کد خبر : 1971904 | 19 مهر 1402 ساعت 14:17 | 148.6K بازدید | 35 دیدگاه

بلنجینی بهترین گزینه است؛

کاپیتان سابق تیم ملی جانشین عطایی را انتخاب کرد

علیرضا نادی معتقد است که جان لورنزو بلنجینی گزینه مناسبی برای تیم ملی والیبال ایران خواهد بود.

کاپیتان سابق تیم ملی جانشین عطایی را انتخاب کرد

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا نادی با بیان این‌که عملکرد تیم ملی والیبال ایران در سال جاری به غیر از بازی‌های آسیایی خوب نبود و ناامید کننده بود، افزود: احساس می‌کنم که والیبال ایران از جایگاه واقعی خود دور شده است. تیم ایران در سال‌های اخیر مقابل تیم‌های بزرگ جهان صف‌آرایی کرد و بعضا برنده نیز بود.

وی تصریح کرد: به نظر من تیم ملی والیبال ایران از نظر نیروی انسانی شامل کادر فنی و بازیکن ضعیف شده است و بازیکنان جدید نتوانستند جای بازیکنان سابق را پر کنند. کادر فنی هم مشکلات خاص خود را دارد که کمیته فنی و هیئت رئیسه می‌توانند نفرات بهتری را برای کادر فنی انتخاب کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ادامه داد: امیدوارم در آینده نفرات بهتری انتخاب شوند و از نفراتی که سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیدن و دوره‌های مختلف مربیگری را هم طی کردند، استفاده شود.

1938679

وی تاکید کرد: فدراسیون والیبال در اسرع وقت باید برای استخدام یک سرمربی تراز اول جهان همانند بلنجینی سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا اقدام کند. راه حل مشکل فعلی انتخاب سرمربی ناب خارجی است و در کنار آن استفاده از استخوان خرد کرده‌های والیبال به عنوان اعضای کادر فنی که کمک حال تیم ملی باشند.

نادی تصریح کرد: وقتی کادر فنی قوی نباشد و بازیکنان آن‌ها قبول نداشته باشند، از کادر حساب نمی‌برند و با جون و دل کار نمی‌کنند. چیزی که الان در تیم ملی دیده نمی‌شود، غیرت و تعصب است. بازیکنان انگیزه کافی و غیرت لازم برای پیروزی را ندارند. این احساس و انگیزه را کادر فنی به بازیکنان منتقل می‌کنند، کادری که مورد قبول بازیکنان باشد.

وی افزود: تیم ملی والیبال فعلی ایران در واقع داشته‌های واقعی والیبال ایران نیست. بازیکنان بزرگ و خوبی در پست‌های مختلف داریم که از نظر سرمربی تیم ملی دور ماندند. بازیکنانی داریم که می‌توانند به تیم ملی خدمت کنند، اما با کج سلیقگی کنار گذاشته شدند. در دریافت اول، سرعتی، پشت خط زن و دیگر پست‌ها بازیکنانی داشتیم که می‌توانند کمکی زیادی به تیم ملی کنند.

1252463

نادی تاکید کرد: سرمربی جدید تیم ملی باید دنبال بازیکنانی باشد که هم از نظر انگیزه و هم تاکتیکی برای تیم ملی زحمت بکشند و عرق بریزند و دوست داشته باشند تیم ملی والیبال سربلند باشد نه دنبال بازیکنانی که سرمربی با آنها راحت است و یا حرف سرمربی را گوش می‌کنند. وقتی سرمربی تیم ملی می‌گوید «من با این بازیکنان راحت‌تر هستم و حرف من را بهتر می‌فهمند» در واقع هدف شخصی بر هدف تیم ملی اولویت دارد در صورتی که باید تیم ملی از هدف شخصی خیلی بالاتر باشد.

وی در پایان گفت: دوست دارم به عنوان بازیکنی که چند سال کاپیتان و بازیکن تیم ملی والیبال بودم در نشست‌های فنی شرکت کنم، اما نمی‌دانم چرا دعوت نشدم. اگر این اتفاق بیفتد شاید بتوانیم با همفکری دیگران باعث سربلندی والیبال ایران شویم. این موضوع هدف همه اعضای خانواده والیبال است و امیدوارم به زودی با مدیریت خوب دکتر داورزنی به این هدف بزرگ دست یابیم.

دیدگاه‌ها