کد خبر : 1972097 | 20 مهر 1402 ساعت 11:12 | 34.1K بازدید | 78 دیدگاه

قبولی چند داور و بازگشت به لیگ؛

داور دربی دوباره در تست رد شد!

محمدحسین زاهدی‌فر دوباره در تست آمادگی جسمانی داوران رد شد.

داور دربی دوباره در تست رد شد!

به گزازش ورزش سه، زمانی که بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار می‌شد و تمام نگاه‌ها به این رقابت‌ها بود در سکوت خبری داورانی که ابتدای فصل نتوانسته بودند تست خود را پاس کنند در تست آمادگی جسمانی کمیته داوران شرکت کردند، اما تعدادی از آنها نتوانستند دوباره نمره قبولی گرفته و برای بار دوم رد شدند. 
علی صفایی، محمدحسین زاهدی‌فر، اشکان خورشیدی، روح‌الله شریفی، علی‌اصغر مومنی، سعید رحیمی‌مقدم، حمید حاج‌ملک و رحیم مهرپیشه هشت داوری بودند که در ابتدای فصل نتوانستند نمره قبولی گرفته و در جمع داوران لیگ برتر حضور داشته باشند، به همین دلیل حدود یک هفته پیش و در سکوت خبری این داوران یک بار دیگر در حضور مسئولان کمیته داوران حاضر شده و تست مجدد دادند و نکته اینجا بود که چهار داور قبول شدند و چهار داور دیگر جا ماندند!

1873299

البته در بین داورانی که نام برده شد اشکان خورشیدی اصلاً در تست شرکت نکرد و به نظر می‌رسید که شرایط حضور در تست را ندارد. خورشیدی همان داوری است که برای قضاوت دربی جام حذفی انتخاب شد و به دلیل اینکه پای او در جریان مسابقه مصدوم شد از زمین بیرون آمد و نتوانست ادامه دهد و به جایش زاهدی‌فر دقایق باقیمانده را قضاوت کرد، اینطور که گفته شد مسئولان کمیته داوران قصد داشتند قضاوت دربی را به خورشیدی دهند تا او با این قضاوت از داوری خداحافظی کند اما او قبول نکرده بود که زودتر موعد خداحافظی کند، البته با توجه به اینکه از بازی دربی به بعد هنوز مصدومیت او برطرف نشده و نتوانسته در تست کمیته داوران شرکت کند خیلی‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که اشکان خورشیدی به زودی از داوری خداحافظی می‌کند، اما نزدیکان این داور هنوز ماجرای خداحافظی او را تأیید نکرده‌اند.

به غیر از خورشیدی که ماجرای تست ندادنش کاملاً بررسی شد، هفت داور دیگر در آزمون کمیته داوران حضور داشتند که در نهایت علی صفایی، روح‌الله شریفی(داماد افشاریان)، مهرپیشه و رحیمی‌مقدم توانستند تست را پاس کنند اما محمدحسین زاهدی‌فر داور بوشهری که جزو داوران تراز اول است نتوانست تست خود را پاس کند، داوران به این نکته اشاره می‌کنند که زاهدی‌فر علی‌رغم شایستگی‌هایی که دارد اما به دلیل اینکه فوبیای تست دارد همیشه در آزمون کمیته داوران مردود می‌شود و حتی شانس بین‌المللی شدن خود را به همین دلیل از دست داده است، علاوه بر زاهدی‌فر، حمید حاج‌ملک، داوری که شغل اصلی‌اش آتش‌نشانی است نیز به دلیل اینکه مصدومیت جزئی داشت موفق به پاس کردن تست نشد ضمن اینکه علی‌اصفر مومنی که در رزومه خود حضور در لیست بین‌المللی را نیز دارد در تست رد شد و نتوانست به لیگ برتر برگردد.

1799519

کمیته داوران در نهایت به داورانی که در آزمون قبول شدند قضاوت بازی‌های لیگ یک را داد و با شروع بازی‌های لیگ برتر این داوران به لیگ برتر نیز بازمی‌گردند و قطعاً عصای دست افشاریان می‌شوند. تا به این لحظه قضاوت‌های داوران لیگ برتر چندان تعریفی نداشته است و اشتباه فاحش چند داور باعث سر و صدای زیادی شده است.

خیلی‌ها بر این باورند تا زمانی که وی‌ای‌آر به لیگ وارد نشود با همین مشکلات مواجه خواهیم بود اما شواهد نشان می‌دهد امکان حضور سیستم رادیویی در فصل بیست و سوم وجود ندارد و غیر از موعود بنیادی‌فر هیچ داوری آموزشی در این زمینه ندیده است. یعنی حتی اگر این سیستم خریداری شود قطعاً فرصتی نیاز است تا تمام داوران لیگ برتر در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا کنند و با وی‌ای‌آر آشنا شوند. فعلاً تنها خبر خوب برای خداداد افشاریان این است که چهار داور به لیگ برتر بازگشتند و داورانی مثل علی صفایی می‌توانند بازی سرخابی‌ها را قضاوت کنند. باید دید این چهار داور در چه بازی‌هایی برای لیگ برتر استارت می‌زنند و تکلیف داورانی مثل زاهدی‌فر و حاج‌ملک چه می‌شود؟

ایران ورزشی

دیدگاه‌ها