان سپاهان خیلی اذیت نشوند. نکته قابل توجه درباره یزدانی این بود که او در بیشتر دوئل‌های زمینی و هوایی برنده بود و موفق به گلزنی روی یک کرنر هم شد. اگر داور گل سالم یزدانی را مردود نکرده بود، او هفته بسیار خوبی را پشت سر می‌گذاشت، اما به هر ترتیب نمی‌توان نامش را از میان بهترین‌های هفته قلم گرفت.

1937771

میلاد باقری (ملوان)
ملوان در یک بازی تماشایی و دیدنی توانست به لطف گل دقیقه 3+90 میلاد باقری از سد نساجی بگذرد و سه امتیاز فوق العاده شیرین را در جو استثنایی استادیوم سیروس قایقران کسب کند که البته در ابتدا تصور می‌شد سلیمانی زننده گل بوده که چنین نبود. باقری در دیدار برابر نساجی در کارهای دفاعی و بخصوص ارسال از کناره‌ها موفق عمل کرد و به محمدرضا آزادی بلند قامت اجازه خودنمایی روی هوا را نداد و با حضور به موقع در محوطه جریمه حریف، موفق به گلزنی شد و بارها با قطع توپ و مدیریت بازی از عقب زمین به شکل بازی تیمش کمک کرد.

1929296

هافبکهافبک‌ها:
مجتبی حق‌دوست (پیکان)
بازیکن سابق استقلال با عبور از چند ماه سخت و رهایی از پارگی رباط صلیبی با آمادگی کامل به میادین فوتبال برگشته است. حق‌دوست باتجربه از نیم‌فصل پارسال نتوانست برای پیکان به میدان برود، اما حالا در میانه میدان چهره‌ای مهم برای تیم رسول خطیبی تلقی می‌شود. او در جریان بازی با استقلال خوزستان هم با میدان‌داری مناسب توانست تیمش را در شرایط خوب نگه دارد و در نهایت روی توپی که به سامان نریمان جهان رسید و منجر به گل پیروزی خودروسازان شد هم نقش داشت. بی‌شک بازگشت حق‌دوست تکنیکی به دوران اوج، اتفاق خوبی برای خطیبی و پیکانی‌ها محسوب می‌شود.

1937475

سیامک نعمتی (تراکتور)
عملکردش در آخرین بازی برابر هوادار طوری بود که پاکو خمس دوباره به او اعتماد کرد و دوباره در دیدار مقابل آلومینیوم نامش را در جمع نفرات اصلی قرار داد که این بازیکن سابق پرسپولیس توانست زمینه‌ساز پیروزی پُرگل تراکتور در زمین حریف شود. سیامک نعمتی که در خط میانی و سمت راست زمین تراکتور مقابل اراکی‌ها استفاده شده بود، با دوندگی خود کاری کرد تا بازیکنان رقیب به دردسر بیفتند و در درگیری‌ها نیز موفق بود، اما کار ویژه‌اش را با حضور به موقع در محوطه 6 قدم، ضربه سر و گلزنی انجام داد تا برنده به رختکن بروند و در ادامه به یک برد پُر گل برسند.

1936883

وینگروینگرها:
محمد علی‌نژاد (فولاد)
فولاد خوزستان نمایش تیمی منسجمی مقابل هوادار داشت و شاگردان ایگناسیو مارتینز عملکرد کم‌اشتباهی ارائه کردند که در این بین نقش محمد علی‌نژاد ویژه‌تر بود و توانست تاثیر مهمی در تک گل پیروزی تیمش داشته باشد. این بازیکن سرعتی و تکنیکی پس از اینکه بارها خط دفاعی هوادار را بهم ریخت و موقعیت‌سازی کرد، در دقایق پایانی با فرار عالی خود در موقعیت تک به تک قرار گرفت تا خطای علیرضا حقیقی او را سرنگون کند و پنالتی بگیرد و ساسان انصاری گل پیروزی را بزند. البته دقایقی بعد هم علی‌نژاد یک پاس گل 100 درصد به منشا داد که او از مقابل دروازه و محوطه 6 قدم توپ را به بیرون زد.

