کد خبر : 1971739 | 18 مهر 1402 ساعت 17:39 | 25.9K بازدید | 11 دیدگاه

لابی ستاره سابق رئال: افتتاحیه یورو مال ماست!

گرت بیل، ستاره بازنشسته فوتبال ولز، می‌گوید امیدوار است میزبانی بازی افتتاحیه یورو 2028 به این کشور داده شود.

لابی ستاره سابق رئال: افتتاحیه یورو مال ماست!

به گزارش "ورزش سه"، کمیته اجرایی فیفا امروز رسما اعلام کرد که میزبانی رقابت‌های یورو 2028 به صورت مشترک به بریتانیا و ایرلند واگذار شده است. بریتانیا با چند فدراسیون عضو در فیفا حضور دارد و در نتیجه مسابقات این تورنمنت در پنج کشور انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند برگزار خواهد شد.

گرت بیل از جمله ستاره‌هایی بود که بریتانیایی‌ها به مناسبت رسمی شدن میزبانی‌شان از آنها برای تبلیغ این تورنمنت دعوت کرده بودند. ستاره سابق فوتبال ولز در صحبت‌هایی که با رسانه‌ها داشت سعی کرد از نفوذ خود برای راضی کردن دیگر فدراسیون‌های عضو بریتانیا استفاده کند تا بازی افتتاحیه یورو 2028 در کشورش ولز برگزار شود.

1938445

ستاره سابق رئال مادرید گفت: "خیلی خوشحالم. خوب شد که همه کنار هم در بریتانیا میزبان یورو خواهیم بود. ولی یک درخواست خیلی جدی دارم. خیلی خوب می‌شود اگر بازی افتتاحیه در کاردیف برگزار شود. موافق نیستید؟ می‌دانم که مسئولان فوتبال ولز هم تلاش خودشان را خواهند کرد. ما زمین مناسب و زیرساخت‌های لازم را داریم".

با توجه به اینکه یورو 2028 در پنج کشور برگزار می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که هر پنج کشور از شرکت در رقابت‌های انتخابی یورو معاف شوند. گفته می‌شود احتمالا فیفا تنها دو سهمیه قطعی به بریتانیا و ایرلند خواهد داد و بقیه کشورهای میزبان مجبورند در رقابت‌های انتخابی بازی کنند. این می‌تواند به تنش در رابطه بین چهار کشور عضو اتحادیه بریتانیا منجر شود و رقابت‌های تاریخی در این اتحادیه را دوباره شعله‌ور کند.

دیدگاه‌ها