کد خبر : 1971643 | 18 مهر 1402 ساعت 11:42 | 30.2K بازدید | 15 دیدگاه

از حضور حدادی در انتخابات استقبال می‌کنم

ناشکری خیلی بد است، ماهی ۸۰ میلیون به تفتیان دادیم

افشین داوری در واکنش به صحبت‌های حسن تفتیان مبنی براینکه از سوی فدراسیون حمایت نشده است، گفت: هیچ قصوری در حق او انجام نشده و حتی بیشتر از ورزشکاران داخل ایران حمایت شده است.

ناشکری خیلی بد است، ماهی ۸۰ میلیون به تفتیان دادیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی دوومیدانی ایران با ترکیب هشت ورزشکار (احسان حدادی و حسین رسولی در پرتاب دیسک، حسن تفتیان، فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد در دوی ۱۰۰ متر، مهدی صابری در پرتاب وزنه، حسین کیهانی در دوی ۳۰۰۰ متر مانع و مهدی پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر مانع) در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کردند و دو مدال طلا و نقره در ماده پرتاب دیسک کسب کردند.

افشین داوری، سرپرست فدراسیون در مورد عملکرد تیم ملی در این دوره از بازی‌ها به ایسنا گفت: با اینکه کارشناسان برای دوومیدانی هیچ مدالی در نظر نگرفته بودند اما خودمان قبل از بازی‌ها ‌پیش‌بینی سه مدال در پرتاب دیسک و پرتاب وزنه داشتیم. در پرتاب دیسک که دو مدال گرفتیم و در پرتاب وزنه علی‌رغم اینکه آقای صابری تلاش خود را کرد اما متاسفانه مدال نگرفت. با این حال عملکرد خوبی داشت.

حدادی و رسولی گل مدال‌های بازی‌ها را گرفتند

او در ادامه افزود: حدادی و رسولی گل مدال‌ها را گرفتند، چون مسابقات دوومیدانی همیشه با استقبال زیاد تماشاگران روبرو می‌شود. حسین کیهانی رکوردش را نسبت به مسابقات تهران بهتر کرد اما توقع خودش و مربی‌اش بیشتر بود. حمیده اسماعیل‌نژاد که در اولین حضورش در بازی‌ها به فینال رسید اما فصیحی به هدف‌گذاری خود نرسید. مهدی پیرجهان هم با اینکه یک ماه آخر در ترکیه همراه با مربی‌اش کار کرد و در مسابقات داخلی برابر با رکورد ملی می‌دوید اما نتوانست پیک آمادگی خود را به این بازی‌ها برساند.

او در واکنش به اینکه بسیاری از کارشناسان شانس مدال طلا را به حدادی می‌دادند اما نقره گرفت، بیان کرد: طبیعی است چون حدادی ورزشکار بزرگی است و در مسابقات زیادی شرکت کرده است. حضورش در هانگژو روی کیفیت مسابقات تاثیر گذاشت و وقتی پرتاب ۶۱ متری را ثبت کرد روی روان خارجی‌ها اثرگذار بود و چند بار دیسک‌هایشان را خراب کردند. از این دو ورزشکار (حدادی و رسولی) ممنون هستم چون باعث شدند قامت دوومیدانی راست بماند.

از حضور حدادی در انتخابات استقبال می‌کنم

داوری در واکنش به اینکه شنیده شده احسان حدادی در انتخابات شرکت می‌کند و در این صورت با هم برای کسب کرسی ریاست رقابت خواهید داشت، بیان کرد: خیلی هم خوب است. استقبال می‌کنیم. حدادی قهرمانی بسیار ارزنده ماست. هنوز تا برگزاری انتخابات زمان داریم. من هم کارمند وزارت ورزش هستم و با دستور و هماهنگی وزارت ورزش کار می‌کنم.

از تفتیان مثل بقیه ورزشکاران حمایت کردیم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد عملکرد حسن تفتیان که در فینال دوی ۱۰۰ متر چهارم شد، بیان کرد: وقتی در هانگژو استارت لیست ۱۰۰ متر را دیدیم از آقای تفتیان متوقع شدیم. با اینکه تلاش کرد اما مدال نگرفت.

او در مورد اینکه تفتیان بعد از مسابقات از فدراسیون انتقاد کرد و مدعی شد حمایت نشده است، ‌گفت: در فدراسیونِ قبل، از آنجایی که تفتیان سرباز بود، یک مجوز برون مرزی گرفته بود که با هزینه شخصی و اسپانسرینگ در خارج از کشور تمرین کند. بحث مربی و چیزی هم نبود و بدون اینکه فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هزینه‌ای بدهند، رفته بود. البته در جریان اردو کمک‌هایی گرفته بود.

داوری در این مورد افزود: از زمانی که وارد فدراسیون شدم، برنامه‌ریزی کردیم تا برای ورزشکاران تیم ملی هتلینگ، تغذیه در حد قهرمانی، مکمل، کفش و البسه فراهم کنیم. برای همه ورزشکاران هم به یک میزان هزینه شد. از آنجایی که آقای تفتیان و خانم فصیحی ایران نبودند، معادل هزینه‌هایی که برای بچه‌های داخل ایران انجام دادیم، برای این دو نفر پول واریز کردیم.

ماهیانه ۸۰ میلیون به حساب تفتیان واریز کردیم

او با بیان اینکه از زمان حضورم در فدراسیون مساعدت خوبی از تفتیان به عمل آمد، ادامه داد: ماهیانه حدود ۸۰ میلیون تومان به تفتیان هزینه پرداخت کردیم. صحبت‌هایی که بعد از مسابقه داشت، کم‌ لطفی بود. بعد از آن حرف‌ها هم نشستی با هم داشتیم. ناشکری خیلی بد است چون شورای برون مرزی به فدراسیون قبلی اجازه نمی‌داد که برایش پرداختی انجام شود اما ما برابر هزینه‌ای که برای سایر بچه‌ها انجام دادیم، به او هم پرداخت کردیم. هیچ قصوری هم نبوده است.

او در پاسخ به این سوال که یعنی در ۵ ماه حضورتان در فدراسیون ماهانه ۸۰ میلیون تومان به حسابش واریز کرده‌اید، بیان کرد: بله شاید گاهی هم بیشتر بود چون بلیتی که برای ورزشکاران داخل کشور می‌گرفتیم شاید یک سوم بلیتی بود که از پاریس برای تفتیان تهیه می‌کردیم.

دیدگاه‌ها