کد خبر : 1972115 | 20 مهر 1402 ساعت 12:32 | 43.1K بازدید | 22 دیدگاه

او از کازویوشی میورا هم بزرگتر است:

پیرترین بازیکن جهان، 61 ساله از اروگوئه

رابرت کارمونا، مسن ترین بازیکن جهان، می‌گوید هنوز می‌تواند به بازی کردن ادامه بدهد و دلیلی برای بازنشستگی ندارد.

پیرترین بازیکن جهان، 61 ساله از اروگوئه

به گزارش "ورزش سه"، اکثر بازیکنان فوتبال بین 35 تا 40 سالگی بازنشسته می‌شوند. اما رابرت کارمونا متولد سال 1962 در مونته ویدئو، این قاعده را به چالش می‌کشد. این بازیکن اروگوئه ای با 61 سال سن، حتی از کازویوشی میورای ژاپنی که با ۵۷ سال سن هنوز در دسته‌های پایین‌تر فوتبال ژاپن بازی می‌کند هم بزرگتر است و مسن ترین بازیکن جهان محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که سن فقط یک عدد است.

کارمونا در سال 1976 اولین بازی خود را انجام داد و پس از بیش از 2000 بازی حرفه ای، نمی داند دقیقا برای چند تیم بازی کرده است: "گیج شده ام، 48 یا 47 تیم داشته ام. بعضی هایشان اصلا دیگر وجود ندارند. چون در ایالات متحده اگر تیمی را بخرید و ضعیف عمل کند، فروخته می شود و شخص دیگری آن را می خرد و نامشان را تغییر می دهد. 18 ساله بودم که در یک باشگاه بازی کردم و در 50 سالگی دوباره در همان باشگاه بازی می کردم. من با یک بازیکن هم تیمی هستم که 17 ساله است و با پدربزرگش قبلا هم بازی بوده ام."  

او در این فصل با شماره 61 برای سی دی ایراکلیس در آلیکانته بازی کرد، اما به زودی به اروگوئه بازخواهد گشت. او آنقدر در فوتبال بوده است تا تغییرات متفاوتی را در این دوران حس کرده باشد: " برای همن همه چیز عوض شده است به جز واقعیت یازده بازیکن و کارت های زرد و قرمز. فرم توپ و حتی تعویض‌ها تغییر کرده اند. بازیکنان کارهایی می کنند که ما نمی کردیم. بیشتر به این فکر می کنند که چه کفشی بپوشند تا اینکه مربی چه می‌گوید. در رختکن موزیک می‌گذارند و زیادی به خودشان می‌رسند. اینطور مواقع ترجیح می‌دهم در رختکن تنها باشم و تنهایی دوش بگیرم. دلم برای فوتبال سنتی تنگ شده است و تمرینات امروزه زیادی حرفه ای هستند."

1939032

از این بازیکن با سابقه سوال شد که در مورد داور ویدیویی چه فکر می‌کند:" هیچ ادای احترامی به داور وجود ندارد، این بازیکن‌ها اجازه نمی‌دهند که داور هم اشتباه کند و سیستم VAR هم این اوضاع را پیچیده تر کرده است. همه انتظار دارند تصمیمات داور همیشه درست باشد."

او همچنین فکر می کند جهانی شدن فوتبال باعث کمتر شدن تعصبات به تیم‌ها بشود:" علاقه ای وجود ندارد، عشق به پیراهن از بین رفته است، همانطور که دیگو آرماندو (مارادونا) گفت، دیگر وجود ندارد. این یک شغل است، این یک تجارت است. شما 5-0 باختید و بازیکنان با خنده از رختکن خارج می شوند، شما باختید و  رقیب را در آغوش می گیرید. این اشتباه است."

او راز موفقیت خودش را تغذیه سالم می داند:" بیش از 45 سال است که کوکاکولا مصرف نکرده ام. اهل مهمانی شبانه و این‌ها هم نبودم. یکبار در جوانی در تیمم شب قبل از بازی به مهمانی رفتم و روز بعد یک پنالتی از دست دادم و هم تیمی هایم حسابی به خدمتم رسیدند. دیگر هیچ وقت این کار را نکردم. صبح به صبح به باشگاه می‌رفتم و برمیگشتم و همین.

من هیچ مشکل خاصی ندارم. کمی ضعیف شده ام اما هنوز می‌توانم ادامه دهم و تا زمانی که اینطور باشم به علاقه ام ادامه خواهم داد."

دیدگاه‌ها