کد خبر : 1971754 | 18 مهر 1402 ساعت 19:05 | 31.3K بازدید | 64 دیدگاه

توصیف عجیب توز از واقعیت فقر در آرژانتین

بازیکنانی داریم که جمع و تفریق هم بلد نیستند!

کارلوس توز، ستاره سابق فوتبال آرژانتین و سرمربی فعلی ایندیپندنته، می‌گوید فقر در این کشور تا حدی جدی است که او در تیمش بازیکنانی داشته که از جمع و تفریق اعداد ساده هم عاجز بوده‌اند.

بازیکنانی داریم که جمع و تفریق هم بلد نیستند!

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس توز، آپاچی فوتبال آرژانتین، این روزها در کشور هدایت ایندیپندنته را بر عهده دارد و نتایج خوب او با این تیم باعث شده از توز به عنوان یکی از مربیان آینده‌دار فوتبال این کشور یاد شود.

توز امروز در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آرژانتینی توصیفی عجیب از وضعیت فقر در این کشور داد که خبرساز شده است. سرمربی ایندیپندنته می‌گوید در تیم اول باشگاه سه بازیکن داشته که حتی از جمع و تفریق کردن ساده اعداد تک‌رقمی عاجز بوده‌اند.

ستاره سابق آلبی‌سلسته در این مصاحبه گفت: "سه نفر از بچه‌هایی که الان در تیم اول ما هستند یک روز به من گفتند جمع و تفریق بلد نیستند. باورم نمی‌شد ولی واقعیت داشت. حتی اعداد تک‌رقمی‌ها را نمی‌توانستند جمع و تفریق کنند. واقعیت فقر این است".

1938468

توز در ادامه گفت: "می‌شود به بچه‌های فقیر غذا داد یا کمک‌های دیگری به آنها رساند، ولی سواد خیلی مهم است. تصورش را بکنید، آنها به یکی از تیم‌های حرفه‌ای کشور پیوسته‌اند، ولی نمی‌توانند قراردادشان را بخوانند و بدانند چه چیزی را امضا می‌کنند. از این موضوع آنقدر جا خوردیم که حالا با کمک باشگاه پروژه‌ای طراحی کرده‌ایم که برای این بچه‌ها یک معلم استخدام کنیم تا هر روز 2 ساعت درس بخوانند".

دیدگاه‌ها