1937293

آریا یوسفی (سپاهان)
برای اولین مرتبه این بازیکن جوان در ترکیب اصلی قرار گرفته بود. در 4 هفته قبلی این فرصت به یوسفی داده نشده بود، اما در مصاف با پیکان پس از ورود به عنوان یار تعویضی روی یک گل موثر بود و یک گل را هم به زیبایی ثبت کرد. همین موضوع سبب شد تا مورایس تغییر قابل توجهی در ترکیب تیمش در مصاف با صنعت نفت ایجاد کند. او قربانی را به قلب خط دفاعی برد و از آریا یوسفی به عنوان وینگر چپ استفاده کرد. یوسفی هم جواب این اعتماد را با عملکرد درخشان خود داد و با ثبت 2 پاس گل و به ثمر رساندن یک گل ستاره بی چون و چرای تیمش در مصاف با طلایی پوشان آبادانی بود.

1937275

مهاجممهاجمان:
محمد جواد محمدی (ذوب‌آهن)
پیش از اینکه شمس آذر در نیمه دوم دیدار برابر ذوب‌آهن به خودش بیاید، یک بازیکن کار آنها را تمام کرده بود. ابتدا در دقیقه 27 و سپس در دقیقه 34. شاگردان دقیقی بر بازی مسلط بودند، اما ذوب آهن منسجم‌تر بود و توانست روی دو حمله موثر، که یکی ارسال از کناره‌ها بود و یکی هم یک ضدحمله سریع، به دو گل دست پیدا کند. نقش اصلی را در پیروزی ارزشمند سبزپوشان هم محمد جواد محمدی ایفا کرد که یک بار با شوتی محکم و یک بار هم با یک ضربه چیپ دروازه جعفرپور، سنگربان قزوینی‌ها، را باز کرد تا در انتخاب مهاجم فصل گذشته هوادار برای تیم هفته تردیدی باقی نماند.

1936276

مهدی عبدی (تراکتور)
حضورش در تراکتور با روند رو به رشد این تیم همراه بوده و پس از گل سه امتیازی در حضور تعویضی در اولین دیدار برابر مس رفسنجان، مقابل هوادار هم عملکرد خوبی داشت، اما در دیدار هفته هفتم برابر آلومینیوم اراک باز هم گلزنی کرد تا آمار درخشان او در تراکتور دوباره دنبال شود. مهدی عبدی در جدال با ایرالکو پرتلاش و دونده ظاهر شد و پس از اینکه در نیمه اول یک شوت او بی‌ثمر ماند، در نیمه دوم یک گل تماشایی زد که کمک داور دوم آفساید گرفت و یک گل دیدنی دیگر هم وارد دروازه هم‌تیمی سابق خود کرد تا گل دوم او برای سرخ پوشان تبریزی، امیدهای حریف‌شان برای گرفتن امتیاز در خانه را ناامید کند و با عملکردش در این بازی به تیم منتخب برسد.

1937777

عیسی آل‌کثیر (سپاهان)
پس از مدت‌ها سکونشینی و صادر نشدن کارت بازی برای عیسی، سرانجام این مهاجم جنوبی مقابل تیم سابقش نفت آبادان توانست اولین حضور رسمی خود را برای سپاهان انجام دهد. عیسی که در جریان بازی‌های دوستانه مقابل زنیت و شمس آذر برای سپاهان گلزنی کرده بود، در دیدار برابر شاگردان ویسی خیلی فرصت زیادی برای گلزنی نخواست و در دقیقه 33 با یک حرکت تکنیکی که شگرد او به شمار می‌رود، توانست گل سوم سپاهان را ثبت کند. او در دقایق ابتدایی نیمه دوم هم روی بازی‌خوانی و فرصت‌طلبی خود موفق شد ریباند شوت محمد کریمی را به تور دروازه فهد طالب برساند تا در اولین حضور با پیراهن سپاهان درخشان طاهر شده باشد.

1937778

دیدگاه‌ها