کد خبر : 1972065 | 20 مهر 1402 ساعت 06:00 | 28.8K بازدید | 5 دیدگاه

راز باورنکردنی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران

نویسندگان کتابی در مورد میروسلاو چیرو بلاژویچ، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، حقایق جالب بسیاری را فاش می‌کنند، مانند این که او از پرواز وحشت داشت‌.

راز باورنکردنی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، امروز در زاگرب کتاب بیوگرافی «پسران» اثر آندری ماکسیموویچ و سینیشا مالوس منتشر شد. این کتاب به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد کسب مدال برنز در جام جهانی فوتبال فرانسه توسط تیم ملی کرواسی نوشته شده است.

این کتاب 10 سال پرفشار بلاژوویچ، از 1993 تا 2002 را توصیف می‌کند. این کتاب همچنین درباره زاگرب و کرواسی در طول آن 10 سال، بازیکنان فوتبال، ستاره‌ها، سرمایه گذاران، سیاستمداران و سپس رسانه‌های بسیار تأثیرگذار، هم مطالبی عنوان می‌کند که همگی به هم مربوط هستند.

این کتاب نه تنها خاطرات یکی از زیباترین لحظات ورزشی کرواسی، یعنی مدال برنز در سال 1998 را به ارمغان می‌آورد، بلکه داستان‌های متعددی را در مورد بلاژوویچ و بازیکنانش را برای اولین بار فاش می‌کند.

1647115

یکی از دو نویسنده کتاب، آندری ماکسیموویچ، فاش کرد که یک طومار برای ژنرال‌ها چگونه امضا شده و چه نوع عملیات مخفیانه‌ای قبل از آن انجام شده است.

ماکس در کتاب خود فاش کرد که بلاژویچ ترس وحشتناکی از پرواز داشت، و همچنین در سال 1997، پس از تساوی مقدماتی مقابل دانمارک و اسلوونی، باید جدا می‌شد و یوهان کرویف معروف قرار بود جای او را بگیرد!

این کتاب همچنین رازهای متعدد دیگری را به فاش می‌‌کند، مانند اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایگور استیماچ تقریباً جایی برای مسابقات جام جهانی فرانسه نداشت اما با اعتراض زوونیمیر بوبان در تیم ماندنی شد.

بلاژویچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ماه فوریه به علت بیماری سرطان در 88 سالگی درگذشت. او که در جام جهانی فرانسه موفقیت قابل توجهی داشت در سال 2002 هدایت تیم ملی ایران را به دست گرفت که اگرچه به جام جهانی نرسید اما نسل بزرگی از بازیکنان را به فوتبال ایران تحویل داد.

دیدگاه‌ها